Господар и командир на всички терени

Ford Ranger минава отвсякъде и настанява пътниците в луксозна кабина

Този автомобил ще обере овациите на абитуриентски бал, пред операта, на пазара, по магистралата, сред полето, в гората, че дори и в реката. Убедихме се лично в последното в един от най-екстремните тестове в последните години у нас. Новият модел на пикапа Ford Ranger е костелив орех, който вирее на всякаква почва. И без твърда земя под краката, пардон - колелата, той продължава да се движи напред, прекосявайки смело водни препятствия с буйни води. Но за това ще стане дума по-нататък.

Естествената среда на един пикап започва там, където свършва асфалтът. Подобна кола с повишена проходимост и голяма товароносимост е предназначена за безмилостна експлоатация при грубо отношение и в лоши условия. Въпреки това малка част от пикапите кръстосват горите. Повечето от собствениците им ги използват като универсални превозни средства и често ги карат в града, макар че с габаритите затрудняват паркирането и маневрирането. Свикнеш ли обаче веднъж с размера XXL, бързо се оправяш в градската теснотия, защото управлението е лесно, а кормилната сервосистема - много прецизна. Освен това в помощ на водача работи цяла армия електронни програми. Задачата за паркиране в ограничени пространства се облекчава от предния и задния паркинг асистент със сензори за засичане на препятствия и камерата за заден ход. Също като джиповете в средния клас, само че при пикапа имате един голям товарен леген, в който имате възможност да превозвате до 1360 кг товари, а прикачено можете да теглите ремарке с тегло до 3,5 т. В това отношение Ranger е подходящ не само за фермери и ловци, но и за хора с активни занимания в свободното време като езда или ветроходство. Винаги обаче трябва да се има едно наум, че дължината на каросерията е минимум 5,28 м и водачът трябва да внимава при маневриране на ограничена площ или с лоша видимост. Съобразно нуждите си купувачът избира между три варианта на кабината - единична, удължена или двойна, и задвижващата система - само на задните или на четирите колела.

Всички варианти отвън изглеждат солидно и внушително, а отвътре са приятно комфортни и удобни. Ranger е най-продаваният пикап в Европа и е представител на добрата стара гвардия работни автомобили. Към изконните си качества като мощен дизелов мотор, голям товарен капацитет и висока проходимост сега моделът добавя премерената рафинираност на SUV и модерния външен вид. С дизайна си той пренася в Стария свят духа и излъчването на по-големия си събрат Ford F-150, който от десетилетия е най-продаваният пикап в Северна Америка, но поради размерите си е непригоден за европейските пътища. За сметка на него Ford Ranger е универсален боец - еднакъв за 180 държави по целия свят и по-приемлив като габарити. Предната му част изглежда монументално с внушителната трапецовидна решетка , мускулестия капак и набиващите се в очи прожекторни фарове. Новият Ranger комбинира визията на суров, груб и здрав автомобил с ефектно оформление, така че веднага събира погледите и може да конкурира популярните SUV модели. Същото важи и за интериора - удобни седалки, модерно табло с централен 8-инчов тъчскрийн и нов инструментален панел с двуцветен дигитален дисплей. Водачът има на разположение съвременни системи за сигурност като адаптивен темпомат, асистент за движение в избраната лента, предупреждение за опасност от сблъсък, програма за стабилност с функция против преобръщане, асистенти за потегляне по наклон и спускане, възможност за интеграция на смартфони и т.н.

Всичко това може да се намери и в добре оборудваните джипове, но с повечето от тях ще закъсате по хлъзгавите от дъжда ливади и в придошлите реки. Докато Ranger се справи блестящо с изпитанията по тестовия маршрут на пробното шофиране извън асфалта край Симитли. Пикапът уверено се движеше сред буйните води на един от притоците на Струма, газейки много по-дълбоко от фиксираните в официалните му документи 80 см. Благодарение на късите надвеси и просвета от 23 см автомобилът лесно се катери и спуска по стръмни участъци, а системата за двойно предаване функционира безупречно. Чрез бутон на централната конзола при моделите с двойно предаване водачът определя режима на движение - задно задвижване върху асфалта, 4х4 извън него и понижаващи 4х4 предавки с електронно заключване на задния диференциал на особено тежки терени. И трите предлагани дизелови мотора са достатъчно мощни, за да се справят с препятствията. Четирицилиндровият 2,2-литров двигател е в две нива - със 130 и 160 конски сили, а по-големият агрегат с обем 3,2 л и пет цилиндъра генерира 200 коня. Наред с 6-степенната механична трансмисия е наличен и 6-степенен автоматик, който ще ви освободи от задължението да превключвате предавки и ще можете да се концентрирате изцяло върху управлението в тежък офроуд.

Водачът командва с глас климатика, аудиото и навигацията

Новият Ford Ranger е оборудван с инфоразвлекателна система SUNC 2, която предлага на водачите интелигентни и безопасни начини да останат свързани по време на движение. С гласови команди шофьорът може да управлява климатичната инсталация, аудиото и навигацията или да ги регулира чрез докосване на 8-инчовия тъчскрийн на централната конзола. За допълнително удобство на пасажерите в салона е инсталиран 240-волтов изход за зареждане на преносими компютри.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили