Доналд Тръмп е поискал изготвянето на доклад относно възможните нарушения на договор от страна на Русия

Кралица Елизабет Втора за пръв път присъства на Лондонската седмица на модата

Уърлпул изтегля над 310 000 потенциално опасни електрически кани

Ден за тричане Премиера на сборник пиеси от Емил Атанасов

Десетки българи са завлечени с пари от интернет измамник във Великобритания

Парфюмите и шампоаните замърсяват атмосферата повече от автомобилите

Вижте акцентите от броя на “Труд” в сряда, 21 февруари 2018

Шофьори без книжка излизат на пътя Разрешават на кандидат-водачите да карат с придружител

Израел ни предлага ракети spike (шип) Противотанковите средства на държавната военна компания RAFAEL са без конкуренция в света

Проф. Плочев: Не знам кой ми е началникът, не се чувствам виновен

Пенсионен фонд на Европарламента е на червено Регистрираният дефицит е от 326 млн. евро, има риск да се наложи данъкоплатците да го покрият

Мъж се барикадира в къща в тополовградското село Орешник

В Южна Франция бяха арестувани трима души, заподозрени в съучастие в атентатите в Каталуния през август 2017 г.

Вижте какво ще решава Министерският съвет утре, 21 февруари 2018 г.

Цветан Цветанов: С „Обединени патриоти“ сме единодушни за оставката на Валери Жаблянов

След зимата на лед – лятото на „стънт“

Още преди официалното откриване на сезона хубавото време изкара на пътя много мотористи. А най-запалените даже не са „зазимявали” своите машини.

Пред януари „Труд” разказа за ентусиаста Чавдар Ташев, който покори леда на две гуми с шипове при минус 15 градуса.

За летния сезон 28-годишният новатор ще опита „стънт байк”, като е пригодил пистовия си мотор за триково каране, ползвайки Honda F4i.

„Един от най-здравите мотори за този стил”, казва Чавдар. Той обяснява, че е променил доста мотора от първоначалния му вид. Сменил е пиньона с по-голям, сложил е допълнително спирачки отзад, които да може да контролира с ръка отпред. Сложил е предпазни ролбари, за да запази мотора си при падане, огънал е резервоара си и е сменил степенките с по-здрави и удобни. „За да се качвам върху тях”, обяснява Чавдар. Освен това е заменил кормилото с право (кросово) или clip-op (имитиращи правото кормило), защото е по-удобно за номера.

03-%d1%87%d0%b0%d0%b2%d0%b4%d0%b0%d1%80-%d1%82%d0%b0%d1%88%d0%b5%d0%b2
Чавдар Ташев

„Накратко – усилил съм цялата предница на мотора, по-различен е от нормалните, максималната му скорост става 120/130 км в час, много по-агресивен и бърз, както и отзивчив на всяко движение на моториста. Подготвих го от нулата, най-важно е тези мотори да са добре гледани, което значи ревизия на двигателя, клапани, ангренаж, накладки и т.н.”, обяснява Чавдар.

Запалил се преди 7-8 години. Преди това пробвал този стил каране, но не бил с подходящия мотор. За тази година си поставил за цел да се научи на базови неща – „бавен кантар”, за да хване баланса, да завърти кръгове и да научи „стопитата” – спиране на предна гума. Споделя, че не го е страх от възможни падания, но не ги подценява, затова винаги кара с каска, ръкавици и протектори.

„Всичко е до баланс, движенията идват от само себе си като при танците, трябва да почувстваш мотора и да се слеете”, обяснява Чавдар. Предпочита стънта, защото се кара на полигон или на пригодени места, където няма хора и движение и „единственият възможен фактор за грешка си самият ти”.

През този сезон се надява всички да се съобразяват на пътя и да се пазят взаимно без значение от превозното средство. И все пак е обнадежден, че все по-често среща култура на пътя, отколкото преди години.

През новия сезон пожелава на всички свои колеги, както и на представителките от нежния пол, попътен вятър в косите и незабравими моменти с любимите машини.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете