Стрелба в училище в Калифорния, един човек е ранен (СНИМКИ и ВИДЕО)

Две жертви на поройни дъждове в Италия

Жертви и ранени след стрелба във ферма в Русия

Путин след срещата си с Ердоган: Постигнахме съдбоносни решения за Сирия

Еврокомисар: Влизането в Шенген на Хърватия, България и Румъния е още по-необходимо при сегашните предизвикателства

„Фолксваген“ не търси ново място за завода си, проектите са замразени

Осъдиха трима българи в Санкт Петербург за опит за продажба на 40 кг кокаин Ще лежат от 10 до 12 г. в изправителен лагер със строг режим

Ердоган: Турция и Русия ще извършват съвместни патрули в Сирия

Баде Ишчил си хвана младо гадже

Вебер за мониторинговия доклад на ЕК за България: Добра работа, Бойко Борисов!

Настояват за спиране на финансовото подпомагане на Тома Белев от държавата В писмо до премиера Бойко Борисов искат отстраняване от длъжността му в Министерския съвет

УЕФА ни предупреди за напускането на Боби

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 23 октомври 2019

Сирийските кюрди заявиха, че са изпълнили изцяло условията на Турция

Вижте кои са служителите и сътрудниците на бившата Държавна сигурност сред кандидатите на местните избори

Най-мощният дизелов „шестак“

Четири турбини, 400 конски сили и 760 Nm максимален въртящ момент! Инженерите на BMW създадоха най-мощния шестцилиндров дизелов двигател в света, който ще работи под капака на лимузината 750d xDrive (нормална и дълга база). По-тих, по-икономичен и по-мощен – това клише обикновено се употребява за всеки нов мотор, но този е твърде специален, за да се побере в стандартните изтъркани думи.

Трилитровият „шестак“ със заводско означение В57 за първи път използва каскадно принудително пълнене с четири турбокомпресора, както и директно впръскване с максимално налягане над 2500 бара. Благодарение на тези и други технологии двигателят разгръща изключително спонтанно и бързо мощността си, като удивлява с повишена ефикасност и еластичност. Новата форма на каскадно пълнене с четири компресора (досега бяха три) светкавично вдига налягането на нагнетявания въздух при ниски обороти и реакцията при докосване на газта е мигновена. Ускорението става по-бързо и BMW 750d xDrive спринтира за 4,6 секунди от 0 до 100 км/ч. Максималната мощност от 400 конски сили се постига при 4400 оборота, а подобрените характеристики на двигателя личат особено ясно при разгръщането на въртящия момент. Той е над 450 Nm още при 1000 оборота, а максималната стойност от 760 Nm идва на разположение на водача в диапазона между 2000 и 3000 оборота. Параметрите на мотора са калибрирани с настройките на 8-степенната автоматична трансмисия за адекватни реакции при всякакви скорости до електронно ограниченото темпо от 250 км/ч.

BMW отдавна не използва дизелов V8, а най-мощният досега редови шестцилиндров агрегат с три компресора генерира 381 конски сили и 740 Nm в моделите M550d, X5 и X6 M50d. Едновременно с повишението на мощността с 5% е постигнато и намаляване на средния разход с 11%. По заводски данни консумацията на гориво на 400-те коня и 4-те турбини в 750d xDrive (нормална и дълга база) е между 5,7 и 5,9 л/100 км.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.