Дневен хороскоп на Алена за вторник, 15.10.2019

На 15 октомври 2019 да почерпят

Ново дъно: България счупи рекорд за домакинска загуба

На два пъти спряха България – Англия, гостите отказват да играят

10 ранени при сблъсъци на летището в Барселона

Английски фенове се биха на „Витошка“, има ранен

Офертите за Нова година са с 11-12% по-скъпи Хубавите места ще са разпродадени до 30 ноември

Пожар в цех за бои и химикали в Габрово

Ако работите през нощта – трябва да знаете това

Заев: Правителството на Северна Македония остава посветено на Договора за добросъседство с България

Шефът на „Росатом“: Русия е готова да построи ядрена централа в Саудитска Арабия съвместно със САЩ

Гледаме малката Турна от „Майка“ в нов сериал

Двойна игра на Прокопиев с ЕВН Брокерите му спестили 87 млн. лв. на австрийското дружество при покупката на остатъка от държавния дял през 2011 г. (обзор)

Нещата според чиновниците от ЕК и по същество Право на отговор от Европейската комисия и коментар на главния редактор на "Труд"

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 15 октомври 2019

Авиоексперт: Контролът за служебни лица на летищата не е строг като за пътниците

Снимка: БТВ

„Контролът за служебните лица на летищата не е толкова строг като за пътниците”, каза Ангел Борисов, авиоексперт по безопасността по повод разбилия се египетски самолет, предаде БТВ.

Египетски пътнически самолет „Еърбъс 320“ с 66 души на борда изчезна вчера от радарите в 3:39 ч. наше време. Това се случи над Средиземно море, между до о-в Карпатос и египетския бряг, когато машината се е намирала на 11 хил. м височина. Най-вероятно се е разбила.

В самолета са пътували 56 пасажери – основно египетски и френски граждани, седем души екипаж и трима египетски агенти по сигурността.

По думите на експерта всеки от персонала на летището може да влиза и излиза когато си пожелае и спокойно може да постави устройство на борда на всеки самолет, до който има достъп. „От много години в Западна Европа, включително и в Египет, товарачите на багажи са предимно мюсюлмани, сред които има и много радикализирани елементи”, допълни Борисов.

„Най-вероятно става въпрос за взривно устройство, тъй като височината е 11 280 м., но не можем да изключим и техническа повреда. Докато не бъдат открити черните кутии, не трябва да изключваме нито една версия”, допълни авиоекспертът.

Борисов припомни, че преди време от летище „Шарл дьо Гол” са били освободени хора от помощния персонал заради данни за радикализация. „Това са именно хамали, чистачи, метачи… Служебните лица могат много по-лесно да осъществят такова вмешателство”.

Според Борисов днес е денят, в който трябва да бъдат открити останки от самолета. „Районът не е толкова голям, дълбочината на Средиземно море също не е толкова много. Това означава, че и черните кутии ще бъдат открити сравнително лесно”, допълни той.

По думите му е малко вероятно да бъдат намерени оцелели, защото дори и да са оживяли при падането на самолета, морската вода е прекалено студена.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.