Ради Лазарова: Свободна жена съм

Приоритетите ми в момента са детето и работата, признава младата дизайнерка

Радослава Лазарова сравнително отскоро попадна под светлините на прожекторите в модния бранш. Публиката видя нейна колекция за първи път на пролетно-лятното издание на Софийската седмица на модата миналата година.

Преди това създателката на модна къща „Блинк“ е работила в ателиетата на своите родители, които преди около 30 години създават известния бранд за официални и сватбени облекла „Аз и Ти“. Сега младата дизайнерка уверено върви по собствен път.

- Ради, вие сте второ поколение дизайнер и това обяснява защо правите толкова бързи и решителни стъпки в модата. Какво ви дадоха и ви дават вашите родители в професионален план?

- Израснала съм в семейство на творци, дизайнери. Моите родители – Атанаска и Харалампи Лазарови - са създатели на модна къща „Аз и Ти“, която вече е на 30 години. Естествено беше да продължа да се занимавам с това, което е вълнувало тях. Производствената ни база е в Смолян. Те шиеха буквално в хола, спомням си го този момент, когато започнаха с 1-2 машини. После преустроиха една стара къща, след това, когато се разбра, че бизнесът се разраства и има нужда от още хора и техника – купиха още една. Моите родители винаги са залагали много на технологията, на машините, на нещо, което е уникално и не всеки може да го направи. Майка ми разбира много от техническата изработка на облеклата. Тя е тази, която може да каже кое как ще стане, за разлика от мене – аз съм по-артистична, обичам да експериментирам с цветове, материи, различни стилове. Баща ми е с техническо образование. Те ми помагат най-вече с организацията.

- Кога решихте да ги последвате?

- От дете. Първо се насочих към рисуването, но винаги ме е привличало да пипна нещо с ръцете си, да измайсторя, да измисля нещо по-артистично. Завърших езикова гимназия в Смолян, после записах мода във Варненския свободен университет. Там изкарах една година, но ми беше много далече и се прехвърлих в София. Взех две години за една и се дипломирах като художник-дизайнер. Беше много интензивно и интересно за мен, изучаваха се много неща както в рисуването, така и в разкрояването, и в текстила.

- Защо решихте да си направите ваша модна къща?

- Защото моите родители са произвеждали един вид масово облекло. Изнасяли са за Франция, за Гърция. При нас са идвали от известна френска марка и са ни показвали технологията за изработване на висок клас облекла като за техния пазар, който е много стриктен. За Гърция работата беше по-различна – гъркините обичат по-пищни рокли, с повече украса. Но и едните, и другите рокли са масови, не са тези, които аз произвеждам в момента. Моят бранд е специализиран в облеклото, което е уникално. В него има много ръчен труд, затова изисква и повече време. Ушиването е само малка част. Декоративният елемент, украсяването, дантелата – това е специфичното за моята марка. По-луксозна е, по-екстравагантна, по-младежка.

- Готова ли е българката да облече съвсем прозрачна рокля?

- Ние, българите, още не можем да си позволим да носим съвсем прозрачни рокли, но лека-полека и тази тенденция си пробива път. Може би и аз не съм достатъчно смела, за да предложа „гола рокля“. Може би ще се намерят клиентки, които биха я облекли, но аз работя за момичета, които ще се появят на събития, където няма да е подходящо да показват до такава степен своята женственост.

- Може би някоя дама от артистичните среди би се престрашила?

- Ако имам клиентка, която каже: аз искам това и съм готова да го нося, ще го направя за нея. Тоалетите, които сега правя, показват точно това, което трябва да покажат, загатват женствеността точно толкова, колкото трябва, и покриват точно толкова, колкото трябва (смее се).

- А има ли мъж до вас?

- Е, „Жълт Труд“ ако не попита (смее се)... Нито съпруг, нито гадже - свободна жена съм. Други са ми приоритетите в момента – детето и работата.

- Ваша рокля, носена от Наталия Гуркова, стъпи на червения килим в Кан миналата година. Как се случи?

- С Наталия се запознахме покрай първата ми фотосесия. Тя беше едно от рекламните ни лица и много хареса тоалетите ми. През май й предстоеше да ходи в Кан със съпруга си, вече покойник. Прехвърлихме няколко тоалета и се спряхме на въпросната рокля – черна, с преливане на още два цвята – пепел от рози и пудра, с 3D елементи и много красива дантела. Имаше някои неща, които реших да допълня – все пак мястото е много специално и изисква повече блясък.

Елена Кристиано: Светът принадлежи на нежния пол

Най-добрите съвети съм получавала от моя съпруг, казва Бизнесдама на годината 2018

За 25 години в бизнеса с продукти за коса, козметика и оборудване на фризьорски салони, притежателката на Christian of Roma няма почивен ден. Дори когато пътува по света, личното й време е далеч по-малко от това, посветено на служебните срещи.

В края на миналата година положителната награда на „Господари на ефира” - „Бялата лястовица“ се приюти в ръцете на Елена Кристиано. Тя бе съорганизатор на честването на 140 години от създаването на червенокръстката организация и в подкрепа на каузата й - „Да запазим Сребърния фонд на България“.

Eлена Кристиано има усет към антикварните вещи, орден от италианското правителство, приз Бизнес дама на годината. Има дъщеря Мария и мечти...

- Станахте Бизнесдама на годината 2018. Какво е чувството?

- С благодарност и признателност приех тази награда. Зад този приз стоят много хора, които допринасят за устойчивото развитие на компанията през годините. На първо място са сътрудниците, без които тя нямаше да придобие този мащаб от клиенти и партньори, както и семейството ми, което ме разбира в трудните моменти и преди всичко на човека, заради когото съществува всичко това... покойният ми съпруг Гаетано Кристиано - създател на компанията. Чувствам се горда и щастлива с това отличие, признание за 25-годишната успешна дейност на Christian of Roma.

- Допадна ли ви съвпадението, че Пловдив е европейска столица на културата, а в месеца на откриването станахте носител на Гран при за бизнес?

- Пловдив е първият български град, избран да бъде Европейска столица на културата. Този исторически факт ни изпълва с гордост и удовлетворение. Новият облик на нашия град ни вдъхнови да посветим всички събития от календара на нашата компания на престижното признание, което Пловдив получи. Най-големият моден форум в България, предстоящият XXVIII Италиански фестивал на красотата и прическата, ще бъде част от културната програма на Пловдив. Вярвам, че красотата е култура, а културата е красива, защото ни прави по-чувствителни един към друг, по-усърдни в работа и посветени в това делата ни да оставят следа.

- Дълго време сте била женена за италианец. Какво допълниха у вас като амбиция, стил, постижения, знания годините ви с него?

- Истината е, че съпругът ми избра страната ни, за да развива бизнеса си. Положи основите, а след това заедно изградихме и развихме компания, която днес заема лидерски позиции в бранша. Това е огромен труд на много хора, които постоянно откривам, за да продължаваме да правим това, което най-добре умеем. Всяка нова територия е предизвикателство, пред което искам и мога да се изправя, защото това ни прави много по-добри, конкурентни и успешни.

Компанията е създадена от Гаетано Кристиано още през 60-те години в Италия. Решението му да дойде и да живее в България е мотивирано от потенциала на страната и нейните хора. Днес представяме на българския пазар световно известни брандове на 15 компании от Италия, Япония, САЩ и други. Истината е, че най-добрите съвети за бизнеса съм получавала от моя съпруг. Всичко, което прилагам и днес, е благодарение на мъдрите напътствия, които съм имала възможността да получа от него. Тази година се навършват 10 години от смъртта му и моята най-голяма гордост е, че всички ние заедно вървим по пътя, който той начерта.

- Ако днес започвахте, пак ли с това бихте се заела?

- Когато срещнах съпруга ми, бях на 21 години и нямах дори и представа за това, което ми предстои... Той ми посвети време и търпение, за да развие качествата, които днес притежавам. Само затова си заслужава да кажа "да", без никакво колебание. Работя в най-прекрасния бизнес на света - този на красотата. Обичам работата си и тя мен. Последните години бяха белязани от промени и смея да твърдя, че сме абсолютни иноватори в развитието на самата професия. Ние не предлагаме просто козметични продукти, а показваме как, следвайки ни, можеш да осъществиш мечтите си и да развиеш бизнеса си. За последните две десетилетия са създадени 12 филиала на компанията в страната, провеждаме 120 семинара годишно и 2 фестивала. За поредна година в ръцете на стилистите ни ще бъде поверен бекстейджът на най-голямото модно събитие у нас – Sofia Fashion Week. Това е историята на успеха.

И още

Джулиана Гани пак се разголи

Део стана баща на второ момченце

Търсят нов български княз по виенските шантани

Разделени ли са Гришо и Никол?

Ни Ло си татуира името на Ники Михайлов

Ани Хоанг не ще бебе

Кънтри легендата Уили Нелсън с „Грами” на 85

Накитите могат да бъдат много опасни

Най-честите грешки в грима

Д-р Йова Танчева: За скърцането със зъби е виновен стресът

Георги Димитров: Ние се хвърляхме в спорта, а днес търсят лекото

Жозе Моуриньо става тв водещ в Русия

ТЕЗИ И ДРУГИ ЧЕТИВА - "ЖЪЛТ ТРУД" ОТ 20 ФЕВРУАРИ!

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл