В Перник пристигна първата помощ от 26 000 десетлитрови бутилки минерална вода

БЛС ще представи позицията си по случая с починалото 3-годишно дете в София

Втората група участници в 28-та Национална антарктическа експедиция заминава за ледения континент

Отнемат деца без съд В Закона за социалните услуги “цъка нова Истанбулска бомба”

Кой е най-лесният начин да се изпокараш с всички на Коледа?

Климат, енергия и сигурност в новия световен ред В Европейския съюз процесите не могат да бъдат определени като стабилни и предсказуеми

Книгата „Чий шпионин е княз Никита Лобанов-Ростовски” беше представена в София

Фандъкова: В няколко района на София имаме проблеми с изгарянето на отпадъци 

Крадци отмъкват коли в София, докато собствениците им ги чистят от снега

Хиляди излязоха на протест срещу чешкия премиер Андрей Бабиш

Жълт код за гъста мъгла в 15 области на страната

Остава отцепена бензиностанцията на „Цариградско шосе“, в която се заби кола Движението по булеварда е нормално, няма опасност за хората в околността

Горещи снимки от почивката на Бела Хадид в Маями

Тръмп предупреди Русия да не се намесва в изборите в САЩ

Три коли изгоряха на паркинг в столичен квартал

След зимата на лед – лятото на „стънт“

Още преди официалното откриване на сезона хубавото време изкара на пътя много мотористи. А най-запалените даже не са „зазимявали” своите машини.

Пред януари „Труд” разказа за ентусиаста Чавдар Ташев, който покори леда на две гуми с шипове при минус 15 градуса.

За летния сезон 28-годишният новатор ще опита „стънт байк”, като е пригодил пистовия си мотор за триково каране, ползвайки Honda F4i.

„Един от най-здравите мотори за този стил”, казва Чавдар. Той обяснява, че е променил доста мотора от първоначалния му вид. Сменил е пиньона с по-голям, сложил е допълнително спирачки отзад, които да може да контролира с ръка отпред. Сложил е предпазни ролбари, за да запази мотора си при падане, огънал е резервоара си и е сменил степенките с по-здрави и удобни. „За да се качвам върху тях”, обяснява Чавдар. Освен това е заменил кормилото с право (кросово) или clip-op (имитиращи правото кормило), защото е по-удобно за номера.

03-%d1%87%d0%b0%d0%b2%d0%b4%d0%b0%d1%80-%d1%82%d0%b0%d1%88%d0%b5%d0%b2
Чавдар Ташев

„Накратко – усилил съм цялата предница на мотора, по-различен е от нормалните, максималната му скорост става 120/130 км в час, много по-агресивен и бърз, както и отзивчив на всяко движение на моториста. Подготвих го от нулата, най-важно е тези мотори да са добре гледани, което значи ревизия на двигателя, клапани, ангренаж, накладки и т.н.”, обяснява Чавдар.

Запалил се преди 7-8 години. Преди това пробвал този стил каране, но не бил с подходящия мотор. За тази година си поставил за цел да се научи на базови неща – „бавен кантар”, за да хване баланса, да завърти кръгове и да научи „стопитата” – спиране на предна гума. Споделя, че не го е страх от възможни падания, но не ги подценява, затова винаги кара с каска, ръкавици и протектори.

„Всичко е до баланс, движенията идват от само себе си като при танците, трябва да почувстваш мотора и да се слеете”, обяснява Чавдар. Предпочита стънта, защото се кара на полигон или на пригодени места, където няма хора и движение и „единственият възможен фактор за грешка си самият ти”.

През този сезон се надява всички да се съобразяват на пътя и да се пазят взаимно без значение от превозното средство. И все пак е обнадежден, че все по-често среща култура на пътя, отколкото преди години.

През новия сезон пожелава на всички свои колеги, както и на представителките от нежния пол, попътен вятър в косите и незабравими моменти с любимите машини.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Този циркаджия да си прави номерата само извън града.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.