Николина Ангелкова: Предвиждаме мащабна маркетингова кампания през 2019 г.

Пет български университета създават уникален Център за върхови постижения в областта на информатиката и ИКТ

Полицията в Гърция задържа четирима турски граждани

„Обединените патриоти“ изпратиха писмо до турския посланик в защита на българския граничар Михаил Цонков

Борисов към Нинова: Вкараха Меркел в мигрантската криза, както вас – за козичките Парламентът обсъжда консенсусно решение по предложение на премиера

Прокуратурата разкри подробности за зверската катастрофа на АМ „Тракия“, в която загина младо семейство Украинският шофьор на тира отива на съд

БСП публикува стенограмите от председателските съвети за чумата

Непълнолетен ограби двама души за месец

Румен Порожанов: Днес се изплащат обезщетенията в Крайново и Странджа, в понеделник – в Шарково

Посланикът на Русия във Вашингтон: Русия е отворена за посещение на Владимир Путин в Белия Дом

Депутатът от БСП Явор Божанков: Временната заетост се заплаща от държавата по 3.50 лв. на ден. Как се оцелява с толкова?

Възстановиха потрошената мемориалната плоча на Венета Ботева в Търново

97 000 недекларирани евро откриха в дамската чанта на холандка, пътуваща към Турция

Задигнаха 17 700 евро от влака София – Лом

Стопани в Болярово не пускат ветеринари за втора проба за чумата

Земята и Луната се родили след челен сблъсък с планета ембрион

„Жесток, челен сблъсък“ е създал планетата Земя във вида, в който я познаваме. Това обявиха учени от Калифорнийския университет в Лос Анджелис, цитирани от британския в. „Индипендънт“, предаде БГНЕС.

Според проучването на изследователите планета ембрион, наречена Тея, се е сблъскала със Земята, когато е била само на около 100 млн. години. Тея най-вероятно е била с размерите на Марс или на Земята.

Досега беше известно, че Тея и Земята са се сблъскали, но според новите данни техният удар е бил челен, а не страничен и неточен, както се смяташе предварително. Силата на сблъсъка между двете небесни тела е предизвикала създаването на новата „обща“ планета Земя, а отчупено парче от тях е формирало Луната.

Изследователите също така са сравнили камъни от спътника на Земята, донесени от трите мисии „Аполо“, с вулканични скали от Хаваите и Аризона. За тяхна изненада не са били открити различия в кислородните изотопи на камъните, които също така споделят общи химични подпис.

Едуард Йънг, водещ автор на изследването и професор към Калифорнийския университет, заяви, че няма открити разлики между кислородните изотопи на Земята и на Луната като те са „неразличими“.

Според Йънг, ако Тея не се беше разбила в Земята, то със сигурност е щяла да прерасне в отделна планета.