Ти знаеш ли, че имаш страшни очи?

В незабравимия български филм "Дами канят" коленете на кандидатките за шофьорска книжка омекваха, щом чуеха кадифения глас на Стефан Данаилов: "Ти знаеш ли, че имаш страшни очи?" С очите започва всеки контакт, с очите си новото MINI вкарва във фатално привличане представителите на двата пола. И на мъжете коленете омекват, когато зърнат големите, изразителни и красиво гримирани с хром и светодиодна ивица очи, пардон - фарове. Лицето на култовия британски автомобил е атрактивно и безпогрешно разпознаваемо в най-новия му модел, но сега си заслужава да обърнем специално внимание и на задните му части. Защото те отличават комбито Clubman от останалите варианти в порасналото семейство на MINI.

Но първо няколко думи за размерите. Новият Clubman е дълъг колкото еталона в компактния сегмент VW Golf - 4,25 м. В сравнение с предишния модел каросерията е удължена с 30 см и превишава с 27 см актуалното MINI с пет врати. Растежът на габарити не е случаен, защото означава повече пространство и функционалност. Потребителите търсят точно такива коли и прогнозите сочат, че до 2020 г. всеки трети продаден автомобил ще бъде с компактните размери на Golf и на Clubman. Едва ли някой обаче ще си купи MINI, за да пътува нашироко и да натовари една чанта повече в багажника. Clubman предоставя тази възможност и я съчетава с неповторимия чар на марката, който блика от уникалния дизайн и безподобното пътно поведение. Това е най-практичното, а може би и най-симпатичното MINI заради характерните врати на багажника и красивите задни светлини. Настаняването и пътуването на задните седалки е удобно, а зад тях товарният обем е съвсем приличен - 360 л, като достига до 1250 л при сгъване на облегалките.

Повишената функционалност на Clubman обаче не трябва да се сравнява с тази на масовите компактни модели. За собствениците на MINI не е важно дали разполагат с няколко сантиметра повече за раменете на пътниците отзад или няколко литра по-голям багажен обем. Това е по-скоро гарнитура към основното блюдо, което дизайнерите на британската компания от години приготвят като изкусни кулинари - апетитния лайфстайл. Благодарение на Clubman на почитателите на MINI вече няма да им се налага да си сменят колата и марката, когато си намерят половинка и се сдобият с дете. На практика те разполагат с автомобил, който има не пет, а шест врати. Защото багажникът е затворен от две срещуположни врати, дясната от които се отваря автоматично с дистанционното. Може да се спори дали тези врати на Clubman приличат на портал на елитен клуб или на гардероб, но е неоспоримо, че осигуряват удобен достъп и изглеждат много шик. Същото важи за автомобила като цяло, особено във вариант с двуцветна каросерия и новите лакови покрития - сив и червен металик.

Вътре интериорът е оформен по нов начин и веднага печели симпатии. Елегантна лайстна в цвета на купето минава през цялата широчина на кокпита. Големият кръгъл комбиниран уред на централната конзола е ограден с ефектен LED пръстен, който излъчва различна по цвят и интензивност пулсираща светлина в зависимост от настройките и работата на автомобила. Зад волана и точно пред очите на водача се намират аналогови скоростомер и оборотомер. Head-Up дисплей помага на шофьора да следи основните данни, без да сваля очи от пътя. Приятното амбиентно осветление с LED ивици във вратите създава уютна атмосфера. Когато колата е паркирана, кокетната антена на покрива излъчва пулсираща червена светлина, маркираща работата на алармената инсталация. На тъмно голям ефект предизвиква логото на MINI, което се прожектира върху асфалта пред вратата на шофьора при отключване с дистанционното. Както винаги подобни изпипани детайли придават харизма на автомобилите на MINI и тя се потвърждава от безупречното пътно поведение - стегнато окачване, директно кормилно управление и прецизно следване на зададената траектория при висока скорост в завои. Новият 8-степенен автоматик с неусетно и плавно превключване на предавките е алтернатива за водачи, които предпочитат да не работят със скоростния лост. Двигателната гама включва двулитров дизел със 150 конски сили (Cooper D) и бензинови мотори с три и четири цилиндъра. По-малкият с обем 1,5 л (Cooper) разполага със 136 конски сили, а по-големият (Cooper S) държи юздите на 192 коня и изстрелва Clubman като стрела напред до максимална скорост 228 км/ч, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,2 секунди. В комбиниран цикъл Cooper S изразходва 6,2 л/100 км (по данни на производителя). Clubman се представя спортно, комфортно или икономично в зависимост от режима на работа, който водачът задава чрез кръглия превключвател до скоростния лост.

За първи път в MINI електрически седалки с памет

В комбито Clubman за първи път в MINI се предлагат седалки с електрическо регулиране и памет. Всички светлини могат да бъдат LED - основни фарове, фарове за мъгла и задни светлини. Списъкът на глезотиите и електронните системи е дълъг. Водачът има възможност да разчита на асистент за паркиране, камера за заден ход, активен автопилот, разпознаване на пътните знаци, предупреждение при опасност от сблъсък, аварийна спирачна функция.

Чрез монтирана в автомобила SIM карта се осъществява спешно обаждане при инцидент. Модерната инфо-развлекателна система с екран в кръглия уред на централната конзола разполага с разнообразни функции за интегриране и използване на смартфона в колата. Онлайн връзката позволява използването на социалните мрежи и многобройни приложения.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили