Mustang стана SUV и препуска на ток Новият модел на Ford изминава 600 км със заредена батерия, а мощността му достига 465 к.с.

Нов електрически SUV с легендарно име ще излезе на пътя в края на следващата година. Ford поднесе сензационна изненада с новината за Mustang Mach-Е. За първи път от 55 години гамата на култовия спортист Mustang се разширява с автомобил, различен от купето, кабриолета и специалните издания на култовия модел.

С навличането на нови технологии и с промяната на нагласите на потребителите пазарът вече търси коли, които са спортни, електрифицирани и с каросерия на SUV. Именно такъв е най-новият Mustang с добавката Mach-E към легендарното име. Той ще се предлага с два варианта на батерията. Стандартното изпълнение е с ресурс от 76 киловатчаса, а по-високата версия е с 99 киловатчаса.

Батерията е разположена в пода на автомобила между предната и задната ос за нисък център на тежестта, като е „опакована“ в защитен корпус, устойчив на вода и удари. Акумулаторните пакети са преминали тестове при сурови температури до минус 40 градуса. За да функционират оптимално, те са оборудвани със система за отопление и охлаждане.

 

Максималният преход със заредена батерия с капацитет 99 киловатчаса е 600 км при Mustang Mach-E със задно предаване. Зареждането се извършва от обикновен контакт от стандартна електрическа мрежа или с устройство тип „уолбокс“, което собственикът може да монтира в гаража или на паркомястото си. Чрез „уолбокс“ процесът на заряд е в пъти по-бърз и само за един час батерията акумулира енергия за изминаване на над 60 км.

В улеснение на водача свързаната навигационна система показва най-удобните точки за зареждане по избрания маршрут и по време на пътуване. Ford е съосновател и акционер в консорциума IONITY, който до края на 2020 г. ще изгради 400 станции за зареждане с висока мощност на стратегически места в Европа. На тези пунктове зарядът се извършва с пикова мощност от 150 киловатчаса. Така в рамките на 10 минути може да се добави пробег до 93 км.

Първите модели Mustang Mach-E ще бъдат оборудвани с по-голямата 99-киловатчакова батерия за по-дълъг преход, която захранва с енергия електрическа система с мощност 338 к.с. и въртящ момент 565 Нм. Задвижването на тези автомобили ще бъде на четирите колела. Ще има и версии с класическото за Mustang задно предаване. Конструкторите са предвидили и пърформанс изпълнение GT, при което мощността е повишена до 465 к.с. и 830 Нм, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 5 секунди.

За първи път в модел на Ford ще се предлага 10,2-инчово дигитално табло и още по-голям 15,5-инчов вертикален сензорен мултимедиен екран. Разширена е гамата на онлайн услугите, като автомобилът се адаптира към начина на живот на собственика. Електрониката например запаметява, ако понеделник е ден за фитнес, и чрез инфомедията предлага на водача да отиде на тренировка в този ден.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.