Двама полицаи са в болница след катастрофа в София

Автобус блъсна кола на Аспаруховия мост във Варна, четирима пострадаха Катастрофа предизвика голямо задръстване

Заловиха бракониери да мятат мрежи на микроязовир край Полски Тръмбеш Спипаните са двама пенсионери, които влезли във водоема с лодка

До 17 тона тегли най-якият пикап Серията Super Duty F250/F350/F450 на Ford притежава брутални способности с 6,7-литров дизелов мотор V8

Познайник на полицията е задържан след опит да осуети проверка

Менда Стоянова: Бюджет 2020 е като пица с пармезан и шунка

8 души са задържани при мащабна операция срещу наркотрафика в Бургас

Задържаха двама с наркотици в Горна Оряховица и Велико Търново

Как да мотивираме правилно детето си да учи английски?

Фандъкова: Няма да допусна да властват популистки идеи в София

Няма опасност за живота на жената, блъсната от трамвай в София

Тръмп е предложил на Ердоган сделка за 100 милиарда долара и решаване на въпроса за санкциите за С-400

Шофьорът на камион, който уби 5-годишно дете в Русе, имал и 7 други нарушения

Живко Тодоров, кмет на Стара Загора, пред „Труд“: Общините са много зависими от централната власт

Конституционният съд обяви Янине Анес за временен президент на Боливия

Електрошок със силата на 1914 коня Хърватското чудо е най-бързият електрически автомобил

22-1-6kol

Масовата електрификация на автомобилите не трябва да убива удоволствието от шофирането. Напротив – електричеството създава още по-големи възможности за бързина, мощност и ускорение. Доказва го младата хърватска компания Rimac с втория си модел, който носи означението C2 и бе представен преди седмица като концепт на женевския автосалон.Макар и все още като студия, това е най-бързата кола на ток до този момент.

22-2-6kol

С мощност 1,4 мегавата шедьовърът на 30-годишния бивш състезател и настоящ предприемач Мате Римац (известен като балканския Илън Мъск) наелектризира с техническите си характеристики. Под карбоновата кожа на звяра е инсталирана една малка „атомна централа“. Супермощна батерия с капацитет 120 киловатчаса, монтирана в централния тунел, захранва с енергия четири електромотора. Всеки един от тях движи по едно колело, като въртящият момент се разпределя адаптивно в променлива степен в зависимост от условиятана пътя за оптимално сцепление във всеки един момент. Общата мощност на четирите двигателя възлиза на 1,4 мегавата, което се равнява на 1914 конски сили. Сумарният въртящ момент е зашеметяващ  и достатъчен за теглене на цяла влакова композиция – – 2300 Nm!

22-3-6kol

Моторите са монтирани без пряка връзка от диференциали и валове помежду им. Задвижването 4х4 се управлява изцяло по електронен път с централно регулиране на тягата към всяко колело.

22-5-6kol

Смайващи са и динамичните характеристики на концепта C2. Спринтът от място до 100 км/ч отнема само 1,85 секунди. След още 10 секунди автомобилът развива 300 км/ч, а максималната скорост достига 412 км/ч. Мощността позволява дори още по-бързо ускорение и по-високо темпо, но все още няма адекватни гуми, които да понесат такова екстремно натоварване. Със заредена батерия колата изминава до 650 км по средноевропейския цикъл на измерване NEFZ. При включване в контакт чрез системата за бърз заряд за 30 минути батерията акумулира енергия на 80% от капацитета си.

22-6-6kol

Хърватското автомобилно чудо е оборудвано с 8 камери, 6 радара, 2 ултразвукови и един лазерен сензор. Благодарение на тях се постига четвърто ниво на автономно движение, макар че шофьорът едва ли ще има желание да предостави на електрониката управлението на 1914 коня. Той може да избира между шест режима на работа и поведение на колата. За всяка писта има заредени данни за идеалните точки за намаляване, завиване и ускорение. Пилотът може да направи една обиколка в автономен режим и след това да се опита да подобри времето, постигнато от „изкуствения интелект” на електронните системи.

c_two_magazine_shots_full_rez15

Една от камерите на борда заснема водача, тъй като колата няма да се предлага със стандартни ключове. С познатата от смартфоните система за разпознаване лицето на собственика се осъществява отключването и стартирането. Производствената серия на C2 е предвидена в тираж от 150 екземпляра с цена 1,7 млн. евро и пусков срок от 2020 г. Компанията разполага със завод до Загреб с 350 работници, които основно се занимават с високоволтови батерии. От първия хипер електромобил на марката Rimac C1 са произведени 7 броя.

c_two_static_rear_01

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Хубава статия, но трябва да я причислим към фалшивите новини 😉
    1.4 мегавата не са 1914 hp нито по имперската, нито по метричната
    А, докато ползвахте aspx бяхте по-добре…

  2. Също зареждането на 120 kw батерия до 80 % за 30 мин ми изглежда да прехвърлиш 192 kw/h според стандарта в Бг до 3 kw за контакт.
    Ще се наложи изграждането на собствен трафопост от клиента😂

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.