Цветанов: Ако президентът иска да говорим за избори и Изборен кодекс, нека първо каже как е финансирана кампанията му

Румен Овчаров: Целта на подновяването на енергийната стратегия на България е да бъдат гарантирани приходи за определени фирми

Алекс Петканова закъса с педикюра

Китайски хакери проникнали в системите на подизпълнители на американските ВМС Откраднали данни за поддръжка на кораби и планове за ракети

Иван Христов и Андрей Арнаудов пред „Труд”: Чужди продуценти идват да черпят от нашия опит

Радосвет Радев: Страната ни е инвестиционна дестинация за нискодоходната икономика в света

Вежди Рашидов с нова изложба в галерия „Сан Стефано“

Тръгва филм за непобедения генерал В ролята на военачалника е Никола Николов, а на писателя Иван Вазов - Любомир Петкашев

Египетски археолози откриха гробница на 4400 години (СНИМКИ И ВИДЕО)

САЩ отложиха повишаването на митата върху китайски стоки за 200 милиарда долара

Стойко Сакалиев: Харесвам политиката на Путин

Близо 200 страни се договориха за правилата за прилагане на Парижкото споразумение за климата

Сняг и поледици днес, в седем области е обявен жълт код

САЩ подкрепиха решението на ЕС за „Северен поток 2“ и санкциите срещу Русия

Ева Грийн: Аз съм мечтателка Звездата говори за киното, еротиката и Европа

Стълб спасил влака в Кресненското дефиле от падане в реката

Тази сутрин беше направен щателен оглед на трасето в района на влаковата катастрофа в Кресненското дефиле. Над 100 души със специална техника работеха днес за отстраняване на огромната скална маса, която се свлече на релсите близо до село Черниче и едва не обърна снощния влак за София. Tова съобщи генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски.

„Почти сме на финала с вдигането на локомотива, разбиването на големия скален къс. Надявам се в утрешния ден да изведем локомотива и да предприемем действия за възстановяването“, каза Папукчийски по БНР.

По-рано инж. Папукчийски, който ръководи операцията, коментира констатираното от експертите: „Констатацията на района на катастрофата е наличието на откъртени няколко големи блокове скална маса от порядъка между 80 и 100 кубични метра. Проверяваме скалите, които са над местопроизшествието дали има опасност за други, които да бъдат отстранени впоследствие. Изключително тежки са условията, в които работят хората. В момента работят имам 100 човека“.

Експерти работят по няколко версии за причината за катастрофата. Най-вероятната: „За мен нещата са комплексни. Знаете, че онзи ден имаше констатиран трус в района на Благоевград, вчера сутринта, с епицентър 10 километра от местопроизшествието и обилните дъждове и замръзването в неделния ден. При минусови температури скалите са се отворили и след земетръса са тръгнали да се свличат“.

Ударът на влаковата композиция в падналите скали снощи е бил много силен. Наклоненият под 45 градуса локомотив се е опрял в стоманен стълб. Този шанс е предотвратил падането на влаковата композиция в река Струма.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.