Тест на BMW 750 - магистрални неволи

Георги Луканов

Дългата версия BMW 750Li xDrive с новия 4,4-литров V8 двигател с мощност 450 к.с. с двойно турбо е комбиниран с интелигентното двойно задвижване на баварците

Когато седнете зад волана на автомобил за минимум
232 000 лева, няма начин да не се почувствате особено.

За тези пари колата, която карате, трябва да е изключителна. В случая става въпрос за върховата лимузина на BMW – дългата версия 750Li xDrive с най-мощния бензинов мотор с 450 коня под капака.

За иновациите, лукса и системите за сигурност разбрахме много месеци наред преди „седмицата“ да излезе на пътя. Удобствата в автомобила не ме изненадаха, учудих се, че релакса и спокойствието ги има в не по-малка степен и зад волана. Не говоря за половин дузината масажни функции на креслото. Имал съм късмета да карам почти всички съвременни луксозни коли (и не само) в последните 16 години, но за първи път шофирам автомобил, в който скоростта така да не се усеща. Това чувство не се променя дори и да преминете в спортен режим. На магистралата от София до Благоевград, където в новия си участък след Дупница е доста сложна за бързо каране с многобройните си виражи, усещането бе, че другите коли бяха спрели. Или още „по-страшно“ – сякаш се движеха назад. В луксозния кожено-неонов салон се долавяше само шумът от зимните гуми и настилката.

С новата „седмица“ тези „магистрални неволи“ са свързани със скоростта. Ако искате да не нарушавате правилата на движение, постоянно трябва да сте на темпомат, със закованите на разрешените от закона 140-145 км/ч. Иначе нямате шанс. Все сте заплашени да надвишавате позволената скорост, и то с много. Просто лимузината е толкова стабилна и обезшумена, че дори и при шеметни скорости не усещате нищо.

Стоманено-карбоновата и алуминиева конструкция на беемвето го прави по-леко със 130 килограма, което се отразява забележително на динамиката. При прекалено голяма скорост обаче има лекичко вибриране на колата заради мекия карбонов материал. Това, естествено, не влияе на управлението.


За уникалното пътно поведение играят роля най-вече серийното въздушно окачване и динамичният контрол на амортисьорите. За първи път се позволява активиране и на още една настройка, при която автомобилът сам се нагажда към стила на шофиране и особеностите на пътя.

Много е интересно и електромеханичното кормилно управление, от което доста западни журналисти не останаха очаровани. Истината е, че с него трябва да се свикне. Разликата с класическата механична връзка между кормилото и колелата е, че воланът се усеща по-лек. При излизането от завой сме свикнали едва ли не да се върне сам в „правото“ си положение, докато тук това не се случва, а следва зададената траектория на движение. Оттук и прецизността на каране се вдига в пъти.

Захранването с въздух на окачването се осигурява от електрически компресор и резервоар за сгъстен въздух. По този начин нивото на каросерията се адаптира към степента на натоварване (как ускорявате или колко бързо карате). Благодарение на индивидуалното за всяко колело захранване с въздух се компенсира и неравномерното натоварване на автомобила.

Може и ръчно да регулирате нивото. С натискане на бутон „седмицата“ се повдига с 20 мм. При достигане на скорост над 35 км/ч автоматично се възстановява стандартното ниво. Освен това при висока скорост, както и при активиран режим Sport каросерията автоматично се снижава с 10 мм.

Вижте целия текст в новия брой на списание "Авто Труд"

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили