Мая Манолова: Всяка трета жалба е срещу топлофикациите и енергото

30% от жалбите постъпили при националния омбудсмана през миналата година са срещу доставчиците на обществени услуги, заяви омбудсманът Мая Монолова на дебата, организиран от „Труд”, КЗП, "24 часа" за помирителните комисии.
Най-много през 2015 г. са били жалбите срещу топлинните дружества – 378, срещу доставчиците на електроенергия - 307, 237 срещу мобилни оператори, 193 за ВиК и 117 за банки и кредитни институции, отчете още Манолова.

От общо 507 помирителни производства през миналата година 36% са прекратени заради неучастие на търговеца, подчерта Манолова. Причината за това е, че търговецът изобщо не се явил на заседание на комисията, напомни омбудсманът.

Решените случаи само 70 или едва 14 % от всички започнати производства. Това показва, че досегашната система на помирителни производства не е ефективно.

Омбудсманът обаче подчерта, че редица проблеми ще останат нерешени.
Първо – според правилника за дейността на помирителните комисии на търговеца се изпраща заявлението на потребителя, след което търговецът трябва да постави становище и доказателства. Не е записано обаче какво се случва, ако търговецът не представи такива. Ще има ли споразумение без участието му или производството се прекратява, попита Манолова.

Отново, според нея всичко ще зависи от желанието на търговците. Тя предложи да се направи списък на търговците, които приемат да участват в помирителни производства, който да се публикува на сайта на КЗП.

Второ - не е предвидено да има член с юридическо образование в секторните помирителни комисии, а такъв е нужен, уточни Манолова.

Според нея хората ще се объркат към кого да се обърнат при проблеми например с „Топлофикация София” – към националния омбудсман, към помирителните комисии или към омбудсмана на самата топлофикация.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес