Захариева за мониторинговия доклад на ЕК: Реформите, независимо дали има или няма МСП, ще продължат

Президентът Радев в Токио: Приятелството и доверието са най-големият капитал на двустранното сътрудничество между България и Япония

Председателят на КРИБ Кирил Домусчиев и президентът на Конфиндустрия Венченцо Боча дадоха в Рим нов тласък на българо-италианските бизнес проекти

Джонсън настоява дебатите по законопроекта за Брекзит да продължат три дни Ще иска предсрочни избори, ако депутатите отхвърлят предложението

ТИР се обърна след опит да избегне катастрофа на пътя Хвойна-Чепеларе

Благо Джизъса събра децата си (СНИМКИ)

Дерменджиев оцеля като селекционер

Тръмп нарече разследването за импийчмънт „линч“

Джими Картър е приет в болница след падане в дома си

Намериха изчезналия преди 2 дни пенсионер

Комисията по атестирането и конкурсите към прокурорската колегия на ВСС отговори на Лозан Панов за работата на Иван Гешев

Близо 50% от руснаците имат пари само за храна и дрехи

Клиниката по неонатология в Стара Загора получи дарение

Вучич: Сърбия не може да признае Косово в сегашните му граници

Григор след успех №300: Беше мач, през който трябва да се промъкнеш

Най-скъпата кола преди войната

Достолепен „старец“ на 80-годишна възраст е готов за лъвски скок в рекордите на Гинес. Славният ветеран Mercedes 540 K Special Roadster ще бъде продаден на търг в Щатите през последния уикенд на месеца, а прогнозната му цена е над 10 милиона евро. Никога досега не са плащани толкова много пари за кола отпреди Втората световна война, а за подобна сума днес могат да се купят поне 100 броя S класи.

Съществуват основателни причини за високата стойност на сглобения през 1937 г. модел. По времето на своето производство той е бил абсолютният връх на автомобилостроенето. Най-доброто, което може да се купи с много, ама наистина много пари. Като нов величественият Benz е струвал 28 000 марки, които днес се равняват на повече от 200 000 евро. Това е кола за супербогаташи и кинозвезди, в такава се е возил филмовият магнат Джак Уорнър, съосновател на „Уорнър брадърс“. От завода в германския град Зинделфинген са излезли само 419 броя Mercedes 540 K, от които едва 58 роудстъра като червения „красавец“ на снимките. Всеки екземпляр е изработен по поръчка и затова няма един с един еднакви. Това важи за цялата серия на модела, която се състои от двуместно кабрио, четириместно купе и седемместна лимузина. Специални бронирани автомобили са превозвали държавната върхушка на Третия райх. Създателят на Гестапо и главнокомандващ военновъздушните сили маршал Херманг Гьоринг си поръчва своя Benz в любимия небесносин металик цвят (като бойните самолети), а върху вратите му е изрисуван семейният герб на фамилията. Неговата кола има крайно любопитна история и става известна като „синята гъска“. Друг брониран Mercedes 540 K е подарен от Адолф Хитлер на националсоциалиста Анте Павелич, който е провъзгласен за първи държавен глава на независимата хърватска държава през 1941 г., но след края на войната автомобилът е плячкосан от югославския диктатор Йосип Броз Тито. Накратко – по онова време този модел е нещо като предшественик на любимата лимузина на държавните ръководители по-късно Mercedes Pullman.

Обявеният за продажба на търг кабриолет не е возил канцлери и президенти, но притежава най-високо котиращото се сред колекционерите оборудване. Задвижва се от огромен осемцилиндров редови двигател с обем 5,4 л, който произвежда мощност от 115 конски сили. Шофьорът може допълнително да включи компресор, който за кратко време вдига ресурса до 180 конски сили и максималната скорост достига 170 км/ч. За края на 30-те години това е наистина зашеметяващо темпо. Тягата се изпраща към задните колела през 5-степенна трансмисия със синхронизатор на последните три предавки. Хидравлични спирачки с вакуумен усилвател помагат на водача да укроти беснеещите коне в мотора. Някога това е бил господарят на всички пътища подобно на Bugatti Veyron днес – красив, бърз, скъп. И се превръща в съкровище, когато е добре запазен като екземпляра, който скоро ще има нов собственик. За този автомобил се знае точно къде е прекарал всеки ден от 80-годишното си съществуване. През 1937 г. е продаден в САЩ на запаления по високите скорости Реджиналд Синклер, съосновател на една от най-големите компании за изделия от стъкло и керамика Corning Glas. В ранчото си в Колорадо той събира най-добрите коли на своето време като Mercedes 300 SL Gullwin, Aston Martin DB4 и Bentley S3 Continental. В средата на 50-те години Синклер се разделя с червения роудстър, който оттогава до днес има само трима собственици. Последният го купува преди четвърт век и го реставрира перфектно.

Звучи невероятно, но е факт, че тази кола мечта изобщо не е карана. Километражът показва изминати 10 277 мили, което се равнява на 16 500 км. Излиза, че на година са изминавани средно по 206 километра, колкото един таксиметров шофьор в София навърта за половин смяна. Такъв автомобил се появява изключително рядко на пазара и затова цената му е осемцифрена сума в евро. Това е от най-ранните екземпляри Mercedes 540 K, един от общо двата продадени в САЩ, а от цялата продукция на модела са оцелели едва шест броя. Подобна визитка е отличен трамплин за скок с рекордите на Гинес. Досега над 10 милиона евро са плащани само за четири ферарита и един състезателен Mercedes от 50-те и 60-те години.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.