Не е било възможно да се предвиди срутването на моста в Генуа

Христо Иванов заложил „бомбата“ в Търговския регистър Бившият правосъден министър оставил стратегическото звено без резервен център

Екопроблеми в Рила няма, те са на плажната ивица по Черноморието

200 хил. коли остават без „Гражданска“ От събота шофьорите трябва да сключат нова полица

Тереза Мей: Заплахата от тероризъм във Великобритания остава много висока

Гуардиола с часовник за 170 000 евро

Български тираджия оцелял по чудо в Генуа Жертвите на срутването вече са 35

Обжалваме, ако ни скъсат на шофьорски изпит Комисия отменя решението на изпитващия, ако установи нередности

Влизаме в топ 10 по ръст на БВП Инвестициите се увеличиха с 4,4%

МВР строи Дворец на паспорта за 370 млн. лв. Обявяват утре обществена поръчка за нова система за лични документи

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 15 август 2018

От последните минути: Освобождават двамата гръцки военни от затвора в Одрин

39 общини взимат до 20 млн. лв. 200 фирми получават до 1 млн. евро

Мотор с фалос се заби в автомобил

Повдигнаха 2 обвинения на Бенчо Бенчев (обзор) Парична гаранция от 50 000 лв. и забрана за напускане на страната

Прадядото на всички поршета Първото Porsche показа добра форма на фестивала на скоростта

70 години са сериозна възраст за хората, да не говорим за автомобилите. Някои от тях обаче остават в добра форма и след това. В такава светлина се изяви 70-годишният „старец“ Porsche 356 на култовия фестивал на скоростта в Гудууд, Великобритания. Това е екземпляр №1, който поставя началото на историята на марката точно преди седем десетилетия. „Прадядото“ на всички поршета стъпи отново на асфалта по повод 70-годишнината на Porschе.

55-1-6kol

Автомобилът с номер на рамата 356-001 е сбъдната мечта на конструктора Фери Порше. Колата получава разрешение за движение по пътищата на 8 юни 1948 г. и това се смята за рождената дата на компанията. Двуместният роудстър с централно разположен двигател е с алуминиева каросерия и тръбно шаси, като тежи само 585 кг. Основните компоненти като двигател, скоростна кутия и окачване са модифицирани от Volkswagen.

01Porsche356Nummer1von1948PorscheAG.jpg

Динамиката на автомобила завладява сърцата на почитателите на високите скорости в тежките години след Втората световна война. Мощността на четирицилиндровия боксеров мотор с работен обем 1131 куб. см и с въздушно охлаждане на Volkswagen е увеличена от 24 на 35 конски сили. С аеродинамичната си форма, ниското тегло и солидната за това време тяга роудстърът на Фери Порше развива максимална скорост 135 км/ч и изпреварва всички свои съвременници.

Първият екземпляр е продаден бързо, защото млада компания има нужда от пари за производството на повече автомобили. Шаси с номер 356-001 сменя няколко собственика, претърпява катастрофа и ремонти, получава по-голям 1,5-литров мотор и хидравлични спирачки, докато през 1956 г. не е откупен обратно от Porsche и в родния си дом се поддържа в отлично състояние. От уважение към богата история на този автомобил днешните ръководители на компанията са запазили модификациите по него, направени от предишните му притежатели.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.