Цялата тяга отива към задните колела
Най-мощният за всички времена Dodge Viper излезе от гаража на тунинг ателието Calvo Motorsport.
Наточеният вариант на култовия американски спортен автомобил захапва асфалта с чудовищната мощ на 2666 коня. Цялата тяга и брутален въртящ момент в размер на 2691 Нм се изпраща към задните колела. Затова водачът трябва да е изключително внимателен с педала на газта, ако не иска да унищожи гумите още в първите километри.
За разлика от модерните напоследък методи за увеличаване на мощността на автомобилите с добавяне на електрически двигатели, американските майстори на тунинга работят използват похвати от старата школа. Традиционалистите от базираното в Тексас ателие Calvo Motorsport са изшлайфали стандартния 8,4-литров алуминиев мотор V10 на Dodge Viper до работен обем в размер на 9,0 л! Наред това са добавени два турбокомпресора за принудително пълнене с нагнетен въздух.
В резултат от тези радикални мерки ресурсът на мотора скача четворно от 640 конски сили до 2666 конски сили. Липсва информация с колко се увеличава разходът на гориво, който в обикновения Viper не може да падне под 15 л/100 км, а при пълно натоварване моментната консумация възлиза на 63 л.
Огромен заден спойлер натиска задвижващите задни колела към асфалта, за да имат по-добро сцепление. Превключването на предавките от секвенционалната трансмисия е съпроводено с изригване на пламъци от ауспуховите тръби, които са изведени отстрани на автомобила под праговете.
Тунингованият Viper бие рекорда на Mercedes AMG A45 за средна мощност на литър работен обем. Германската машина с 2,0-литров мотор вади ресурс от 211 конски сили на литър, докато американците получават 296 конски сили на литър.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш