Джулия Робъртс: Усмивката на Холивуд

Четири месеца преди да навърши 50 години най-скъпоплатената и популярна американска актриса от 90-те години на миналия век се готви за завръщане в голямата игра. Името на жената е Джулия Робъртс, а филмът, с който тя планира своя персонален ренесанс, е драмата по действителни събития „Чудо“. Отсега се говори, че това ще е билетът на Робъртс за повторно влизане в престижния пейзаж на голямото кино, а някои критици предсказват нови номинации и награди за Джулия.

 

В последното десетилетие Робъртс се движеше по-скоро по периферията на Холивудския елит, участваше във филми, които не успяваха да пленят мейнстрийм публиката и критиката, занимаваше се с типичната за звездите от този калибър благотворителност и не нахлуваше с взлом в заглавията с някакви драматични моменти от личния си живот. Този период роди много нови звезди, но нито една дама не успя истински да запълни празнината, оставена от Робъртс. Тя беше „Хубавата жена“, „Златното момиче на Американското кино“ и най-вече „Усмивката на Холивуд“. Предстои да видим доколко филмът „Чудо“ ще успее да извърши чудо и отново да направи Робъртс най-горещото име в индустрията.

джулия робъртсРобъртс удря джакпот в началото на 90-те години на миналия век с романтичния мегахит„Хубава жена“ (Pretty Woman) който прави приходи от 464 млн. долара. Робъртс става световноизвестна с образа си на палава версия на „пепеляшка“, където си партнира с Ричард Гиър. Ролята е дадена на Джулия, след като на предложението отказват Мишел Пфайфър, Моли Рингуолд, Мег Райън, Дженифър Джейсън Лий, Карън Алън и Дарил Хана. Каква груба грешка от тяхна страна. За да участва в „Хубава жена“ Робъртс получава хонорар от 300 хиляди долара. 13 години по-късно тя взима рекордните 25 милиона долара за „Усмивката на Мона Лиза“.

Между тези две заглавия се разгръща грандиозната комерсиална кариера на Робъртс. Тя е най-голямата звезда на своето поколение. Филмите й „Мистична пица“ (1988), „Версия пеликан“ (1993), „Сватбата на най-добрия ми приятел“ (1997), „Нотинг Хил“ (1999), „Булката беглец“ (1999), „Бандата на Оушън“ (2001), „Бандата на Оушън 2“ (2004), „Войната на Чарли Уилсън“ (2007), „Денят на влюбените“ (2010), „Яж, моли се и обичай“ (2010) и „Огледалце, огледалце“ (2012) правят общо над 2,6 млрд. долара в бокс-офиса и превръщат Джулия Робъртс в една от най-успешните актриси.

Преди 17 години тя печели и мечтания „Оскар“ за главна женска роля за играта си в биографичната драма по действителни събития „Ерин Брокович“.

Джулия е родена в Атланта, Джорджия година преди пикът на хипи движението и анти-военните протести в САЩ. Родителите й са Бети Лу Бередемус и Уолтър Грейди Робъртс. В жилите на Робъртс тече английска, шотландска, ирландска, уелска и шведска кръв. Неин брат е известният актьор Ерик Робъртс.

Като дете Джулия иска да стане ветеринар. Тя свири на кларнет в училищния оркестър. След като завършва училището Campbell High School в Смирна, заминава за Ню Йорк, където започва кариера като актриса. Там тя се записва към агенция Click Modeling Agency и започва да посещава уроци по актьорско майсторство.

Тя е харесвана едновременно от масовата публика и елитната критика. Сравняват я с Том Ханкс – и двамата са автентични американски икони на развлекателния бизнес с универсалната харизма. Тя, разбира се, е много по-секси. И продължава да изглежда добре, няколко месеца преди да направи 50.

 

Много връзки и щипка хиндуизъм

Робъртс е имала романтични афери с актьорите Джейсън Патрик, Лиъм Нийсън, Кийфър Съдърланд, Дилън Макдермот и Матю Пери. На 25 юни 1993 г. тя се омъжва за кънтри певеца Лил Лавет, а сватбата е в църква St. James Lutheran в Марион, Индиана. Двамата се разделят през март 1995 година. По време на връзката си с актьора Бенджамин Брат, Робъртс среща бъдещия си съпруг – оператора Даниел Моудър – на снимките на филма „Мексиканеца“ през 2000 година. Днес двамата имат три деца. Робъртс се увлича по източните религии както много други свои колеги и в един момент решава официално да прегърне хиндуизма, които вдъхновява много нейни фенове и разсмива някои критично мислещи скептици.

 

За нея

Радвам се, че спечели „Оскар“ с моя филм

Безкрайно съм щастлив, че Джулия спечели своя първи – и засега единствен – „Оскар“ с роля в моя филм „Ерин Брокович“. Наистина се потрудихме много с нея и с останалите членове на прекрасния ни екип, за да пресъздадем драматичната и страхотно вдъхновяваща история на истинската Ерин, която се изправя срещу системата и корпорациите и извоюва голяма победа за обикновените хора. Джулия просто се потопи в персонажа, обикна образа и не можеше да излезе от него. Свърши чудесна работа, признавам си, че останах впечатлен от нивото на професионализъм и обхвата на нейния талант. Винаги бих работил отново с нея.

Стивън Содърбърг, режисьор на „Ерин Брокович“

 

Всички актриси искаха да са Джулия

Работила съм с Джулия Робъртс в прекрасния филм „Отблизо“ и мога да кажа, че тя е една от най-отдадените и сериозни актриси, които съм виждала. Аз играя от много малка, но винаги си оставям отворена вратата за нови познание и техники и научих много от Джулия. Тя е красива, елегантна, интелигентна и знае как да те предразположи, за да се получат възможно най-качествените общи сцени. Спомням си, че през 90-те всички млади актриси и момичета, които още не бяха навлезли в света на киното, желаеха да приличат на Джулия, искаха да бъдат Джулия, тя беше ценен ролеви модел за страшно много девойки.

Натали Портман, актриса

 

Пред нея има още много добри роли

Джулия Робъртс е като природна сила. През 90-те тя беше най-голямата звезда в Холивуд, всички най-добри сценарии идваха първо при нея. Тя беше нещо специално. И още е. Сигурен съм, че добрите роли тепърва предстоят за Джулия. Тя вече е завършена и зряла актриса, готова за истински предизвикателства. Очаквам да я гледам в „Чудо“ с огромно нетърпение.

Никога няма да забравя общуването ни по време на снимките на „Нотинг Хил“, който по мое скромно мнение, наистина се получи и успя да развълнува и ангажира публиката емоционално.

Хю Грант, актьор и продуцент

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.