Мачовете и спортът по телевизията днес

На 16 декември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 16.12.2019

Търг за реликви от „Междузвездни войни“ Предишен подобен аукцион събра 500 000 долара

Розовите болшевики скочиха и на Клинт Истууд Либерални журналисти искат бойкот на новия му филм

Инцидент с лифта на Сопот, сблъскаха се две седалки с хора (ВИДЕО)

Ердоган заплаши да закрие авиобазата „Инджирлик“, ако САЩ продължат със санкциите

Форумът за климата зацикли след спорове Несъгласие за пазара на въглеродни емисии

Гласуват сделката за Брекзит преди Коледа Приоритет №1 е излизане от ЕС на 31 януари

Зоран Заев: Върнахме Македония отново на картата на света

Мода и сексапил в новия клип на Есил Дюран

Никола Стърджън към Борис Джонсън: Не можете да задържите Шотландия насила

В Италия извършиха най-голямата мирновременна евакуация Причината - авиобомба от Втората световна война

Катастрофи близнаци с децата в София “Труд” представя схемите на двете произшествия по свидетелства на очевидци

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 16 декември 2019

Силвия Кацарова: Описах живота си в книга Осмелих се да споделя моите съкровени тайни, казва родната поп звезда

Силвия Кацарова е емблематично име в българската поп музика. Със своя талант, специфичен тембър и маниер на изпълнение, повлиян от ритъм енд блус и соул, тя има определяща роля за успеха на „LZ“. Песни като „Бяла въздишка“, „Големият кораб минава“, „Топъл дъжд“ се превръщат в хитове през 80-те години. След разпадането на група LZ през 90-те години Силвия Кацарова продължава със солова кариера, издава пет самостоятелни албума, сред които „Огън от любов“, в който са събрани едни от най-хубавите й дуети.

Освен на поп сцената, Силвия се изявява успешно и в киното – участва във филма на Иванка Гръбчева „Златната река“. Сега голямата поп певица е готова и със своята автобиографична книга „Мой сън…“.

– Силвия, как стигна до решението да напишеш книга за живота си? Имаше ли хора, които те подтикнаха да направиш това?
– Още когато бях млада, взех решението, че в есента на живота си ще напиша моята автобиографична книга. Огорченията, които преживях, и болката, натрупана в сърцето ми, трябваше да бъдат излети някой ден. И така дойде времето, когато се осмелих да седна и да споделя моите съкровени тайни. А относно питането кой ме е подтикнал – отговор на този въпрос ще получите, когато прочетете „Мой сън…“.

– Предполагам, преди да пристъпиш към писането, си прочела автобиографични книги на известни хора. Коя от тях те е впечатлила най-много?
– Останах силно впечатлена от биографичната книга на Жозефина Бекер. Бях потресена от сполетелите я нещастия. Всичко това обаче тя беше преодоляла с много воля и твърдостта да се докаже като артист – в онези времена, когато цветнокожите са били принудени да се борят с расовата дискриминация.

– Кога започна да я пишеш и помагаше ли ти някой в работата?
– Началото бе поставено преди 5 години. Обаче книгата вървеше много трудно. По едно време даже се бях отчаяла. В един момент назря решението да я направя с Георги Тошев като интервюта. Миналата година в очакване на моя личен юбилей – 65 години и 45 години на сцена – аз реших, че трябва да я напиша сама. Исках хората да ме опознаят такава, каквато съм. Книгата да бъде от първо лице.

– Има ли неща, които за първи път споделяш в тази своеобразна изповед на живота си?
– Да, има много мои съкровени тайни. Преплитането на мои съдбоносни сънища с предстоящите събития в живота ми. За първи път, например, споделям публично как бях арестувана. Разкрих и болката, таена с години от обидите, с които са ме наранявали дори и близки хора. Убедена съм, че на някои от тях няма да им е приятно споделеното от мен, но аз просто исках да кажа истината. В книгата съм засегнала и Възродителния процес, раждането и отглеждането на Теди, професионалния ми път като вокалистка на „LZ“, самостоятелната ми кариера и т.н.

– Силвия, как оцеля в годините на прехода, когато поп музиката бе изтикана в ъгъла и връх взе чалгата?
– Не съм имала усещането, че съм изтикана в ъгъла. Винаги съм имала работа и любовта на публиката, затова се чувствам благодарна на всички композитори, поети и музиканти, с които съм работила през годините. Защото песните, които са ми написали, са златни хитове от фонда на българската популярна музика. И до ден днешен се пеят, слушат и харесват от широка възрастова аудитория.

– Мислила ли си някога да напуснеш България и потърсиш реализация в чужбина?
– Никога не съм имала желанието да напусна България. Имали сме такива покани, когато работихме в чужбина, но нашето решение беше да останем в Родината и да творим музика за българските ни почитатели. В чужбина човек винаги остава в статута си на емигрант. Затова напоследък има голямо връщане на доста наши сънародници.

– Писало се е, че в нaчaлoтo нa гoдинaтa си ce cдoбила c нoв нoc, вярно ли е това?
– Да, вярно е. Години наред имах здравословен проблем. Това много пречеше на професията ми, защото когато имаш дихателен дискомфорт, не си пълноценен като изпълнител. Затова се реших да направя операция в Истанбул при най-добрия лекар Мухамед Дилбер.

– Поддържаш добра фигура. Говори се, че спазваш измислена от теб диета, каква е тя?
– Да, нямам проблем с фигурата, защото се придържам към разделното хранене и движение сред природата. Смятам, че все пак е и въпрос на ген. В моето семейство няма хора с наднормено тегло.

– Много от колегите от твоето и по-старото поколение се оплакват, че унищожени документи от бившата Концертна дирекция са им попречили да се сдобият с прилични пенсии. Ти имаше ли проблеми?
– Да, и аз като всички артисти се смятам за онеправдана. Заплащането наистина е много малко, символично за това, което сме направили през годините и за печалбите, които са реализирали от нашите концерти. Рядко се сещам за тази тема, защото имам много работа и в момента и пенсията не стои на дневен ред (смее се).

 

Мария Василева: Битката за сърцето на клиента не приключва с продажбата

Връзката му с бранда е подобна на тази между мъж и жена – ако няма доверие и обич, тя се разпада, споделя бизнес дамата

По образование Мария Василева е филолог и журналист с дванадесет години опит в сферата на бранд мениджмънта. Преподавател е в частни академии и в Нов български университет. Основател е и на бранд агенция.

Извън професионалната област, тя е горда майка на две деца, писател и влюбена в пътешествията жена. Обича да предизвиква себе си, да си поставя високи цели в живота и да преборва страховете си. В проблемите вижда предизвикателства, а в хората търси само добрите им страни и винаги ги открива. Именно затова нарича себе си „щастливо влюбена в живота“.

– Мария, какво означава да си бранд мениджър?
– Това е сравнително нова професия, която се оказва от стратегическо значение за бизнес развитието на компаниите. Динамичните промени в нагласите на потребителите изместват фокуса на конкуренцията и вместо чисто ценова, тя е все по-силно емоционално ориентирана.

Ролята на бранд мениджъра е да управлява тази емоционалност в полза на бранда. Конкурентната игра обаче изисква добре подготвен специалист, който да е наясно с пазарните динамики и нуждите на потребителите, както и да се грижи за положителното преживяване на клиента преди, по време и след продажбения процес.

Бранд мениджърът анализира как се възприема една марка на пазара и планира нейното позициониране в съзнанието и сърцето на потребителя. А битката за сърцето на клиента не приключва с продажбата, тогава едва започва, тогава започва истинската работа.

– Във вашата работа обръщате ли специално внимание на емоционалната връзка на клиента с логото на марката? Защо това е необходимо и какво печели компанията?
– Емоционалността е двигателят на бранда. Връзката на клиента с бранда е подобна на отношенията в една връзка между мъж и жена. Ако няма доверие и обич, тя се разпада. В случая е абсолютно същото. Силните брандове се стремят да изградят доверие и да предизвикат любов. Защото потребителите са много по-склонни да прощават грешките на брандовете, които обичат. Марките на любовта са марките на бъдещето, следващата еволюция в брандинга. Точно затова е необходимо да се работи в посока за изграждане на такава. Емоционалната връзка между потребител и бранд е ключов фактор за създаване на лоялност в потребителите и превръщането им в посланици и защитници. А лоялност се купува само с любов, не с пари.

– Обръща ли се специално внимание на този сравнително нов вид мениджмънт в България?
– Все повече бизнесът осъзнава необходимостта от правилно управление на бранда, от това някой да му вдъхне живот и все по-често дори стартиращи брандове се доверяват на бранд агенции за управлението им.

– Ако искаме да създадем компания, кои са основните стъпки при създаването на добра и запомняща се марка?
– Няма универсален отговор за основните стъпки. Всеки бранд извървява собствения си път, подобно на хората. Някои стават популярни и любими за много кратко време, а на други им отнема години. Добрата бранд стратегия е тази, която успее да докосне потребителя за дълго време. Когато тя е построена правилно и ? е придадена добавена стойност, която да има силно значение за клиента, той е готов да плати повече и да остане верен на бранда.

– Кои световноизвестни фирми според теб се справят добре със своя бранд мениджмънт?
– Най-успешните брандове в света са и най-обичаните. В последните години не случайно доминират технологичните компании. Това не е изненада предвид бързо развиващите се иновации в технологичния свят. Първите места са на гигантите Apple, Google, Microsoft и Amazon. Определено са пример за добър бранд мениджмънт.

– Какви са често допусканите грешки при създаването на една марка?
– Много често се пренебрегват анализите на потребителското поведение, очакванията, желанията и нуждите на клиентите. В резултат на това брандът не може да достигне до потребителя на 100%, тъй като те вече не говорят на един език.

– Освен човек, практикуващ тази професия, си и преподавател в областта. Необходима ли е специфична подготовка, за да се премине подобно обучение?
– Не. Всеки, който има сърце за бранд мениджмънта и желание да се научи, е добре дошъл в стажантската програма към агенцията ми.

– Колко процента от българските фирми използват услугите на консултанти от твоята област?
– Тенденцията е тази услуга да заема все по-голям процент от българските фирми, които я ползват. За момента не мога да кажа с точност, но почти не срещам компания, която да не е осъзнала необходимостта да има нужда от услуга, свързана с управление на бранда.

– Има ли поле за развитие този бизнес у нас?
– Разбира се. Всеки ден в България се ражда по един нов бранд, който чака своя бранд мениджър да му вдъхне живот.

 

И още в новия брой на „Жълт Труд“…

 

Андреа шокира с разпуснат вид

Веско Маринов омъжи за втори път щерка си

Обиден от Фердинанд офицер довежда шоколада у нас

Женственият син на Елизабет Хърли – най-секси наследник

Вергов искал да е боклукчия

Деси Слава била в следродилна депресия

Преслава стана запалена планинарка

Владо Пенев ще посрещне 2020-а в Аржентина

Ракът при децата става все по-агресивен

Дефицитът на витамин D води до много болести

Защо говорим и ходим на сън

Джейн Сиймор – секси и на 68

 

ТЕЗИ И ОЩЕ ЧЕТИВА – В „ЖЪЛТ ТРУД“ ОТ 20 НОЕМВРИ

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.