Универсален и като хибрид

Новият Passat изминава до 56 км изцяло на ток

Електрифициран, автоматизиран и винаги свързан онлайн – обновеният Passat излиза на пътя, екипиран с всичко най-добро в техническо отношение от концерна Volkswagen. Един от най-успешните автомобили в средния клас получава иновативни системи за безопасност, асистенция и забавление, както и най-модерни задвижващи системи.

Новият модел се предлага в осем варианта на моторизации с ресурс от 120 к.с. дo 272 к.с. В крак с тенденциите в индустрията е усъвършенстван Plug-in хибридът Passat GTE. При него батерията разполага с 31 процента по-високо енергийно съдържание (13 киловатчаса), в резултат на което автономният пробег на електричество е увеличен до 56 км. Tова означава, че повечето отсечки при всекидневно шофиране в градски условия могат да бъдат изминати изцяло на ток, без да се отделят никакви вредни емисии в атмосферата. Така хибридът съчетава предимствата на електрическата мобилност и качествата на превозвач на дълги дистанции.

Passat GTE е предназначен да преодолява разстоянията в градска среда изцяло с електрическа тяга. Затова при достатъчно заредена батерия автомобилът винаги стартира в режим E-MODE и по този начин се превръща в превозно средство с нулеви емисии. Увеличеният пробег дава възможност на потребителите да изминават традиционните дистанции до офиса, магазина и дома, без изобщо да се налага да се включва двигателят с вътрешно горене. Хибридната система се състои от бензинов агрегат TSI с мощност 156 к.с. и електромотор с капацитет 115 к.с. Общата мощност възлиза на 218 к.с. и това превръща Passat GTE в един много динамичен автомобил.

При пътуване на по-дълги дистанции и при движение със скорост над 140 км/ч електромоторът оказва подкрепа на бензиновия двигател за по-комфортно и по-икономично движение. В тои случай енергията от батерията се използва не само за пътуване в изцяло електрически режим, а и като допълнителен „бустер”. За захранването на електромотора се грижи нова акумулаторна батерия, разположена в пода на каросерията пред задния мост. Когато тя е напълно изтощена, зареждането от стандартен контакт с напрежение 230 волта отнема 5 часа и 30 минути. При използване на стенен модул тип „уолбокс“ времето за заряд пада до 4 часа и 30 минути.

За да може водачът да съхрани енергията в батерията за по-късен етап на пътуването, инженерите на Volkswagen са пренастроили и опростили режимите на работа на хибридната система. Вместо предишните пет режима, вече има само три – E-MODE (изцяло електрически), GTE (използване на пълната системна мощност) и HYBRID (автоматично превключване между електрическия и бензиновия мотор).

В електрическия режим E-MODE автомобилът се движи само на ток напълно екологично със скорост до 140 км/ч. При достигане на минимално ниво на заряд на батерията или при необходимост от по-голяма мощност, автоматично се включва и бензиновият мотор в режим HYBRID. В този режим водачът може да управлява нивото на заряд на батерията и да си запази енергия за по-късен етап. Ако навигацията води колата по определен маршрут, системата за управление на заряда в батерията се съобразява с неговия профил, предприемайки необходимите мерки, за да гарантира наличието на зададеното ниво на заряд в зоната на крайната точка от маршрута.

В динамичния режим GTE хибридният Passat се превръща в спортна кола с мигновени реакции от педала на газта, трансмисията и кормилната уредба, както и с гърлен състезателен звук. Бензиновият и електрическият мотор предлагат ударна мощ от 218 к.с. при по-стегнати настройки на адаптивното окачване.

Наред с трите режима на работа на хибридната система, водачът на Passat може да избира и режими на работа на целия автомобил – нормален, комфортен, еко, спортен и индивидуален.

 

 

Адаптивно окачване с индивидуални настройки

Новият Passat се предлага със система за адаптивно управление на окачването, която е стандартна или опционална в зависимост от двигателя. Системата е претърпяла подобрения, за да позволи по-всеобхватно изпълнение на отделните предпочитания на водачите за пътно поведение. Новите амортисьори могат да се конфигурират безстепенно в по-широк диапазон. С помощта на плъзгач шофьорът прави прецизни индивидуални настройки и да ги запамети като персонален режим наред с останалите режими – комфортен, нормален и спортен.

Благодарение на тази възможност вече могат да се правят и междинни настройки, а познатият вече диапазон се допълва и с нови нива - под Comfort например каросерията на автомобила се изолира в максимална степен от въздействията от контакта с пътя, а комфортът на возене се подобрява допълнително. Съответно над Sport са налице разширени възможности с цел снижаване на колебанията на каросерията до минимум и осигуряване на изключително директни и прецизни реакции на ходовата част и кормилната уредба.

 

 

 

От 120 до 272 коня на бензин и дизел

Всички варианти на новия Passat с бензинови и дизелови двигатели са оборудвани с филтри за твърди частици, а дизеловите модели и с каталитични конвертори.

Бензиновите версии се задвижват от модерни TSI мотори с турбо пълнене в три нива на мощност – 150, 190 и 272 к.с. Най-малкият агрегат 1,5 TSI е оборудван с адаптивна система за управление на четирите цилиндъра. Така се гарантира оптимално оползотворяване на ресурса на двигателя при минимален разход на гориво. Въртящият момент от 250 Нм е на разположение в диапазона от 1500 до 3500 оборота. Този двигател е наличен само с предно предаване, като трансмисията стандартно е механична, а опционално – автоматична DSG със 7 предавки. Средната консумация на гориво е свалена до 5,1 л.

По-големият мотор 2,0 TSI с мощност 190 к.с. има въртящ момент като на дизел - 320 Нм между 1500 и 4100 оборота. Той развива максимална скорост 238 км/ч, а средният разход по заводски данни възлиза на 6,3 л. Топмоделът 2,0 TSI поддържа въртящ момент от 350 Нм от 2000 до 5400 оборота и постига максимална скорост 250 км/ч, като е оборудван с DSG трансмисия и двойно предаване.

Дизеловата гама се състои от четири TDI варианта с мощност 120, 150, 190 и 240 к.с. Премиера в Passat прави новият 2,0-литров агрегат TDI Evo със 150 коня, който е претърпял редица подобрения за по-икономична и екологична работа. Сред тях са система за селективна каталитична редукция с два катализатора и двойно впръскване на добавка Ad Blue в изпускателния цикъл. По-малкият 1,6-литров мотор TDI с мощност 120 к.с. и 250 Нм изминава 100 км само с 4,1 л гориво. Изпълнението 2,0 TDI със 190 к.с. стандартно разполага с DSG трансмисия и може да бъде оборудван с двойно предаване. Най-мощният дизел 2,0 TDI с 240 к.с. е с двойно турбопълнене с компресори за високо и ниско налягане и развива скорост 247 км/ч, като серийно е оборудван със задвижване на всички колела и DSG трансмисия.

Коментари

Задължително поле