Над 60 хиляди домакинства във Франция са без ток след проливни дъждове и силен вятър

Русия приключи първото изпитание на най-мощния си ледоразбивач „Арктика“ (ВИДЕО)

Агент 007 няма време да умре с новия Defender Офроудърът на Land Rover вилнее във филма за Джеймс Бонд

Див популизъм в Общинския съвет в Стара Загора води до голям финансов дефицит за дейностите в чистотата

МВР отчете повече жертви в катастрофи през 2019 г., стартира мащабна операция за безопасност на пътя

Българите вече са по-бързи от Мат и Жирардели, Банско още чака втора кабинка

БСП избира нов лидер на 26 април 2020 г.

Мумия се появи на мястото на бившия мавзолей в София (СНИМКИ)

Взривиха сака, заради който бе отцепен пл. „Независимост” във Варна

Андалузитът – и в болест, и в здраве Кристалът внася хармония в дома

Австралия се готви за най-горещия ден в историята си

Блокиран е площад във Варна заради забравен багаж

Задържаха извършители на множество кражби и грабежи от Велинград

Младен Маринов: Пробата за алкохол на шофьора, блъснал двете момичета на столичен булевард, е отрицателна

Нов режим на водата в Перник ще бъде въведен през следващата седмица

Стълб спасил влака в Кресненското дефиле от падане в реката

Снимка: Архив

Тази сутрин беше направен щателен оглед на трасето в района на влаковата катастрофа в Кресненското дефиле. Над 100 души със специална техника работеха днес за отстраняване на огромната скална маса, която се свлече на релсите близо до село Черниче и едва не обърна снощния влак за София. Tова съобщи генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски.

„Почти сме на финала с вдигането на локомотива, разбиването на големия скален къс. Надявам се в утрешния ден да изведем локомотива и да предприемем действия за възстановяването“, каза Папукчийски по БНР.

По-рано инж. Папукчийски, който ръководи операцията, коментира констатираното от експертите: „Констатацията на района на катастрофата е наличието на откъртени няколко големи блокове скална маса от порядъка между 80 и 100 кубични метра. Проверяваме скалите, които са над местопроизшествието дали има опасност за други, които да бъдат отстранени впоследствие. Изключително тежки са условията, в които работят хората. В момента работят имам 100 човека“.

Експерти работят по няколко версии за причината за катастрофата. Най-вероятната: „За мен нещата са комплексни. Знаете, че онзи ден имаше констатиран трус в района на Благоевград, вчера сутринта, с епицентър 10 километра от местопроизшествието и обилните дъждове и замръзването в неделния ден. При минусови температури скалите са се отворили и след земетръса са тръгнали да се свличат“.

Ударът на влаковата композиция в падналите скали снощи е бил много силен. Наклоненият под 45 градуса локомотив се е опрял в стоманен стълб. Този шанс е предотвратил падането на влаковата композиция в река Струма.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.