“Брандирането” на Мелания Тръмп

Или всичко е в контекста

Предизборното обещание на титуляра може да не е хуманно, но напълно отговаря на ценностната му система

Е няма начин, щем – не щем трябва да се съобразяваме със съвременната маркетингова терминология, навлязла и утвърдила се в родния език, най-вече от мързела на обществото да полага и елементарни усилия да го брани. Затова и „брандиране“ - разбирайте, поставяне на търговски знак или запазена марка върху даден продукт. Вероятно малцина от тези бодри наши съвременници, които свободно използват думата, са се замислили, че така както идва от английската „branding“, практически си означава „жигосване“.

Поставянето на постоянен знак за собственост върху добитък. Но със срастването на северноамериканската кравефермерска култура с капитализма за износ през годините, терминът е придобил по-безобидна конотация.

Това разяснение е в контекста на трудно обяснимия за здравия разум скандал в САЩ около посещението на първата дама Мелания Тръмп в лагер за настаняване на деца, принудително отнети от родителите им, опитали да влязат нелегално на американска територия.

И нека сме наясно – не е трудно за обясняване популистката политика на администрацията на Тръмп, в резултат на която хиляди латиноамерикански деца са били отделени от родителите им. В крайна сметка службите изпълняват предизборно обещание на титуляра; може да не е хуманно, но напълно отговаря на ценностната система на обитателя на Белия дом. Както стана ясно от дрешката, с която изпрати съпругата си до Тексас – надписана на гърба с: „На мен наистина не ми пука, а на Вас?“

Според Доналд Тръмп това било позицията на съпругата му срещу „фалшивите новини“ по негов адрес, а не заради посещението или водената от неговите копои имигрантска политика. Друг е моментът, че първата дама е избрала да я „брандират“ като пистов автомобил преди състезание. Иначе шубата на Мелания била ширпотреба – от известна марка – просто всичко е в контекста.

Коментари

Задължително поле