Борис Джонсън е получил кислород, но не е бил интубиран

15-годишна опита да се самоубие, лекари спасиха живота й

Пожар избухна в апартамент в Русе

Ню Йорк може да използва паркове си за погребения на жертвите на COVID-19 като крайна мярка

Полицейска акция се провежда в махала в Благоевград

Ухан отменя и последните ограничения свързани с коронавируса

Шофьор на самосвал пострада тежко от токов удар

Турция лекува пациенти с Covid-19 с преливане на кръвна плазма от оздравели от вируса

Индия ще разреши износа на определено количество хидроксихлорохин

Славчев: След буриите и катаклизмите ще се види кои са лидерите в „Левски“

Възстановява се работата на Автогара Стара Загора

Илияна Йотова към медиците: Нито един щаб или закон нямат значение без вашата отдаденост Здравеопазването трябва да бъде сред най-важните политики, така както днес лекарите са на „първа линия”

Апаши откраднаха 64 метра електропроводници в Павликенско 19-годишен сви велосипед в Бяла черква

СЗО: В света не достигат 5,9 милиона медицински сестри

Проф. Асен Балтов: Приетитe в „Пирогов“ с COVID-19 преди това са били на домашно лечение с антибиотици

Най-добрият катерач от компактните SUV модели

Америка трябва отново да стане „велика“, както обеща новият президент Доналд Тръмп. За него „величието“ на САЩ минава през възраждането на щатското автомобилостроене. Още в първите си дни в Белия дом той започна да се мръщи на многобройните мерцедеси и беемвета по улиците на големите градове и да пита защо хората не купуват повече американски коли. Сякаш по директива на Тръмп половин година след встъпването му в длъжност на пазара излиза нов модел със сериозна заявка за добри продажби не само в Щатите, но и в Европа. Това е втората генерация Jeep Compass – компактен SUV с най-добрата проходимост в този сегмент. Размерите в случая имат значение, защото „величието“ на Америка в автомобилната индустрия извън границите на САЩ трябва да пристигне с коли с разумни габарити.

40-1

За познавачите Jeep е култова марка, спечелила слава в 76-годишната си история със своите здрави и високопроходими модели, благодарение на които името джип днес е нарицателно за всички превозни средства с висока каросерия и 4х4. Произвежданият в периода 1963 – 1991 г. Jeep Wagoneer всъщност е първият SUV в историята, макар че тогава понятието SUV не е съществувало. При този автомобил американската компания успява да комбинира лукса и приятната външност с издръжливостта и проходимостта на по-ранните си ферменски и военни машини. И сега тези качества са решаващи за успеха на новите коли в процъфтяващия сегмент на градските SUV-ове и кросоувъри, в който се движи Jeep Compass. Напоследък тази марка се намира във възход и продажбите й непрекъснато растат. За увеличението на пазарния дял трябва да помогне новият модел, защото специалистите предвиждат, че до 2020 г. годишните покупки на на компактни SUV-ове ще надхвърлят 7,5 млн. екземпляра в световен мащаб.

40-5

Новият Compass има амбиции да подобри резултатите на своя предшественик, който беше роден от несполучливия брак на концерна майка Chrysler с Daimler и се задържа на пазара 11 години. Втората генерация се появява на бял свят в по-благоприятна семейна среда, в която Chrysler се развива успешно под крилото на Fiat. С изключение на името Compass всичко е ново. Дизайнът на автомобила е смел, агресивен и наподобява на по-големия Grand Cherokee. Предницата е внушителна с характерната за марката радиаторна решетка с вертикални ребра и седем отвора за въздух между тях с хромирани рамки. Фаровете са с черни подложки, покривът също може да бъде поръчан в контрастен черен цвят. Късите надвеси и трапецовидните арки на калниците са типипични за Jeep и загатват високата проходимост на автомобила. Всеки представител на тази славна марка трябва да превози пътниците си до крайната точка на пътуването, независимо дали до нея води асфалтиран път или не.

От всички варианти на Compass най-проходимият е Trailhawk, при който просветът е увеличен допълнително с 2,5 см до 21,6 см, ъглите на атака отпред и отзад също са по-големи и системата 4х4 разполага с пет режима – за пясък, за кал, за камъни, за сняг и автоматичен. Асистентът за спускане върху тежък терен позволява на водача да се концентрира само върху работата с волана при постоянна скорост. При липса на сцепление цялата двигателна тяга може да се пренасочи само към едно от четирите колела и автомобилът да излезе от ситуацията, дори останалите три гуми да са във въздуха. Всички варианти на Compass със система 4х4 са по-проходими в офроуд в сравнение с конкурентите. На гладко шосе в автоматичен режим двигателят върти приоритетно предната ос, за да не се харчи излишно гориво, а при опасност от загуба на сцепление мигновено се пренасочва тяга и към задния мост.

Изборът на двигатели и голям, като базовите бензинови и дизелови агрегати се съчетават с 6-степенна механична трансмисия и предно предаване. Бензиновата гама се състои от 1,4-литров турбо мотор в две нива на мощност – 140 и 170 конски сили. Дизеловите модели се задвижват от двигатели с обем 1,6 л (120 конски сили) и 2,0 л (140 и 170 конски сили). Най-икономичната версия с 1,6-литров мотор и предно предаване изминава 100 км само с 4,4 л дизел. Но дори и най-мощните изпълнения със 170 конски сили не са лакомници за гориво, като се нуждаят от 6,9 л бензин или 5,7 л дизел за 100 км. Вариантите с 4х4 имат предимството на перфектен 9-степенен автоматик ZF, който превключва бързо и неусетно, а първа предавка е много „къса“ и улеснява движението в офроуд. С тази солидна техника новият Compass е добре подготвен да се покатери високо във всякаква обстановка, включително пазарната, където ще разклати позициите на конкурентите.

По отношение на безопасността, свързаността и комфорта новият Jeep Compass е оборудван на високо ниво. При междуосие 2,64 м мястото за пътниците и на двата реда седалки е просторно. Багажното отделение е с електрическа врата, регулируемо дъно на три нива и побира от 368 л до 1251 л.

В помощ на водача работят многобройни електронни системи. Те спомагат за движение в избраната лента, следят мъртвата зона на видимост, предупреждават при опасност от сблъсък и при необходимост активират спирачките. Адаптивният темпомат прави много по-приятно движението по магистрала. При теглене на ремарке (позволено е до 1900 кг) неговата стабилност се контролира от електрониката. За безопасността се грижат системите за автоматично паркиране (перпендикулярно и надлъжно), както и за предупреждение при напречно приближаващи превозни средства.

Дисплеят на централната конзола е с диаметър от 5 до 8,4 инча в зависимост от оборудването, като при топварианта Trailhawk показва и данните от работата на системата 4х4. Почитателите на модерните комуникации могат да свързват смартфоните си и да ползват платформите Apple Car Play и Android Auto.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.