Hummer излиза с мощност 1000 конски сили

Легендарният всъдеход Hummer се завръща като електрически пикап под марката GMC. На американския пазар моделът ще струва около 113 000 долара (без данъци).

Американският всъдеход се завръща като електромобил

Ускорява за 3 сек от 0 до 100 км/ч

Хиляда конски сили, 560 км пробег със заредена батерия, брутален дизайн на бойна машина и върхова проходимост (почти) като танк. Култовият Hummer се завръща, готов да премине през всички препятствия с чудовищната мощност на новото си електрическо сърце.

Знаменитият американски всъдеход се трансформира в електромобил, който със своя зрелищен външен вид и безпрецедентни офроуд качества засенчва всички останали модели, представящи се за SUV. Преди 10 години производителят General Motors спря последния Hummer заради жадния за гориво двигател и високото ниво на отделяните вредни емисии. Марката Hummer беше закрита, затова новото издание ще се появи под друг бранд от концерна, известен със своите пикапи - GMC. Новият GMC Hummer EV излиза също като пикап с двойна кабина и товарен отсек, но няма да замърсява с нищо околната среда.

Автомобилът запазва агресивния дизайн, който гръмко афишира изконното му предназначение да служи като военно превозно средство. Каросерията също е много специфична правоъгълна форма с къси надвеси и широка следа на огромните колела с размер до 37 инча. Преминаването през всякакви терени е гарантирано от многобройни офроуд функции, които са неприсъщи за масовите SUV-ове.

Сред тях е системата за завиване на всички колела, която позволява на GMC Hummer EV да се движи диагонално напред и настрани с ъгъл до 10 градуса. Въздушното окачване е с пределно голям ход, за да се преодоляват трудни препятствия. Солидни метални плочи защитават дъното на каросерията и основните компоненти на задвижването. За още по-добър контрол водачът следи чрез камери на екрана в кабината какво се случва под автомобила.

На пазара ще излязат варианти на модела с два и три електродвигателя. В зависимост от това мощността варира от 634 до 1014 конски сили. Максималният въртящ момент изглежда зашеметяващ - 15 600 Нм. Това не е изходната стойност от моторите, а подавания въртящ момент към колелата след системите за мултипликация и 4х4. Благодарение на огромния електрически ресурс гигантът спринтира по-бързо от Ferrari и ускорява само за 3 секунди от 0 до 100 км/ч. Заредената батерия осигурява пробег до 560 км, като на бърза станция само за 10 минути се акумулира енергия за изминаване на 160 км.

Коментари

Задължително поле