Макрон вдигна минималната заплата (обзор) Антиправителствените протести продължават

Oцветени портокали продават на пазара Най-често се използва вакса

Ангела Меркел се срещна с Тереза Мей в опит да спаси постигнатото от нея споразумение за Брекзит

Българските превозвачи протестират в Брюксел Очакват подкрепа от колегите си

Руски бомбардировачи пристигнаха във Венецуела САЩ реагираха с критики

15 детски градини и 20 млн. лв. за ремонти

Корнелия Нинова: Избрахме Конституцията пред резолюциите на ПЕС

Юнкер втрещен от развитието с Брекзит Британската премиерка с отчаян опит да спаси сделката

Вижте какво ще решава Министерски съвет утре, 12 декември 2018

АПИ поставя нови мантинели три месеца след катастрофата край Своге

Турски полицай застреля началника си

Първите електробуси на София тръгват утре

Гръцкият парламент отменя планирано със закон намаляване на пенсиите

Големите училищни ремонти приключват след 6 месеца Отварят обновеното СУ "Найден Геров" след Нова година

Александър Манолев: Китай доближава топ 10 на търговските ни партньори

Животно, което оцелява в открития Космос, има „най-чуждата“ ДНК

Единственото животно, за което се знае, че е в състояние да оцелее в суровите условия на открития Космос без специално оборудване, има „най-чуждата“ ДНК от всички видове, пише Discovery News.

Водните мечки, познати още като бавноходки или тардигради, имат геном, от който една шеста е чужда ДНК, т.е. ДНК, принадлежаща на други създания, установява ново изследване. Откритието, публикувано в журнала Proceedings на Националната академия на науките на САЩ, добавя нови доказателства, че малките водни мечки се уникални и изключително устойчиви животни. През 2007 година, представители на вида бяха изстреляни в Космоса на външната повърхност на сателит. След завръщането на сателита голяма част от водните мечки все още бяха живи. Нещо повече, някои от женските бяха снесли яйца в Космоса, а малките се излюпиха напълно здрави, сякаш нищо особено не се е случило, предава Фокус.

„Нямахме представа, че геномът на животно може да се състои в такава голяма степен от чужда ДНК,“ казва Боб Голдстайн от Университета на Северна Каролина в Чапел Хил. „Знаем, че множество животни имат чужди гени, но не смятахме, че може да е до такава степен.“ Водните мечки притежават 6000 чужди гени, най-вече от бактерии, но също от растения, гъбички и различни едноклетъчни организми. Чуждата ДНК е придобита чрез процес, наречен хоризонтален трансфер на гени. При него гените не се унаследяват, а се пренасят от един вид на друг. Водните мечки от години удивляват учените с издържливостта си. Можем да ги замразим във фризер за една година, а в рамките на 20 минути животните се размразяват и започват да пъплят наоколо.

В човешкия геном също има чужди гени. Изчислено е, например, че около 8 процента от нашата ДНК идва от ретровируси.