Кой минерал прогонва главоболието и стреса

Pixabay

За да не натоварват организма стресът или умората, особено подходящ е приемът на магнезий. Той помага още за по-доброто функциониране на мускули, кости и зъби. Освен това минералът може да облекчи главоболие и други болезнени състояния.

Магнезият е важен за работата на сърцето и доброто функциониране на нервната система – отпуска мускулите, помага за тяхното съкращаване и за предаване на нервния импулс. Консумирането на храни с този минерал се отразява добре също на мозъчната дейност, подобрява работоспособността и борбата със стреса. Затова и често се препоръчва от медицинските специалисти.

Ново изследване потвърди ролята на магнезия като обезболяващо средство. Учените проучват влиянието на минерала, който хората за целта на проучването приемат като добавка. Оказва се, че консумирането му снижава болката при мигрена с 44%, болките на бъбреците с 40% и общите хронични болки – с 50%. Изследователите забелязали, че магнезият може да въздейства като аналгетик при соматични, невропатични, мускулни и дори хирургични болки. Резултатите са публикувани в списание Nutrients.

Проучването показва, че тези, които приемат добавки с магнезий, се нуждаят от по-малко други обезболяващи лекарства. Учените отбелязват, че те могат не само да лекуват, но и да предотвратят развитието на различни патологии в нервните тъкани. Като хранителна добавка лекарите препоръчват средно количество ежедневен прием на магнезий за жени – 310 милиграма, и за мъже – 400 милиграма. Все пак е добре да се консултирате с лекар преди да употребявате хранителни добавки, защото прекомерното количество магнезий в организма може и да навреди.

Признаци за дефицит на магнезий могат да бъдат хроничната умора, загубата на апетит, леко гадене. При по-сериозни състояния могат да се появят мускулни спазми, безсъние и сърдечна аритмия. Все пак, за да се определи точно доколко в организма липсва магнезий, ще се наложи извършването на специален кръвен тест.

Най-добре е да си набавяте полезния минерал по естествен начин чрез хранене. Магнезий съдържат храни като яйца, банани, боб, спанак, орехи, бадеми, сусам, тиквени семки, ръжен хляб, ориз. Магнезият се среща често също в сушените плодове, като кайсии, фурми, стафиди и сини сливи. Може да го откриете още в авокадото, зелените ябълки и млечните продукти. 

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл