Не е имало такъв Jaguar!

По-добре късно, отколкото никога. Jaguar скочи със закъснение на ракетата носител към големите пазарни обеми - суперпопулярните SUV автомобили. За пръв път в 94-годишната си история традиционната британска марка произвежда такъв модел. Чакането си е струвало, защото новият F-Pace ще се превърне в най-продавания Jaguar. Англичаните добавят практичност и повишена проходимост към изконните фирмени ценности като лукс, динамика, аристократизъм и традиция. Никога досега не е имало такъв Jaguar и никога досега България не е била първата европейска страна, в която той се представя предпремиерно. Интересът към F-Pace е голям не само по света, но и у нас. В официалния вносител „Мото Пфое“ вече са направени поръчки за първите коли, макар че купувачите са виждали бъдещата си кола само на снимка. Това провокира управляващия директор на фирмата Димо Николов да възкликне: „Продаваме Jaguar от 22 години, но истинската ни работа започва в този ден с лансирането на F-Pace.”

Новият модел е красив, високотехнологичен и функционален SUV с дължина 4,73 м. Междуосието от 2,87 м осигурява щедро пространство за пътниците. Багажникът е голям и побира 650 л, а при сгъване на задните облегалки - 1700 л. Предлага се и с пълноразмерна резервна гума, дори с най-големите 22-инчови джанти. Дизайнът е изчистен и спортен - мощна предница, голяма решетка, тесни фарове, къси надвеси, снижаващ се покрив, висок багажник със силно издължени стопове. На пътя „хищникът“ е пъргав и бърз благодарение на мощните си двигатели и алуминиевата архитектура. 80% от металните компоненти са изградени от леки сплави - алуминий и магнезий, подсилени със стомана. Базовият вариант с двулитров четирицилиндров дизелов мотор със 180 конски сили, 6-степенна механична трансмисия и задно предаване тежи само 1665 кг и изминава 100 км само с 4,9 л гориво. Задвижването на четирите колела AWD вдига консумацията едва с 0,3 л. Другите версии са оборудвани с трилитров V6 (бензин с 380 коня и дизел с 300 коня), стандартно разполагат с AWD и 8-степенен автоматик. Двойното предаване с ламелен съединител и векторно разпределяне на въртящия момент е заимствано от спортния F-Type. При нормални условия двигателят върти задните колела, но при риск от загуба на сцепление моментално се изпраща тяга към предната ос или към конкретно колело. Водачът разполага и с възможност да зададе специални режими за движение в зависимост от обстановката и настилката. Програмата на адаптивните амортисьори отчита всяка секунда по 100 пъти движението на каросерията и по 500 пъти хода на колелата, за да поддържа оптимален комфорт на купето както при бавно, така и при бързо шофиране. На борда присъства богат пакет от електронни системи като автоматизирано паркиране, адаптивен темпомат с асистент за задръстване, разпознаване на знаците, модерна инфоразвлекателна система с огромен екран и много др. F-Pace излиза на пазара с базова цена 80 000 лева, 5 години гаранция без ограничение на пробега, 3 години безплатно сервизно обслужване и услуги от врата до врата.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили