Пийнала казахстанка катастрофира в дърво край Габрово

Лозан Панов: Има риск изборът за главен прокурор да остане само с една кандидатура

Българин е загинал при верижна катастрофа в Италия Шестима души са ранени при инцидента

Камелия се пусна чисто гола (СНИМКА)

Сливенската полиция издирва 60-годишен мъж

Венцислав Караджов: Глобата за НАП може да е до 20 млн. лв. и ще е от бюджета ѝ

Луксозните жилища в строеж нараснаха с 44% Повишава се търсенето на домове с 2 и 4 спални

Задържаха мъж, вилнял с брадва и стрелял с пистолет в Белоградчик

Георги Дюлгеров: Разбрах кой съм и какво мога След музиката, метеорологията е другата ми страст, признава поп изпълнителят

Съперничеството между ЦСКА и „Осиек“ – пряко по bTV Action

Турски гранд взима Кешеру

Зоран Заев: България ни помага много в процеса на евроинтеграцията

85-годишен помете пешеходец в Слънчев бряг

Прокуратурата: Събраните доказателства не разколебават предположението, че Кристиян Бойков е извършил хакерската атака Той е разполагал с базата данни на НАП преди разпространението й в интернет пространството

13-годишно момиче загина в катастрофа край Враца

20 млн. евро за реклама на сирене, месо и плодове извън ЕС

Български сдружения в земеделието са защитили четири програми за реклама на родни продуктите в страни извън Европейския съюз. Общият им бюджет е над 20 млн. евро, като рекламите, които стартират догодина, ще се прилагат в продължение на три поредни години и ще се финансират от ЕС. Това стана ясно от годишния отчет на аграрния министър Десислава Танева.

Чрез първата промоционална програма ще се рекламират българско бяло саламурено сирене и кашкавал. Проектът, наречен „Качествено европейско сирене”, е защитен от Асоциацията на млекопреработвателите в България и е насочен към пазарите на Обединените арабски емирства, Азербайджан и Казахстан, където ще се разгърнат кампании за близо 5 млн. евро. Освен директна реклама браншът ще има възможност да представя продуктите си в търговските вериги в тези страни, а също и да участва в специализирани изложения.

Асоциацията за развъждане на българска млечна порода овце защити друга рекламна кампания – „Разнообразие от вкусове”. Чрез нея догодина трябва да се рекламират българско овче месо и сирене в Обединените арабски емирства, Казахстан и Йордания. Бюджетът й е 4,45 млн. евро.

За първи път сред одобрените програми попада и проект за биологично производство. Асоциация „Биопродукти“ е спечелила финансиране от 4,57 млн. евро за реклама на пресни и преработени плодове и зеленчуци, ядки и биовино. Тя ще се осъществява в Германия, Австрия, Швеция и Дания.

Еврофинансиране получи и един съвместен проект между българска и гръцка организация. Става дума за промоция на пресни череши, която трябва да се осъществява в Швеция, Финландия и Германия. Одобреният бюджет е 4,17 млн. евро, а спечелилите организации са българският Съюз на градинарите и гръцка група земеделски кооперативи начело с „АСОП Епископис“.

Наред с това ще тече и промоционална кампания на български вина на пазара на САЩ, Япония и Китай с бюджет от 3,6 млн. евро.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.