Силвия Кацарова: Описах живота си в книга

Осмелих се да споделя моите съкровени тайни, казва родната поп звезда

Силвия Кацарова е емблематично име в българската поп музика. Със своя талант, специфичен тембър и маниер на изпълнение, повлиян от ритъм енд блус и соул, тя има определяща роля за успеха на "LZ". Песни като "Бяла въздишка", "Големият кораб минава", "Топъл дъжд" се превръщат в хитове през 80-те години. След разпадането на група LZ през 90-те години Силвия Кацарова продължава със солова кариера, издава пет самостоятелни албума, сред които "Огън от любов", в който са събрани едни от най-хубавите й дуети.

Освен на поп сцената, Силвия се изявява успешно и в киното - участва във филма на Иванка Гръбчева "Златната река". Сега голямата поп певица е готова и със своята автобиографична книга "Мой сън...".

- Силвия, как стигна до решението да напишеш книга за живота си? Имаше ли хора, които те подтикнаха да направиш това?

- Още когато бях млада, взех решението, че в есента на живота си ще напиша моята автобиографична книга. Огорченията, които преживях, и болката, натрупана в сърцето ми, трябваше да бъдат излети някой ден. И така дойде времето, когато се осмелих да седна и да споделя моите съкровени тайни. А относно питането кой ме е подтикнал – отговор на този въпрос ще получите, когато прочетете „Мой сън...“.

- Предполагам, преди да пристъпиш към писането, си прочела автобиографични книги на известни хора. Коя от тях те е впечатлила най-много?

- Останах силно впечатлена от биографичната книга на Жозефина Бекер. Бях потресена от сполетелите я нещастия. Всичко това обаче тя беше преодоляла с много воля и твърдостта да се докаже като артист - в онези времена, когато цветнокожите са били принудени да се борят с расовата дискриминация.

- Кога започна да я пишеш и помагаше ли ти някой в работата?

- Началото бе поставено преди 5 години. Обаче книгата вървеше много трудно. По едно време даже се бях отчаяла. В един момент назря решението да я направя с Георги Тошев като интервюта. Миналата година в очакване на моя личен юбилей - 65 години и 45 години на сцена - аз реших, че трябва да я напиша сама. Исках хората да ме опознаят такава, каквато съм. Книгата да бъде от първо лице.

- Има ли неща, които за първи път споделяш в тази своеобразна изповед на живота си?

- Да, има много мои съкровени тайни. Преплитането на мои съдбоносни сънища с предстоящите събития в живота ми. За първи път, например, споделям публично как бях арестувана. Разкрих и болката, таена с години от обидите, с които са ме наранявали дори и близки хора. Убедена съм, че на някои от тях няма да им е приятно споделеното от мен, но аз просто исках да кажа истината. В книгата съм засегнала и Възродителния процес, раждането и отглеждането на Теди, професионалния ми път като вокалистка на "LZ", самостоятелната ми кариера и т.н.

- Силвия, как оцеля в годините на прехода, когато поп музиката бе изтикана в ъгъла и връх взе чалгата?

- Не съм имала усещането, че съм изтикана в ъгъла. Винаги съм имала работа и любовта на публиката, затова се чувствам благодарна на всички композитори, поети и музиканти, с които съм работила през годините. Защото песните, които са ми написали, са златни хитове от фонда на българската популярна музика. И до ден днешен се пеят, слушат и харесват от широка възрастова аудитория.

- Мислила ли си някога да напуснеш България и потърсиш реализация в чужбина?

- Никога не съм имала желанието да напусна България. Имали сме такива покани, когато работихме в чужбина, но нашето решение беше да останем в Родината и да творим музика за българските ни почитатели. В чужбина човек винаги остава в статута си на емигрант. Затова напоследък има голямо връщане на доста наши сънародници.

- Писало се е, че в нaчaлoтo нa гoдинaтa си ce cдoбила c нoв нoc, вярно ли е това?

- Да, вярно е. Години наред имах здравословен проблем. Това много пречеше на професията ми, защото когато имаш дихателен дискомфорт, не си пълноценен като изпълнител. Затова се реших да направя операция в Истанбул при най-добрия лекар Мухамед Дилбер.

- Поддържаш добра фигура. Говори се, че спазваш измислена от теб диета, каква е тя?

- Да, нямам проблем с фигурата, защото се придържам към разделното хранене и движение сред природата. Смятам, че все пак е и въпрос на ген. В моето семейство няма хора с наднормено тегло.

- Много от колегите от твоето и по-старото поколение се оплакват, че унищожени документи от бившата Концертна дирекция са им попречили да се сдобият с прилични пенсии. Ти имаше ли проблеми?

- Да, и аз като всички артисти се смятам за онеправдана. Заплащането наистина е много малко, символично за това, което сме направили през годините и за печалбите, които са реализирали от нашите концерти. Рядко се сещам за тази тема, защото имам много работа и в момента и пенсията не стои на дневен ред (смее се).

 

Мария Василева: Битката за сърцето на клиента не приключва с продажбата

Връзката му с бранда е подобна на тази между мъж и жена - ако няма доверие и обич, тя се разпада, споделя бизнес дамата

По образование Мария Василева е филолог и журналист с дванадесет години опит в сферата на бранд мениджмънта. Преподавател е в частни академии и в Нов български университет. Основател е и на бранд агенция.

Извън професионалната област, тя е горда майка на две деца, писател и влюбена в пътешествията жена. Обича да предизвиква себе си, да си поставя високи цели в живота и да преборва страховете си. В проблемите вижда предизвикателства, а в хората търси само добрите им страни и винаги ги открива. Именно затова нарича себе си „щастливо влюбена в живота“.

- Мария, какво означава да си бранд мениджър?

- Това е сравнително нова професия, която се оказва от стратегическо значение за бизнес развитието на компаниите. Динамичните промени в нагласите на потребителите изместват фокуса на конкуренцията и вместо чисто ценова, тя е все по-силно емоционално ориентирана.

Ролята на бранд мениджъра е да управлява тази емоционалност в полза на бранда. Конкурентната игра обаче изисква добре подготвен специалист, който да е наясно с пазарните динамики и нуждите на потребителите, както и да се грижи за положителното преживяване на клиента преди, по време и след продажбения процес.

Бранд мениджърът анализира как се възприема една марка на пазара и планира нейното позициониране в съзнанието и сърцето на потребителя. А битката за сърцето на клиента не приключва с продажбата, тогава едва започва, тогава започва истинската работа.

- Във вашата работа обръщате ли специално внимание на емоционалната връзка на клиента с логото на марката? Защо това е необходимо и какво печели компанията?

- Емоционалността е двигателят на бранда. Връзката на клиента с бранда е подобна на отношенията в една връзка между мъж и жена. Ако няма доверие и обич, тя се разпада. В случая е абсолютно същото. Силните брандове се стремят да изградят доверие и да предизвикат любов. Защото потребителите са много по-склонни да прощават грешките на брандовете, които обичат. Марките на любовта са марките на бъдещето, следващата еволюция в брандинга. Точно затова е необходимо да се работи в посока за изграждане на такава. Емоционалната връзка между потребител и бранд е ключов фактор за създаване на лоялност в потребителите и превръщането им в посланици и защитници. А лоялност се купува само с любов, не с пари.

- Обръща ли се специално внимание на този сравнително нов вид мениджмънт в България?

- Все повече бизнесът осъзнава необходимостта от правилно управление на бранда, от това някой да му вдъхне живот и все по-често дори стартиращи брандове се доверяват на бранд агенции за управлението им.

- Ако искаме да създадем компания, кои са основните стъпки при създаването на добра и запомняща се марка?

- Няма универсален отговор за основните стъпки. Всеки бранд извървява собствения си път, подобно на хората. Някои стават популярни и любими за много кратко време, а на други им отнема години. Добрата бранд стратегия е тази, която успее да докосне потребителя за дълго време. Когато тя е построена правилно и ? е придадена добавена стойност, която да има силно значение за клиента, той е готов да плати повече и да остане верен на бранда.

- Кои световноизвестни фирми според теб се справят добре със своя бранд мениджмънт?

- Най-успешните брандове в света са и най-обичаните. В последните години не случайно доминират технологичните компании. Това не е изненада предвид бързо развиващите се иновации в технологичния свят. Първите места са на гигантите Apple, Google, Microsoft и Amazon. Определено са пример за добър бранд мениджмънт.

- Какви са често допусканите грешки при създаването на една марка?

- Много често се пренебрегват анализите на потребителското поведение, очакванията, желанията и нуждите на клиентите. В резултат на това брандът не може да достигне до потребителя на 100%, тъй като те вече не говорят на един език.

- Освен човек, практикуващ тази професия, си и преподавател в областта. Необходима ли е специфична подготовка, за да се премине подобно обучение?

- Не. Всеки, който има сърце за бранд мениджмънта и желание да се научи, е добре дошъл в стажантската програма към агенцията ми.

- Колко процента от българските фирми използват услугите на консултанти от твоята област?

- Тенденцията е тази услуга да заема все по-голям процент от българските фирми, които я ползват. За момента не мога да кажа с точност, но почти не срещам компания, която да не е осъзнала необходимостта да има нужда от услуга, свързана с управление на бранда.

- Има ли поле за развитие този бизнес у нас?

- Разбира се. Всеки ден в България се ражда по един нов бранд, който чака своя бранд мениджър да му вдъхне живот.

 

И още в новия брой на "Жълт Труд"...

 

Андреа шокира с разпуснат вид

Веско Маринов омъжи за втори път щерка си

Обиден от Фердинанд офицер довежда шоколада у нас

Женственият син на Елизабет Хърли - най-секси наследник

Вергов искал да е боклукчия

Деси Слава била в следродилна депресия

Преслава стана запалена планинарка

Владо Пенев ще посрещне 2020-а в Аржентина

Ракът при децата става все по-агресивен

Дефицитът на витамин D води до много болести

Защо говорим и ходим на сън

Джейн Сиймор - секси и на 68

 

ТЕЗИ И ОЩЕ ЧЕТИВА - В "ЖЪЛТ ТРУД" ОТ 20 НОЕМВРИ

Коментари

Задължително поле