Скалата расте

Скалата расте

Семейните потребители са „глезените деца” на автомобилната индустрия, защото всички производители се конкурират за тяхното внимание. Трудно ще намерите марка, която да не се бори за „една продажба повече“, адресирайки продуктите си към най-широката група купувачи.

Скалата на предлаганите модели расте, а с нея и изборът. От Чехия идва нов играч, който особено силно привлича погледите. Нарекли са го Scala. Защо? Не е заради екшънгероя Скалата. На латински Scala означава „стълба“. Безспорен факт – Skoda смени своя компактен модел Rapid със Scala. Чешкият концерн се е изкачил по стълбата и новият автомобил е пораснал. Scala ще се предлага само в Spaceback вариант. Въобще не е планирана опция седан. Scala-та е с 6 сантиметра по-дълга от Rapid и достига 4,36 м, а междуосието е станало 2,65 м. Така новият модел на Skoda е по-голям от повечето коли в сегмента и предлага просторен интериор, което се усеща особено от пътниците на задните седалки. Багажникът също е голям и побира 467 л, а при сгъване на облегалките обемът става 1410 л. С такива стойности не могат да се похвалят дори много SUV-автомобили.

Години наред Skoda се гордее със своите Simply Clever (в превод от английски – „просто умни”) решения. И инженерите на компанията са се постарали те да бъдат в изобилие, например –поставката за чаши, в която с една ръка могат да се отварят бутилки.Чантите с покупки могат да се закачат на куки в багажника или да се сложат в мрежа. Добавяме теглича, който се появява с натискане в задната част, чадъра в шофьорската врата и стъргалката за лед от вътрешната страна на вратичката на резервоара.

С такива находчиви решения Scala влиза в конкуренция с утвърдени автомобили като Hyindai i30, Kia Ceed и Renault Megane, но на пазара има още много други модели. От Skoda не са пестили средства, за да излязат с едни гърди напред. Затова и стандартното оборудване е впечатляващо. Skoda винаги се е славил като просторен автомобил. Като позициониране колата е в много високо в скалата на конкуренцията. Моделът идва с четири нива на оборудване - „Актив“, „Амбишън“, „Стайл“ и „Актив EU Пакет“. На асфалта автомобилът е много стабилен за всякакъв вид път. На магистралата няма никакви забележки относно комфорта. В завоите се държи перфектно.

Удобството в интериора също е на високо ниво. Панорамният покрив предразполага към чувство за по-голямо пространство. Удължено е стъклото на петата врата, а спортният цвят син металик е най-харесван от любителите на чешката марка. В Scala са използвани декоративни лайстни в меден цвят, както и амбиентно осветление. Има специално отделение за телефон с безжично зареждане, свързаност за Smartlink+, както и гласов контрол, WLAN и Медиа Команд. От нивото на оборудване зависи броят на високоговорителите, като при най-ниското те са четири отпред. Цветните дисплей са с диаметър между 6,5 и 9,2 инча.

В съвременните градски условия едно от най-трудните неща е паркирането. И Skoda има грижата това да става лесно благодарение на модерен асистент за независимо от водача намиране на място. Челното стъкло е отопляемо, а воланът се подгрява. Мястото на водача е оборудвано със специални въздушни възглавници. Подобни има и за пътуващите отзад. Електрически седалки и отваряне на вратата на багажника допълват комфорта за потребителите.

Багажното отделение е с двоен под, както и с двулицева постелка. Други изненади в интериора са кошче за отпадъци, държач за телефон, както сгъваеми масички на гърба на предните седалки.

Дъгата в Scala-та

Какъв цвят бихте искали да носи автомобилът ви? Опциите рядко са много различни. Но когато става въпрос за Skoda Scala, задоволени са и най-претенциозните купувачи.

Комуникационният цвят за водела е спортно син. В гамата влизат още черен металик, брилянтно сребрист, лунно бял, велвет червен, корида червен, мапъл кафяв, сив кварц, кенди бял, рали зелен, енерджи син, стоманено сив, титан син и кристално червен. И все пак има клиенти с още по-големи претенции. Skoda е готов да даде на пазара и специален цвят, но той ще е само за автомобили, поръчани от корпоративни клиенти.

Ще има модел с фабрична метанова уредба

Съвсем скоро на скоро на пазара ще излезе Skoda Scala с фабрична метанова уредба. Той ще се задвижва от модерен трицилиндров двигател. Същият мотор ще се предлага в различни нива на мощност – от 70 до 115 к.с. Средният разход на гориво е около 5 л/100 км. На върха в гамата е 4-цилиндров турбо двигател с работен обем 1,5 л, който генерира мощност 150 к.с.

Освен това чешкият концерн ще доставя автомобила и с дизелов агрегат със 115 конски сили и разход 4,1 л/100 км. Той е свързан със седемстепенна автоматична скоростна кутия.

Нова система пази от страничен удар

По отношение на сигурността Skoda предлага в Scala нови системи, които досега не са присъствали в моделите на компанията в този сегмент. Автомобилът е оборудван с адаптивен круиз контрол, който функционира при скорост до 210 км/ч, като поддържа зададената дистанция до превозното средство отпред. Асистентът за предотвратяване на челен сблъсък разполага с функция за разпознаване и предпазване на пешеходци.

Серийните LED фарове с ефектен дизайн подобряват видимостта. Система за движение в избраната лента предотвратява отклоняване при разсейване на водача. Друга система се грижи да бъде елиминиран рискът от страничен сблъсък.

Най-четени