Суецкият канал навърши 150 години (ИНФОГРАФИКА) Идеята била замислена още от фараоните

България с исторически успех над Чехия

Израел, САЩ, Германия, Италия и Гърция проведоха военни учения за борба с руските С-400

Половината учители излизат в пенсия

Съсипаха от подигравки певицата Андреа заради фотошоп Освен недостатъците по лицето си заличи и зърното

Министър Ангелкова в Кайро: Обмяната на опит и добри практики в сферата на дигитализацията ще допринесе за устойчивото развитие на туризма

Папата нахрани 1500 бедни и нуждаещи се

Трето наводнение за седмица във Венеция

Нови 8 метроспирки готови през декември

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 18 ноември 2019

Кажете и за осъдените, протестирали срещу Гешев

Вълчица бежанка падна от куршум край Чипровци

Сорос обеща 750 млн. евро на Централноевропейския университет

Плевенско и Ловешко са заплашени от трайно безводие

Отнеха лицензите на 6 фирми за строителен надзор ДНСК е наложила и 300 000 лв. санкции

Прадядото на всички поршета Първото Porsche показа добра форма на фестивала на скоростта

70 години са сериозна възраст за хората, да не говорим за автомобилите. Някои от тях обаче остават в добра форма и след това. В такава светлина се изяви 70-годишният „старец“ Porsche 356 на култовия фестивал на скоростта в Гудууд, Великобритания. Това е екземпляр №1, който поставя началото на историята на марката точно преди седем десетилетия. „Прадядото“ на всички поршета стъпи отново на асфалта по повод 70-годишнината на Porschе.

55-1-6kol

Автомобилът с номер на рамата 356-001 е сбъдната мечта на конструктора Фери Порше. Колата получава разрешение за движение по пътищата на 8 юни 1948 г. и това се смята за рождената дата на компанията. Двуместният роудстър с централно разположен двигател е с алуминиева каросерия и тръбно шаси, като тежи само 585 кг. Основните компоненти като двигател, скоростна кутия и окачване са модифицирани от Volkswagen.

01Porsche356Nummer1von1948PorscheAG.jpg

Динамиката на автомобила завладява сърцата на почитателите на високите скорости в тежките години след Втората световна война. Мощността на четирицилиндровия боксеров мотор с работен обем 1131 куб. см и с въздушно охлаждане на Volkswagen е увеличена от 24 на 35 конски сили. С аеродинамичната си форма, ниското тегло и солидната за това време тяга роудстърът на Фери Порше развива максимална скорост 135 км/ч и изпреварва всички свои съвременници.

Първият екземпляр е продаден бързо, защото млада компания има нужда от пари за производството на повече автомобили. Шаси с номер 356-001 сменя няколко собственика, претърпява катастрофа и ремонти, получава по-голям 1,5-литров мотор и хидравлични спирачки, докато през 1956 г. не е откупен обратно от Porsche и в родния си дом се поддържа в отлично състояние. От уважение към богата история на този автомобил днешните ръководители на компанията са запазили модификациите по него, направени от предишните му притежатели.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.