На 23 октомври 2018 да почерпят

Рияд призна, че Хашоги е бил убит (обзор) Удар за репутацията на принц Бин Салман (инфографика)

Почерпената Росица уби зайче във „Фермата“?

Автобус на градския транспорт блъсна възрастна жена в Пловдив

Четвърт милион за апартамент във Варна Нараства търсенето на скъпи жилища край морето

Войник от силите на НАТО в Афганистан бе убит при „вътрешна атака“

650 лева минимална заплата от януари 2021 г. Още 100 млн. лв. за възнаграждения в МВР с актуализация на бюджета за 2018 г. Парите за отбрана нарастват с 480 млн. лв.

Премиерът Борисов разговаря с министър-председателя и министър на жилищното строителство и урбанизацията на Египет Мустафа Камал Мадбули (СНИМКИ и ВИДЕО)

„Пандрол“ разследва лъжите за „Графа“ „Спаси София” разпространи неверни твърдения относно материалите на компанията, използвани за реконструкцията

Харчим половин милиард повече за здраве Бюджетът за сектора ще е 4,3 млрд. лева

Какви са правата ми при психически тормоз на работното място

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 23 октомври 2018

Експремиер осъден за обогатяване от война

Коалицията се събира утре за оставката на Валери Симеонов Красимир Каракачанов запази мълчание по труса в управленската коалиция

25 на сто от новите жилища са къщи Пловдив е №1 по големи домове

Животно, което оцелява в открития Космос, има „най-чуждата“ ДНК

Единственото животно, за което се знае, че е в състояние да оцелее в суровите условия на открития Космос без специално оборудване, има „най-чуждата“ ДНК от всички видове, пише Discovery News.

Водните мечки, познати още като бавноходки или тардигради, имат геном, от който една шеста е чужда ДНК, т.е. ДНК, принадлежаща на други създания, установява ново изследване. Откритието, публикувано в журнала Proceedings на Националната академия на науките на САЩ, добавя нови доказателства, че малките водни мечки се уникални и изключително устойчиви животни. През 2007 година, представители на вида бяха изстреляни в Космоса на външната повърхност на сателит. След завръщането на сателита голяма част от водните мечки все още бяха живи. Нещо повече, някои от женските бяха снесли яйца в Космоса, а малките се излюпиха напълно здрави, сякаш нищо особено не се е случило, предава Фокус.

„Нямахме представа, че геномът на животно може да се състои в такава голяма степен от чужда ДНК,“ казва Боб Голдстайн от Университета на Северна Каролина в Чапел Хил. „Знаем, че множество животни имат чужди гени, но не смятахме, че може да е до такава степен.“ Водните мечки притежават 6000 чужди гени, най-вече от бактерии, но също от растения, гъбички и различни едноклетъчни организми. Чуждата ДНК е придобита чрез процес, наречен хоризонтален трансфер на гени. При него гените не се унаследяват, а се пренасят от един вид на друг. Водните мечки от години удивляват учените с издържливостта си. Можем да ги замразим във фризер за една година, а в рамките на 20 минути животните се размразяват и започват да пъплят наоколо.

В човешкия геном също има чужди гени. Изчислено е, например, че около 8 процента от нашата ДНК идва от ретровируси.