Неремонтиран от 40 години мост разби главата на гурбетчия (обзор)

Бетонен къс полетя от мост над магистрала, разби предното стъкло на преминаващ автомобил и улучи в главата пътника на предната седалка. 33-годишният Наско Златинов, който работел като разносвач на пици в САЩ, бе откаран окървавен в „Пирогов”. Оказа се, че пострадалият е със счупена челюст, но животът му е извън опасност.

Злополуката стана вчера към 10,30 ч под надлеза при гара Яна на 8-ия километър от магистрала „Хемус” и предизвика нова вълна от гневни спорове и коментари в социалните мрежи за цената на винетките. Очертаха се две групи от мнения. Едни обявиха, че българските пътища са разбити, защото винетките са евтини, а други се заклеха, че за такива скапани шосета няма да платят и пукната пара.

Раненият Наско е от Благоевград и пътувал във „Фолксваген Пасат”, каран от неговия приятел от детинство Йордан Илиев от Дупница.

„В неделя бяхме на гости на сестра ми в Правец и тази сутрин се прибирахме. С нас на задната седалка пътуваше майка ми - разказа Йордан Илиев пред „Труд”. - Карах със 100-120 км/ч, колата не е нова и тази скорост по магистралата е нормална за нея. Изведнъж се чу трясък и по ръката ми се пръснаха парчета от стъкло. Чух Наско, че извика, погледнах го и видях, че се държи за лицето. През пръстите му шурна кръв. Успях да намаля и да спра встрани при уширението откъм гара Яна”, вълнуваше се Йордан.

Падналият къс от бетон е бил дълъг 46 см, широк - 20 см и дебел 7 см. „Знам точните размери, защото пред очите ми полицаите го измериха и после го прибраха. При преминаването през стъклото се е спукал на две части. Горната е ударила Наско около брадичката, а долната – в корема. Когато го откараха в болница, с него отиде и майка ми, а аз останах при колата за огледите. Следователите ми казваха, че случаят е тежък, ама все пак е малкият дявол. Ако бетонът ме беше нацелил мен, можеше да катастрофираме и тримата да загинем”, добави Йордан. Той каза още, че се занимава с частен бизнес. Приятелят му Наско нямал семейство и живеел добре в САЩ като разносвач на пици. Върнал се по Нова година за един месец, защото сега работата му била по-малко.

Надлезът е построен през 1975 г.

Надлезът при гара Яна над магистрала „Хемус” е построен и пуснат в експлоатация през 1975 г. и оттогава не е ремонтиран повече от 40 години, съобщиха вчера от АПИ.

Екипи на Областно пътно управление-София и на пътноподдържащата фирма най-късно до края на работния ден днес ще извършат огледи на съоръжението и ще бъдат предприети мерки за обезопасяване и ремонт на частта над платната за движение на „Хемус“.

Причина за откъсването на бетонния къс са големите температурни амплитуди в последните седмици, които водят до ускорено разрушаване на стари бетонни елементи от замръзването на проникналата в пукнатините вода.

От АПИ твърдят, че имат изготвен анализ на критичните съоръжения, които не са ремонтирани повече от 30-40 години, както и програма за обновяването им, ако бъдат осигурени средства.

Пътната агенция напомня: От понеделник - с по–скъпи винетки

На 31 януари - неделя, изтича валидността на годишните винетки за 2015 г. Това припомниха вчера от Агенция "Пътна инфраструктура". Водачите, които не са си купили стикер за тази година, могат да го направят от дистрибуторската мрежа - бензиностанции, пощи, големи търговски вериги, областните пътни управления, гранични пунктове и други. Цената на годишната винетка за леки автомобили е 97 лв., месечната - 30 лв., а седмичната - 15 лв. Винетките за камиони и автобуси са в друга категория и годишните надхвърлят 1000.

От АПИ са отпуснали 154 625 безплатни годишни винетки за инвалиди на стойност 14 998 625 лв.

Шефът на АПИ Лазар Лазаров: Стикерът реално трябва да е 150 лв.

Цената на винетката догодина няма да стане 150 лв., но съм „за” повишаването на цените на стикерите, защото пътната ни мрежа се нуждае от ремонти. Това заяви вчера шефът на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров. Той обясни, че 150 лв. е реалната цена на винетката, но тя няма да бъде достигана, а ще се въведе и таксуване при преминаване, което е по-справедливо.

Според Лазаров ценообразуването на винетките е много сложно. „Държавната пътна мрежа е 20 000 км. Ремонтите трябва да се извършват на 10 години, което означава преасфалтиране на пътя. Това означава, че всяка година ние трябва да преасфалтираме 2000 км, а има и други ремонти. Най-ниската цена, която сме постигнали, е около 360 000 лева на километър. Всяка година трябва да даваме 720 млн. лв., а бюджетът на АПИ е 200 млн. лв.”, пресметна той.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Крими и право