На 19 февруари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за сряда, 19.02.2020

Двама са под наблюдение за симптоми на коронавирус във Велико Търново

„Ковид-19“ най-опасен за възрастни и болни Изводите са от мащабно проучване на над 44 000 случая

Евродепутатът Ангел Джамбазки, пред “Труд”: „Да, България“ са в съюз с крайнолеви срещу България

Ретроградният Меркурий вади недостатъците на политиците

Купуваш винетка, за да отидеш на работа Шосетата до Банкя, Бистрица, Панчарево и Железница са с такса

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 19 февруари 2020

Засякоха контейнер с радиоактивен товар във Варна

Катастрофира кола на съдебната власт с Ветко и Маринела Арабаджиеви

Депутат напира за поста на Меркел Норберт Рьотген влиза в битката за лидер на ХДС

Отхвърлиха жалбата срещу строежа на детската болница

Красимир Ангарски: Не е правилно да забавяме пътя към чакалнята на еврозоната

Бюлетините като тото фишове – мисия невъзможна

Русия обсъжда доживотен имунитет за президенти Предложението е на работна група в Думата

Червената светкавица удари Veyron

Няма нищо странно във факта, че 1,0-литровият трицилиндров турбомотор EcoBoost на Ford стана абонат за наградата двигател на годината и я спечели три пъти поред. Патриархът на масовото автомобилостроене Хенри Форд би се гордял с техническия шедьовър на днешните конструктори, който може да претендира успешно и в следващите три години за най-добър мотор. Тези три цилиндъра с директно впръскване и принудително пълнене са като вълшебна кутия с неизчерпаем запас от фокуси. В специалното издание Fiesta Red Edition ресурсът на агрегата е повишен до 140 кипящи от енергия кончета. С толкова мощност на литър обем симпатичният градски автомобил превъзхожда култови спортни коли като Bugatti Veyron (8,0 л, 1001 к.с.) и Lanborghini Aventador (6,5 л, 700 к.с.) и на светофара смело пъчи мускули пред далеч по-големи, по-скъпи и по-расови автомобили.

Никой не бива да подценява тази Fiesta и да се закача с нея, за да не види бързо задните й части. Тривратият модел Red Edition се забелязва отдалеч с яркочервения си лак, черния покрив, черните огледала, черните 17-инчови джанти и червения спойлер на покрива. Ford предлага специалното издание на Fiesta в два варианта на класическата стендалова комбинация червено и черно – Red Edition и Black Edition, като в първия преобладава червеното, а във втория – черното. Характерни белези на автомобилите са още контрастният кант около долната и горната решетка, специалните прагове, престилка, брони. Интериорът е разглезващо приятен с черния пиано лак по спиците на волана и около уредите на централната конзола и алуминиевите педали. Черният кожен волан е съшит с червени шевове, както и кожухът на скоростния лост. Спортните седалки са трицветни в червено, черно и сребристо, отново с червени шевове, каквито личат и по стелките. Водачът разполага с удобно място и работи с най-нови технологии като системите с гласово управление SYNC, автоматичната спирачка за града Active City Stop и интелигентния ключ MyKey, който позволява на родителите да въведат някои ограничения за младите шофьори с цел по-безопасното им движение. Така оборудвана и издокарана, кокетната Fiesta изглежда като съблазнителна кукла, но с много буен нрав и твърде дрезгав глас, който преминава в заплашителен рев при настъпване на педала на газта. 140-те коня в трите цилиндъра само чакат сигнал, за да почнат да галопират и да превърнат леката и пъргава кола в господарка на градския трафик. 1,0-литровият двигател работи тихо при ниски обороти, на светофарите старт-стоп системата гази мотора, а при подаване на газ шоуто започва. Инженерите на Ford са изцедили 140 кончета при стандартна мощност 100 и 125 к.с. чрез специални настройки и развъртане до 248 000 оборота в минута на турбото, променливи фази на газоразпределението, междинен охладител, управление на газта и директно впръскване на горивото под бруталното налягане от 2,6 бара. Ускорението до 100 км/ч отнема 9 секунди, максималната скорост достига 201 км/ч, а средният разход възлиза на 4,5 л при 104 г/км емисии СО2. Спортното окачване е пригодено да понесе натоварванията от бързо движение в завои и резки промени на посоката при висока скорост. Електрическото серво на волана също е с нови настройки и осигурява по-директна обратна връзка с пътя. Конструкторите са коригирали спрямо мощността на двигателя и предавателните числа на 5-степенната механична трансмисия. А най-хубавото за почитателите на спортните малки коли е решението на Ford да предлага 1,0-литровия мотор със 140 коня и в стандартната Fiesta с ниво на оборудване Sport и Titanium.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.