На 10 декември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за вторник, 10.12.2019

Тихият талант, в който всички припознават Пирло

Мишел Бачелет: Глобалното затопляне може да предизвика кризи в сферата на човешките права

Трансджендър лудост в Холивуд

Кола се преобърна и падна в коритото на Старата река в Казанлък

Москва вдига ракетен купол над Арктика

Жълт код за мъгла в 13 области утре

Две деца и двама възрастни с опасност за живота

Премиерът Борисов: Винаги съм щастлив, когато има добри данни за българската икономика

България е 52-ра по човешко развитие Лидери сме на Балканите, изпреварваме и Турция

Нараства интересът към къщи край Бургас Най-скъп е кв. “Братя Миладинови”

Две деца пострадаха при челен удар в Шумен

Запечатват заведения на фирми бушони Трупат задължения за 1-4 млн. лв., но не ги плащат

Изкуствен интелект довършва 10-ата симфония на Бетховен

Италианска светкавица с мощността на 819 коня Sian е първият хибрид на Lamborghini и най-мощният модел на марката

Първият хибрид на Lamborghini е най-мощният сериен автомобил в историята на компанията. Точно 819 коня са впрегнати в задвижващата система на футуристичния модел Sian, който прилича повече на космически кораб, отколкото на пътническа кола. Италианските конструктори са комбинирали грандиозния 6,5-литров бензинов двигател V12 с ресурс от 785 конски сили с малък 48-волтов електромотор с още 34 конски сили, инсталиран в скоростната кутия.

Вместо обичайната литиево-йонна батерия, инженерите на Lamborghini залагат на три пъти по-мощен и три пъти по-лек суперкондензатор с подобни параметри. Наред с компактните размери и ниското тегло, друго предимство на кондензатора е способността му много бързо да приема и предава енергия. Така се запазва балансираното разпределение на тежестта между предния и задния мост и не се стига до утежняване на конструкцията на автомобила. Целият електрически пакет тежи само 34 кг  – по един килограм за всяка допълнителна конска сила, която генерира.  Общото тегло на модела Sian остава по-ниско дори от това на върховото изпълнение на флагмана на марката Aventador SVJ.

Благодарение на съвместната мощност на бензиновия и електрическия двигател, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 2,8 секунди. Максималната скорост на движение превишава 350 км/ч. При намаляване на темпото и при спиране кинетичната енергия се преобразува в електрическа и се акумулира в кондензатора, за да може впоследствие да се използва за задвижване. Допълнителният електрически тласък е наличен само при скорост до 130 км/ч, защото такива са параметрите на кондензатора. При ускорение той набира с 10% по-бързо в сравнение с идентични моторизации без електродвигател.

Едва ли хибридната система, която добавя 34 електрически коня към мощността, е по-атрактивна за публиката от външния вид на автомобила. Дизайнът на Sian е брутален, като автомобилът е по-нисък и по-широк от всички други модели на марката. Визията му показва какви ще бъдат най-наточените модели на Lamborghini в следващите десетилетия.

Цялата продукция от 63 екземпляра от серията Sian е разпродадена, въпреки че един автомобил струва от 3,5 млн. евро нагоре. По случай основаването си през 1963 г. Lamborghini реши да ограничи производството само до 63 модела.

Името също не е подбрано случайно, макар че не се вписва в традицията на марката моделите да бъдат кръщавани на славни бикове от корида. Sian означава светкавица на диалекта, в който говорят жителите в района на Болоня, откъдето произлиза Lamborghini. С оглед на електрическата система за задвижване названието Sian е напълно оправдано.

Освен това моделът носи инициалите 37 FKP – на годината на раждане (1937 г.) на големия автоинженер и предприемар Фердинанд Карл Пиех, който като шеф на Volkswagen привлича Lamborghini в концерна и спасява марката от изчезване.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.