Стълб спасил влака в Кресненското дефиле от падане в реката

Снимка: Архив

Тази сутрин беше направен щателен оглед на трасето в района на влаковата катастрофа в Кресненското дефиле. Над 100 души със специална техника работеха днес за отстраняване на огромната скална маса, която се свлече на релсите близо до село Черниче и едва не обърна снощния влак за София. Tова съобщи генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски.

"Почти сме на финала с вдигането на локомотива, разбиването на големия скален къс. Надявам се в утрешния ден да изведем локомотива и да предприемем действия за възстановяването", каза Папукчийски по БНР.

По-рано инж. Папукчийски, който ръководи операцията, коментира констатираното от експертите: "Констатацията на района на катастрофата е наличието на откъртени няколко големи блокове скална маса от порядъка между 80 и 100 кубични метра. Проверяваме скалите, които са над местопроизшествието дали има опасност за други, които да бъдат отстранени впоследствие. Изключително тежки са условията, в които работят хората. В момента работят имам 100 човека".

Експерти работят по няколко версии за причината за катастрофата. Най-вероятната: "За мен нещата са комплексни. Знаете, че онзи ден имаше констатиран трус в района на Благоевград, вчера сутринта, с епицентър 10 километра от местопроизшествието и обилните дъждове и замръзването в неделния ден. При минусови температури скалите са се отворили и след земетръса са тръгнали да се свличат".

Ударът на влаковата композиция в падналите скали снощи е бил много силен. Наклоненият под 45 градуса локомотив се е опрял в стоманен стълб. Този шанс е предотвратил падането на влаковата композиция в река Струма.

Коментари

Задължително поле