Съветници искат с референдум да се реши съдбата на открития римски град край Благоевград

Роботът Ива учи български и танцува Тя е умна и изразява емоции по-добре от много хора

САЩ направиха списък на страните, които най-често им се противопоставят в ООН

Пенсионер с опасност за живота след скандал за паркиране

Шуменски ученици най-добри в полицейска надпревара

Борисов: При модернизирането на военна техника искаме да бъдат ангажирани българските учени и специалисти (СНИМКИ)

Газова бутилка в кола се взриви по време на движение в Кърджали

Полиция от ЕС и САЩ блокира водещата медия на „Ислямска държава“

Мустафа Карадайъ: ГЕРБ са длъжни да обяснят за поведението на коалиционните си партньори

Граничари откриха нелегална работилница за обработка на тютюн

Второкласничка от град Добринище с патриаршеска награда

Намалиха присъдата на апаш, почнал да граби дни след затвора

76-годишна жена даде над 8 хил. лв. на ало измамници

Заловиха в Търново мъж, обявен за издирване

Здравният министър: Общините да субсидират дейността на аптеките в малките населени места

Електрошок със силата на 1914 коня Хърватското чудо е най-бързият електрически автомобил

22-1-6kol

Масовата електрификация на автомобилите не трябва да убива удоволствието от шофирането. Напротив – електричеството създава още по-големи възможности за бързина, мощност и ускорение. Доказва го младата хърватска компания Rimac с втория си модел, който носи означението C2 и бе представен преди седмица като концепт на женевския автосалон.Макар и все още като студия, това е най-бързата кола на ток до този момент.

22-2-6kol

С мощност 1,4 мегавата шедьовърът на 30-годишния бивш състезател и настоящ предприемач Мате Римац (известен като балканския Илън Мъск) наелектризира с техническите си характеристики. Под карбоновата кожа на звяра е инсталирана една малка „атомна централа“. Супермощна батерия с капацитет 120 киловатчаса, монтирана в централния тунел, захранва с енергия четири електромотора. Всеки един от тях движи по едно колело, като въртящият момент се разпределя адаптивно в променлива степен в зависимост от условиятана пътя за оптимално сцепление във всеки един момент. Общата мощност на четирите двигателя възлиза на 1,4 мегавата, което се равнява на 1914 конски сили. Сумарният въртящ момент е зашеметяващ  и достатъчен за теглене на цяла влакова композиция – – 2300 Nm!

22-3-6kol

Моторите са монтирани без пряка връзка от диференциали и валове помежду им. Задвижването 4х4 се управлява изцяло по електронен път с централно регулиране на тягата към всяко колело.

22-5-6kol

Смайващи са и динамичните характеристики на концепта C2. Спринтът от място до 100 км/ч отнема само 1,85 секунди. След още 10 секунди автомобилът развива 300 км/ч, а максималната скорост достига 412 км/ч. Мощността позволява дори още по-бързо ускорение и по-високо темпо, но все още няма адекватни гуми, които да понесат такова екстремно натоварване. Със заредена батерия колата изминава до 650 км по средноевропейския цикъл на измерване NEFZ. При включване в контакт чрез системата за бърз заряд за 30 минути батерията акумулира енергия на 80% от капацитета си.

22-6-6kol

Хърватското автомобилно чудо е оборудвано с 8 камери, 6 радара, 2 ултразвукови и един лазерен сензор. Благодарение на тях се постига четвърто ниво на автономно движение, макар че шофьорът едва ли ще има желание да предостави на електрониката управлението на 1914 коня. Той може да избира между шест режима на работа и поведение на колата. За всяка писта има заредени данни за идеалните точки за намаляване, завиване и ускорение. Пилотът може да направи една обиколка в автономен режим и след това да се опита да подобри времето, постигнато от „изкуствения интелект” на електронните системи.

c_two_magazine_shots_full_rez15

Една от камерите на борда заснема водача, тъй като колата няма да се предлага със стандартни ключове. С познатата от смартфоните система за разпознаване лицето на собственика се осъществява отключването и стартирането. Производствената серия на C2 е предвидена в тираж от 150 екземпляра с цена 1,7 млн. евро и пусков срок от 2020 г. Компанията разполага със завод до Загреб с 350 работници, които основно се занимават с високоволтови батерии. От първия хипер електромобил на марката Rimac C1 са произведени 7 броя.

c_two_static_rear_01

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Хубава статия, но трябва да я причислим към фалшивите новини 😉
    1.4 мегавата не са 1914 hp нито по имперската, нито по метричната
    А, докато ползвахте aspx бяхте по-добре…

  2. Също зареждането на 120 kw батерия до 80 % за 30 мин ми изглежда да прехвърлиш 192 kw/h според стандарта в Бг до 3 kw за контакт.
    Ще се наложи изграждането на собствен трафопост от клиента😂

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.