Последните дни преди настъпването на новата година жителите на София си припомниха как и с какво се придвижваха в градския транспорт от близкото минало.
Коледният "Икарус" на "Столичен автотранспорт" зарадва мнозина в последния ден на инициативата "Коледен автобус".
"Червеният дракон", както го наричан мнозина, бе украсен с гирлянди и играчки за радост на малки и големи.
Посетителите бяха от баба до... бебе. Някои чужденци също забелязаха атракцията и се качиха на ретро автобуса.
Преди да спре на начална спирка пред пл. "Св. Александър Невски" автобусът закъсня с няколко минути и това предизвика коментари, като: "Закъснява като от едно време".
"Вътре си е студено и мирише на нафта, но пък е атракция", коментираха други с усмивка.
Трети отбелязаха, че младото поколение не помни, какво е било...
"С него ходех преди до "София Ленд", спомни си млада дама.
Четвърти пък констатираха, че автобусът е много добре реновиран и идеята е добра.
"Икарус"-ът направи няколко курса през 25 минути, като една празнична обиколка бе с продължителност 1 час, като стартира от пл. "Св. Александър Невски", мина през Софийския университет, кино "Одеон", стигна до Лъвов мост, площад "Възраждане", и отново се върна до началната спирка.
По време на обиколката автобусът спираше на всяка една спирка, като всеки можеше да слезе или пък нови пътници да се качат и да се повозят докъдето преценят.
"Дали ще дойде контрола?", пошегуваха се младежи, докато по-възрастни хора приеха думите им насериозно.
Освен червеният "Икарус" няколко курса направи и още едно возило от близкото минало, част от столичния градски транспорт.
На разположение по време на атракционното возене бе и ретро автобусът "Мерцедес". За разлика от "Икаруса" в него бе топло и украсата по-богата.
По средата на курса посетителите бяха почерпени и с бонбони от един от шофьорите.
"Страхотно преживяване беше, благодаря ти", каза малко момиченце на майка си.
"Автобусите "Икарус 280" в различните си модификации, се появяват по софийските улици през 1974 година. Експлоатационният им живот е най-дългият за автобус на столичния градски транспорт. Последните превозни средства от този модел са изведени от експлоатация през 2015 година", припомни Марио Евстатиев, независим експерт с ресор "Транспорт и мобилност", основател на екип "ИБИС техници - София".
"Автобусите Mercedes-Benz O305G се появяват в началото на 90-те години на ХХ век, доставяни втора употреба от различни германски градове. И тези автобуси се движат по софийските улици значително дълго. Последните от тях са изведени от експлоатация година след "Икарус"-ите", съобщава Евстатиев.
Вниманието на всички онези, останали в столицата по празниците, бе привлечено именно от "коледното" возене, както и от ледените пързалки в центъра на града, пред които се извиват до последно големи опашки.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш