Титаничен сблъсък между Ралица и Чилева за оставане в Hell’s Kitchen Оспорвана вечерна резервация, съмнения за саботаж и изненадващи похвали ни очакват в Кухнята на Ада тази вечер

Корнелия проби енергийния щит на Цветанов (обзор) Псалм 91 е разковничето на защитата

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 22 март 2019

Добър въпрос, уважаеми господин премиер

ЕС даде отсрочка за Брекзит до 22 май

Спор за наследство в основата на двойното убийство в Атина

Депутатът Емил Димитров: Държавата няма да строи данъчни складове

Доналд Тръмп: САЩ трябва напълно да признаят суверенитета на Израел над Голанските възвишения

Тръмп обръща НАТО срещу Китай

Пробив на крайнодесните в Холандия Марк Рюте загуби мнозинството си в Сената

Таксита на протест срещу „Максим“ (обзор) КЗК събира доказателства, за да спре приложението

Калоян Паргов: Държавата е длъжна да защити таксиметровия бранш от нелоялната конкуренция

Изяли сме 600 000 тона вносни плодове и зеленчуци Родното производство се продава зад граница

Сини балони на протеста на медицинските специалисти в Сливен

Нургюл Йешилчай получи предложение за брак В момента актрисата се снима в "Гюлпери"

Вълшебното кубче Citroen Ami One може да се кара без шофьорска книжка

Малка, квадратна, електрическа и умна – такава е градската кола на бъдещето в представите на френските конструктори. Концептът Ami One на Citroen демонстрира една авангардна идея за градска мобилност. За да се вникне в нейната същност, е необходим поне един директен контакт с адския трафик в Париж. Който някога е шофирал и (още по-трудното) паркирал в столицата на Франция, отлично знае, че за такива мегаполиси е необходим нов вид мобилност. За Citroen решението е в превозни средства като Ami One.

На пръв поглед може да изглежда като сглобен от лего куб на колела, но всъщност е замислен като практичен градски автомобил с две места. Концептът Ami One е дълъг само 2,50 м, а широчината и височината му е 1,50 м. Познавачите на историята на Citroen са чували името Ami (означава „приятел“ на френски). Така се нарича един от дериватите с 4 врати на знаменития дребосък 2CV, който при лансирането си през 1961 г. е най-купуваният автомобил във Франция.

 

 

Между новият и старият Citroen, които носят обозначението Ami, няма нищо общо освен тези три букви. Днешният концепт се представя с мотото „Свобода, електричество, мобилност“, което е дръзка интерпретация на националния девиз на френската република „Свобода, равенство, братство“. В транспорта на бъдещето свободата остава, но в комплект с електричеството и мобилността, които се очертават като гаранции за нейното съществуване.

Революционната идея на Citroen e в това, че Ami One може да се управлява без шофьорска книжка от лица над 16-годишна възраст (в зависимост от законодателствата в различните държави). Конкретно за Франция е необходимо полагането само на теоретичен изпит, тъй като това превозно средство с тегло 425 кг и максимална скорост на движение 45 км/ч се регистрира в категорията на леки четириколки. Citroen е първият голям автомобилен производител, който се насочва към тази ниша, като предоставя на тийнейджърите алтернатива на електрическите скутери и велосипеди, както и на градския транспорт. Затвореното купе е огромно предимство при лошо време, а дизайнът и практичността повишават конкурентноспособността на това превозно средство.

За да не се натоварва бюджета на младите потребители, те имат избор на различни варианти на ползване на Ami One като споделяне и наемане. Всяка стъпка е дигитална, като се започва от представяне, следват записване за тест драйв, конфигурация, резервация и получаване на продукта. Специално мобилно приложение улеснява управлението на автомобила и менажира пътуванията. Клиентите могат да ползват Ami One най-малко за 5 минути. Предложенията за споделяне и наем се адаптират според конкретните нужди, а по-дългосрочните лизингови периоди достигат до 5 часа или до 5 дни, а може и до 5 месеца или 5 години. Схемите са достатъчно гъвкави, за да предложат алтернатива на личния автомобил. Потребителите могат дистанционно да получават чрез смартфона си всякаква информация – къде се намира колата, какво е нивото на заряд на батерията, къде наблизо има свободни места за паркиране и др. За по-голяма сигурност и бързина приложението е с гласово командване. Така водачът лесно може да поиска да бъде отдевен до най-близката точка за зареждане.

 

 

 

Безшумен и пъргав

Благодарение на електрическата технология за задвижване Citroen Ami One е безшумен и изцяло екологичен. Той издава отличителен шум за предупреждение към околните, разработен по специална технология, който се променя в зависимост от скоростта.

С компактните си размери (дължина 2,50 м, широчина и височина по 1,50 м), автомобилът е пъргав и лесен за паркиране. Той създава усещане за сигурност и стои здраво на своите 18-инчови колела. Литиево-йонната батерия е разположена в пода и се зарежда с кабел за 2 часа на зарядна станция, а може и да се включи в стандартната домакинска мрежа. Пробегът със заредени батерии е 100 км, а максималната скорост – 45 км/ч.

 

Винаги свързан

В крак с тенденцията за постоянна свързаност, Citroen Ami One предлага отлични комуникационни възможности за младото поколение.  Достъпът до автомобила става чрез смартфон. Вратите се отключват и заключват чрез код, който се разчита от алуминиевата основа на дръжките на вратите. Щом влезе, водачът поставя телефона си в специална зона с индуктционно зареждане. Използваното приложение се прожектира пред погледа на водача като на Head-Up дисплей. Могат да се ползват и допълнителни функции като навигационна система.

5-ивчов дисплей зад волана предоставя основната информация за шофиране. От дясната страна са разположени бутонът за стартиране, селектора за скоростния лост и Bluetooth говорителя с гласов контрол.

 

Място за багаж

Интериорът на Citroen Ami One е светъл и приветлив. Покривът се отваря по механичен път. Двете седалки са разположени симетрично една до друга, като тази на водача се регулира по дължина. Дизайнерите са оползотворили всяко място в кабината. Пред пътника има оформено пространство за чанта. При сгъване на шофьорската седалка се осигурява достъп до платформа за поставяне на още багаж, тъй като липсват задни места. Там се намират и задължителните аварийни комплекти за сигурност. Всички места за съхранение са покрити с със синя техническа боя, която е лесна за поддръжка.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.