Властелинът на екрана 100 г. от рождението на гения на киното Федерико Фелини

Предотвратиха опит за бягство от затвор край Амстердам

Филтрите за комини дават чист въздух на София Ефективността им е 80% и се усеща веднага. 100 устройства са спестили 1.5 тона вредни емисии за по-малко от година, предстои монтажът на общо 2000

Водата за Перник – без риск за София Вместо да източват язовира, ще захранват града

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 20 януари 2020

Емил Димитров: Да се прекара водата от „Мало Бучино“ до Перник е едно изключително голямо начинание

За демократите обвиненията срещу Тръмп са неоспорими Президентът играе голф във Флорида

Купуваме летни ваканции у нас с 40 на сто намаление

АТАКА с 5 въпроса към БСП за вота на недоверие

Тенис под дима от пожарите

Повече пари за реклама на наше вино в Китай Увеличават помощта само за бутилки със защитено наименование или произход

Путин се похвали с напредък по Либия Конференция в Берлин събра над 10 световни лидери

Светлинно шоу и реч на Джонсън в чест на Брекзит На 31 януари ще бъде пусната и специална монета

Божков към феновете: Вие решавате бъдещето на „Левски“ (обзор)

„Фейсбук” се извини за гаф със Си

Универсален и като хибрид Новият Passat изминава до 56 км изцяло на ток

Електрифициран, автоматизиран и винаги свързан онлайн – обновеният Passat излиза на пътя, екипиран с всичко най-добро в техническо отношение от концерна Volkswagen. Един от най-успешните автомобили в средния клас получава иновативни системи за безопасност, асистенция и забавление, както и най-модерни задвижващи системи.

Новият модел се предлага в осем варианта на моторизации с ресурс от 120 к.с. дo 272 к.с. В крак с тенденциите в индустрията е усъвършенстван Plug-in хибридът Passat GTE. При него батерията разполага с 31 процента по-високо енергийно съдържание (13 киловатчаса), в резултат на което автономният пробег на електричество е увеличен до 56 км. Tова означава, че повечето отсечки при всекидневно шофиране в градски условия могат да бъдат изминати изцяло на ток, без да се отделят никакви вредни емисии в атмосферата. Така хибридът съчетава предимствата на електрическата мобилност и качествата на превозвач на дълги дистанции.

Passat GTE е предназначен да преодолява разстоянията в градска среда изцяло с електрическа тяга. Затова при достатъчно заредена батерия автомобилът винаги стартира в режим E-MODE и по този начин се превръща в превозно средство с нулеви емисии. Увеличеният пробег дава възможност на потребителите да изминават традиционните дистанции до офиса, магазина и дома, без изобщо да се налага да се включва двигателят с вътрешно горене. Хибридната система се състои от бензинов агрегат TSI с мощност 156 к.с. и електромотор с капацитет 115 к.с. Общата мощност възлиза на 218 к.с. и това превръща Passat GTE в един много динамичен автомобил.

При пътуване на по-дълги дистанции и при движение със скорост над 140 км/ч електромоторът оказва подкрепа на бензиновия двигател за по-комфортно и по-икономично движение. В тои случай енергията от батерията се използва не само за пътуване в изцяло електрически режим, а и като допълнителен „бустер”. За захранването на електромотора се грижи нова акумулаторна батерия, разположена в пода на каросерията пред задния мост. Когато тя е напълно изтощена, зареждането от стандартен контакт с напрежение 230 волта отнема 5 часа и 30 минути. При използване на стенен модул тип „уолбокс“ времето за заряд пада до 4 часа и 30 минути.

За да може водачът да съхрани енергията в батерията за по-късен етап на пътуването, инженерите на Volkswagen са пренастроили и опростили режимите на работа на хибридната система. Вместо предишните пет режима, вече има само три – E-MODE (изцяло електрически), GTE (използване на пълната системна мощност) и HYBRID (автоматично превключване между електрическия и бензиновия мотор).

В електрическия режим E-MODE автомобилът се движи само на ток напълно екологично със скорост до 140 км/ч. При достигане на минимално ниво на заряд на батерията или при необходимост от по-голяма мощност, автоматично се включва и бензиновият мотор в режим HYBRID. В този режим водачът може да управлява нивото на заряд на батерията и да си запази енергия за по-късен етап. Ако навигацията води колата по определен маршрут, системата за управление на заряда в батерията се съобразява с неговия профил, предприемайки необходимите мерки, за да гарантира наличието на зададеното ниво на заряд в зоната на крайната точка от маршрута.

В динамичния режим GTE хибридният Passat се превръща в спортна кола с мигновени реакции от педала на газта, трансмисията и кормилната уредба, както и с гърлен състезателен звук. Бензиновият и електрическият мотор предлагат ударна мощ от 218 к.с. при по-стегнати настройки на адаптивното окачване.

Наред с трите режима на работа на хибридната система, водачът на Passat може да избира и режими на работа на целия автомобил – нормален, комфортен, еко, спортен и индивидуален.

 

 

Адаптивно окачване с индивидуални настройки

Новият Passat се предлага със система за адаптивно управление на окачването, която е стандартна или опционална в зависимост от двигателя. Системата е претърпяла подобрения, за да позволи по-всеобхватно изпълнение на отделните предпочитания на водачите за пътно поведение. Новите амортисьори могат да се конфигурират безстепенно в по-широк диапазон. С помощта на плъзгач шофьорът прави прецизни индивидуални настройки и да ги запамети като персонален режим наред с останалите режими – комфортен, нормален и спортен.

Благодарение на тази възможност вече могат да се правят и междинни настройки, а познатият вече диапазон се допълва и с нови нива – под Comfort например каросерията на автомобила се изолира в максимална степен от въздействията от контакта с пътя, а комфортът на возене се подобрява допълнително. Съответно над Sport са налице разширени възможности с цел снижаване на колебанията на каросерията до минимум и осигуряване на изключително директни и прецизни реакции на ходовата част и кормилната уредба.

 

 

 

От 120 до 272 коня на бензин и дизел

Всички варианти на новия Passat с бензинови и дизелови двигатели са оборудвани с филтри за твърди частици, а дизеловите модели и с каталитични конвертори.

Бензиновите версии се задвижват от модерни TSI мотори с турбо пълнене в три нива на мощност – 150, 190 и 272 к.с. Най-малкият агрегат 1,5 TSI е оборудван с адаптивна система за управление на четирите цилиндъра. Така се гарантира оптимално оползотворяване на ресурса на двигателя при минимален разход на гориво. Въртящият момент от 250 Нм е на разположение в диапазона от 1500 до 3500 оборота. Този двигател е наличен само с предно предаване, като трансмисията стандартно е механична, а опционално – автоматична DSG със 7 предавки. Средната консумация на гориво е свалена до 5,1 л.

По-големият мотор 2,0 TSI с мощност 190 к.с. има въртящ момент като на дизел – 320 Нм между 1500 и 4100 оборота. Той развива максимална скорост 238 км/ч, а средният разход по заводски данни възлиза на 6,3 л. Топмоделът 2,0 TSI поддържа въртящ момент от 350 Нм от 2000 до 5400 оборота и постига максимална скорост 250 км/ч, като е оборудван с DSG трансмисия и двойно предаване.

Дизеловата гама се състои от четири TDI варианта с мощност 120, 150, 190 и 240 к.с. Премиера в Passat прави новият 2,0-литров агрегат TDI Evo със 150 коня, който е претърпял редица подобрения за по-икономична и екологична работа. Сред тях са система за селективна каталитична редукция с два катализатора и двойно впръскване на добавка Ad Blue в изпускателния цикъл. По-малкият 1,6-литров мотор TDI с мощност 120 к.с. и 250 Нм изминава 100 км само с 4,1 л гориво. Изпълнението 2,0 TDI със 190 к.с. стандартно разполага с DSG трансмисия и може да бъде оборудван с двойно предаване. Най-мощният дизел 2,0 TDI с 240 к.с. е с двойно турбопълнене с компресори за високо и ниско налягане и развива скорост 247 км/ч, като серийно е оборудван със задвижване на всички колела и DSG трансмисия.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.