Най-мощният дизелов "шестак"

Четири турбини, 400 конски сили и 760 Nm максимален въртящ момент! Инженерите на BMW създадоха най-мощния шестцилиндров дизелов двигател в света, който ще работи под капака на лимузината 750d xDrive (нормална и дълга база). По-тих, по-икономичен и по-мощен - това клише обикновено се употребява за всеки нов мотор, но този е твърде специален, за да се побере в стандартните изтъркани думи.

Трилитровият "шестак" със заводско означение В57 за първи път използва каскадно принудително пълнене с четири турбокомпресора, както и директно впръскване с максимално налягане над 2500 бара. Благодарение на тези и други технологии двигателят разгръща изключително спонтанно и бързо мощността си, като удивлява с повишена ефикасност и еластичност. Новата форма на каскадно пълнене с четири компресора (досега бяха три) светкавично вдига налягането на нагнетявания въздух при ниски обороти и реакцията при докосване на газта е мигновена. Ускорението става по-бързо и BMW 750d xDrive спринтира за 4,6 секунди от 0 до 100 км/ч. Максималната мощност от 400 конски сили се постига при 4400 оборота, а подобрените характеристики на двигателя личат особено ясно при разгръщането на въртящия момент. Той е над 450 Nm още при 1000 оборота, а максималната стойност от 760 Nm идва на разположение на водача в диапазона между 2000 и 3000 оборота. Параметрите на мотора са калибрирани с настройките на 8-степенната автоматична трансмисия за адекватни реакции при всякакви скорости до електронно ограниченото темпо от 250 км/ч.

BMW отдавна не използва дизелов V8, а най-мощният досега редови шестцилиндров агрегат с три компресора генерира 381 конски сили и 740 Nm в моделите M550d, X5 и X6 M50d. Едновременно с повишението на мощността с 5% е постигнато и намаляване на средния разход с 11%. По заводски данни консумацията на гориво на 400-те коня и 4-те турбини в 750d xDrive (нормална и дълга база) е между 5,7 и 5,9 л/100 км.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили