Георги Вълев от „Килърите“: Властта и бизнесът убиха Петър Христов

Дете е със счупен крак в болница, след като е блъснато на пешеходна пътека във Варна

Премиерът Бойко Борисов обсъди темата за единния цифров пазар с министър-председателя на Люксембург Ксавие Бетел

Удължиха извънредното положение в Турция с още три месеца

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в петък, 19 януари 2018

Отвод на съдията по делото Мартин Петров – „УниКредит Булбанк” Бивша служителка на трезора обявена за национално издирване

Цветан Цветанов проведе серия от работни срещи в Лондон

Германия задмина САЩ като световен лидер Рекордно ниско доверие към Съединените щати, изпреварва ги и Китай

Екатерина Захариева: Договорът за добросъседство с Македония няма да остане само на хартия

Турция търси руска подкрепа за щурм в Сирия САЩ отричат за новата “сирийска армия”

500 милиона лева търсят общините за туризъм Най-скъпият проект в картата на ресорното министерство е на община Челопеч за Моторспорт парк на стойност 120 млн. евро

Влак блъсна изоставена каруца в Казанлък, спряно е жп движението между София и Бургас 

Румен Порожанов: България притежава значителен потенциал за производство на качествена продукция

Божидар Данев, председател на АОБР, пред “Труд”: Зелените блокират инвестиции и работни места Когато икономиката не се развива, няма работа и увеличение на доходите

Кремъл: Новият закон за суверенитета на Киев се равнява на подготовка за война

Европейската комисия пуска платформа, уреждаща недоразумения при онлайн пазаруване

Споровете, възникнали между търговци и потребители при онлайн пазаруване вече могат да бъдат уреждани през интернет, благодарение на специална платформа, пусната от Европейската комисия.

Тя представлява общ портал за достъп, чрез който недоразуменията, свързани с национални или трансгранични онлайн покупки, биват уреждани, но само ако преди това е пусната жалба от някоя от страните (търговец или потребител). 

Жалбата може да бъде изписана и в самия сайт, ако страните по спора са в различни европейски държави, той дава възможност за попълване на формуляр за жалба.

Процедурата по решаване на спора се провежда в интернет и е безплатна. Определените казуси се насочват към националните органи за алтернативно решаване на спорове, избирани от всяка държава в Европейския съюз по дадени критерии.

В България тази функция се упражнява от специализираните помирителни комисии, които действат към Комисията за защита на потребителите.

Обикновено споровете биват решавани в рамките на 90 дни, а по данни на Европейската комисия вече има 117 свързани органа за алтернативно решаване на спорове от общо 17 държави в ЕС.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.