Расисткият скандал скара и политиците

Силно земетресение край филипинския остров Минданао

Спортният министър Кралев: Президентът за пореден път прояви своята некомпетентност

Папата анатемоса преяждането

Засилват контрола срещу нерегламентираното изгаряне на отпадъци

Не пускат Михайлов да си тръгне от БФС

Сирийската армия влезе в град Ракка

Ердоган не желае да се срещне с Помпео и Пенс в Анкара, а само с Тръмп

Лия прави клип на култова своя балада Със „Сини очи“ певицата стартира издаването на поредица от шлагерни сингли, които ще събере в албум

Д-р Мариян Иванов: Помогнете на имунната си защита през есента и зимата Билкови и хомеопатични средства държат вирусите и бактериите надалече

Новият посланик на САЩ Херо Мустафа пристигна в България

Ким Чен-ун изкачи на бял кон свещената за корейците планина Пектусан (СНИМКИ)

Добричката болница с нова апаратура за 104 000 лв.

Цацаров и Гешев са на посещение в САЩ

Следпразнично: Време за разтоварване

Най-важното е пак да се похапват любимите неща

От понеделник съм на диета, след Нова година се взимам в ръце. Повечето от нас много пъти са се заричали на глас и наум за това по празниците, оставяйки угризенията от обилното хапване в задния двор на мислите. От утре обаче огледалото наистина е безкомпромисно, някои дрехи са поотеснели и зовът за разтоварване е все по-натрапчив. Специалистите са единодушни – преди всичко забравете за гладуването и не прибягвайте до драстична диета. Защото организмът ще бъде ужасно стресиран от рязката смяна на хранителния режим и усилено ще започне да складира мазнина за следващите моменти на глад. Освен всичко друго ще я трупа точно там, откъдето искаме да я махнем.

На първо време е необходимо да се намали консумацията на т.нар. прости въглехидрати, наричани от мнозина празни калории. Съдържат се в бялото брашно, всички видове захарни изделия, бисквити, бонбони, вафли, бял хляб и т.н. Вместо тях наблегнете на по-добрите въглехидрати – плодове и зеленчуци, включително задушени, но също на храни с фибри, кафяв ориз, пълнозърнест хляб, овес, бобови култури. Препоръчва се също захарта да бъде заменена с мед, а час преди закуска да се изпие чаша топла вода с лимон. След вечеря изчакайте два часа, преди да си легнете, а ако не можете да заспите, хапнете малко кисело мляко. Посещението на парна баня или сауна също ще помогне за изхвърляне на токсини от претоварения организъм.

Успехът обаче е гарантиран, ако се прибегне до два разтоварващи дни всяка седмица, но в никакъв случай последователно. Те помагат за възстановяване на добрия метаболизъм, да се изхвърлят шлаки и мазнини, без да се губи много вода. Вариантите са различни за различните вкусове.

ИДЕИ

Ябълки

Ако ги предпочитате, в такъв разтоварващ ден може да изядете 1,5-2 кг на 5-6 приема. Може да са изцяло сурови или 1/3 да бъдат изпечени, като така в тях се увеличава пектинът. Той от своя страна помага срещу вреден холестерол и изтъргва шлаки.

Кисело мляко

Може да се консумира до килограм, включително като айран, а защо не и да се добавят краставици, което вече почти напомня таратора. Солта е ненужна, а основната мисия на млякото е подобряването на чревната флора. Млякото трябва да е нискомаслено и през деня да се поемат на не повече от 10 малки порции.

Елда

Елдата, или гречката, както я наричат руснаците, може да се консумира през деня и с кисело мляко. Друг вариант е да залеете с 2-3 чаши кипнала вода купичка елда, да изчакате всичко да стане на каша и да го изядете. Не трябва да се използват сол и масло.

Извара

400 грама извара и до 700 г нискомаслено кисело мляко се разделят на 4 порции през равни интервали от време. Може да се добавят малко овесени трици, предварително накиснати във вода.

Сушени плодове

Те са полезни с високата концентрация на микроелементи. Прочистват добре червата и подобряват обмяната.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.