Турция прибра златото си от САЩ

През октомври пристигат първите 20 електробуса за градския транспорт в София

БАКБ награди зелени проекти с 25 хил. лв. Победител е стойка за велосипеди

Икона на свети Георги подари семейство от Монтана на президента Радев Държавния глава влезе в дома на освободения от гръцки затвор с негова помощ Иво Богданов

Прокуратурата: Не проверяваме действията на разследващите по досъдебното производство срещу Иванчева

Генералният секретар на НАТО: Гърция и Турция трябва сами да разрешат различията си

Александър Ваклин е изнудваният бизнесмен от Иванчева Предприемачът работи с английски партньори

Мобилни полицейски екипи ще решават проблеми в малките населени места в Търновско Проведени са 34 срещи в областта

Показват карикатури на Тодор Живков, дело на Тодор Цонев Изложбата се открива на 26 април в Музея на хумора и сатирата в Габрово

Валентин Радев отива на крака при ранената полицайка: Още търсим кой е хвърлил бомбичката

Остават още 25 процента от работата по Брекзит, заяви Мишел Барние

Румен Радев: Унижението не е най-добрият начин да се борим с корупцията Трябва да изпълняваме нашите ангажименти, а не само да рецитираме за „евроатлантически ценности”, заяви президентът в Монтана

11% ръст на приходите от международен туризъм в зимния сезон

Вицепрезидентът: Войната между институциите не е довела до нищо добро

Доживотен затвор за мъж, убил с нож свой познат

Животно, което оцелява в открития Космос, има “най-чуждата” ДНК

Единственото животно, за което се знае, че е в състояние да оцелее в суровите условия на открития Космос без специално оборудване, има „най-чуждата“ ДНК от всички видове, пише Discovery News.

Водните мечки, познати още като бавноходки или тардигради, имат геном, от който една шеста е чужда ДНК, т.е. ДНК, принадлежаща на други създания, установява ново изследване. Откритието, публикувано в журнала Proceedings на Националната академия на науките на САЩ, добавя нови доказателства, че малките водни мечки се уникални и изключително устойчиви животни. През 2007 година, представители на вида бяха изстреляни в Космоса на външната повърхност на сателит. След завръщането на сателита голяма част от водните мечки все още бяха живи. Нещо повече, някои от женските бяха снесли яйца в Космоса, а малките се излюпиха напълно здрави, сякаш нищо особено не се е случило, предава Фокус.

„Нямахме представа, че геномът на животно може да се състои в такава голяма степен от чужда ДНК,“ казва Боб Голдстайн от Университета на Северна Каролина в Чапел Хил. „Знаем, че множество животни имат чужди гени, но не смятахме, че може да е до такава степен.“ Водните мечки притежават 6000 чужди гени, най-вече от бактерии, но също от растения, гъбички и различни едноклетъчни организми. Чуждата ДНК е придобита чрез процес, наречен хоризонтален трансфер на гени. При него гените не се унаследяват, а се пренасят от един вид на друг. Водните мечки от години удивляват учените с издържливостта си. Можем да ги замразим във фризер за една година, а в рамките на 20 минути животните се размразяват и започват да пъплят наоколо.

В човешкия геном също има чужди гени. Изчислено е, например, че около 8 процента от нашата ДНК идва от ретровируси.