Удължават мандата на Йенс Столтенберг до 2020 година

На финала на Годината на Апостола Показват дяконския орар на Левски

ЕС смята да удължи санкциите срещу Русия

Десислава Атанасова от ГЕРБ: Нинова ще обогати правната теория, като съди цяла партия

Вицепремиерът Симеонов ще открие новата приемна на МВР в Шекер махала

Русия затваря посолството си в Йемен

Марс също е в полезрението на президента Доналд Тръмп обещава пак да изпрати астронавти на Луната

Румен Радев участва в световната среща по въпросите на климата в Париж

Вижте какво ще решава Министерският съвет на 13 декември 2017 г.

Под натиска на крайнодесните Австрия смекчава забрана за пушене

Извънредно положение при газовите доставки в Италия заради взрива в газовия хъб в Австрия

МВР издирва един от извършителите на грабежа в „Люлин“

До гробището в ямболско село 18-годишен шампион по бокс и непълнолетен стреляха по таксиджия Шофьорът ранен, със сетни сили се обадил в полицията

“Шокиращите” предсказания на датската “Саксо банк” за 2018 г. Виена и Вишеград поемат инициативата в ЕС Срив по борси, както и на биткойна след скока му до $60 000

УМБАЛ „Свети Георги“ предприе комплексни мерки за превенция над посегателствата над медици Осигуряват паник-бутони и радиостанции и монтират камери на ключови за сигурността места в най-голямата болница у нас

След зимата на лед – лятото на „стънт“

Още преди официалното откриване на сезона хубавото време изкара на пътя много мотористи. А най-запалените даже не са „зазимявали” своите машини.

Пред януари „Труд” разказа за ентусиаста Чавдар Ташев, който покори леда на две гуми с шипове при минус 15 градуса.

За летния сезон 28-годишният новатор ще опита „стънт байк”, като е пригодил пистовия си мотор за триково каране, ползвайки Honda F4i.

„Един от най-здравите мотори за този стил”, казва Чавдар. Той обяснява, че е променил доста мотора от първоначалния му вид. Сменил е пиньона с по-голям, сложил е допълнително спирачки отзад, които да може да контролира с ръка отпред. Сложил е предпазни ролбари, за да запази мотора си при падане, огънал е резервоара си и е сменил степенките с по-здрави и удобни. „За да се качвам върху тях”, обяснява Чавдар. Освен това е заменил кормилото с право (кросово) или clip-op (имитиращи правото кормило), защото е по-удобно за номера.

03-%d1%87%d0%b0%d0%b2%d0%b4%d0%b0%d1%80-%d1%82%d0%b0%d1%88%d0%b5%d0%b2
Чавдар Ташев

„Накратко – усилил съм цялата предница на мотора, по-различен е от нормалните, максималната му скорост става 120/130 км в час, много по-агресивен и бърз, както и отзивчив на всяко движение на моториста. Подготвих го от нулата, най-важно е тези мотори да са добре гледани, което значи ревизия на двигателя, клапани, ангренаж, накладки и т.н.”, обяснява Чавдар.

Запалил се преди 7-8 години. Преди това пробвал този стил каране, но не бил с подходящия мотор. За тази година си поставил за цел да се научи на базови неща – „бавен кантар”, за да хване баланса, да завърти кръгове и да научи „стопитата” – спиране на предна гума. Споделя, че не го е страх от възможни падания, но не ги подценява, затова винаги кара с каска, ръкавици и протектори.

„Всичко е до баланс, движенията идват от само себе си като при танците, трябва да почувстваш мотора и да се слеете”, обяснява Чавдар. Предпочита стънта, защото се кара на полигон или на пригодени места, където няма хора и движение и „единственият възможен фактор за грешка си самият ти”.

През този сезон се надява всички да се съобразяват на пътя и да се пазят взаимно без значение от превозното средство. И все пак е обнадежден, че все по-често среща култура на пътя, отколкото преди години.

През новия сезон пожелава на всички свои колеги, както и на представителките от нежния пол, попътен вятър в косите и незабравими моменти с любимите машини.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.