Отоплението на батерията е особено важно
Електрическите коли имат по-къс пробег през зимата, отколкото през лятото - защото им е студено. Ниските температури и батериите не са първи приятели. В реални условия разходът на енергия се увеличава с 8-10 киловатчаса на 100 км в студения сезон.
През зимата се налага по-често да се зарежда батерията на електрическите коли.
Когато температурата доближи 0 градуса или падне под нея, консумацията рязко се повишава (това важи също и за автомобилите с вътрешно горене). Енергия се изразходва не само за задвижване, но и за отопление на кабината, седалките, волана, стъклата и най-важжното - за батерията. Тя работи оптимално в температурния диапазон между 20 и 40 градуса, защото тогава електро-химичните реакции в нея протичат най-ефективно.
Колкото по-голяма е батерията и колкото по-студено е времето, толкова повече електричество е необходимо за нейното затопляне. Увеличението на консумацията в зимните месеци варира между 10 и 30 процента, но при много ниски температури и на къси отсечки може да достигне 50 процента. Измерванията показват, че именно при късите дистанции се изразходва най-много енергия.
При екстремно ниските температури консумацията на енергия при електрическите коли може да скочи двойно на къси отсечки.
Водачите на електрически коли трябва винаги да имат предвид това и да следят внимателно количеството на заряд на батерията през зимата. Правилото е следното - колкото е по-студено, толкова повече ток се консумира. При къси пътувания увеличението на разхода на енергия може дори да скочи двойно. Предимството на електрическите коли е, че притежават функция за предварително затопляне на батерията, но това също консумира ток. Препоръчва се по възможност електромобилите да се паркират в гаражи, където температурата е по-висока от външната през зимата.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш