Красотата не остарява

Красотата не остарява

Alfa Romeo представи легендарни състезателни машини в конкурс за олдтаймери

Италианската марка е била №1 на пистите

В едно от най-красивите места в Европа на брега на езерото Комо в Италия всяка пролет се събират най-красивите и ценни класически автомобили. Престижният конкурс за олдтаймери в ренесансовата вила Д’Есте и нейните живописни градини е дългоочаквано събитие за автомобилните естети и колекционери, а производителите вадят от музеите си легендарни коли от отминали епохи, за да ги покажат още веднъж на широката публика.

Тази година Alfa Romeo паркира във вила Д’Есте два емблематични автомобила в чест на 100-годишния юбилей на състезанието в Льо Ман. Моделите 33/2 Daytona от 1968 г. и 33 TT 12 от 1975 г. припомнят незабравимите подвизи на италианската марка в легендарната денонощна надпревара.

Тези състезателни "носове" на състезателните автомобили Alfa Romeo (почти) винаги са пресичали първи финалната линия.

През 1951 г. Alfa Romeo се оттегля от моторните спортове след спечелването на две титли във “Формула 1” с пилот Хуан Мануел Фанджо, който е недостижим с Alfetta 158-159. През 1968 г. италианската компания се завръща на пистата с прототипи с означение Tipo 33. Те разполагат с двулитров 8-цилиндров V-образен централно разположен двигател, генериращ мощност от 270 к. с. и развиващ скорост почти 300 км/ч.

Първата версия на Alfa Romeo 33/2 (в означението 33 е номерът на проекта, а 2 показва обема на двигателя в литри) печели през 1968 г. първите три места в денонощната надпревара в Дайтона. Този огромен успех е причина името на известната американска писта да стане част от името на Alfa Romeo 33/2. Автомобилът постига отлични резултати и в “24-те часа на Льо Ман”, където също окупира първите три места в своя клас.

Alfa Romeo 33/2 Daytona печели последователно първите три места в денонощните състезания в Дайтона и Льо Ман през 1967-68 г.

Развитието на проекта Tipo 33 продължава и Alfa Romeo постига мечтаната цел през 1975 г., когато марката печели световния шапионат с огромно превъзходство. “Звездата” тогава е Alfa Romeo 33 TT 12, в чието моделно означение е маркирано тръбното шаси (TT) и двигателя с 12 цилиндъра във V-образна форма под ъгъл 180 градуса. Изключителният мотор генерира мощност в размер на 500 к. с. и развива скорост 330 км/ч. Той полага основите за завръщането на Alfa Romeo във “Формула 1” през 1976 г. като доставчик на двигатели за отбора Brabham.

Най-четени