Институтът за модерна политика пита ръководството на академията подкрепя ли проекта
И учените в БАН ще налагат джендър-идеология сред учениците. На 30 юли – три дни след като Конституционният съд обяви, че Истанбулската конвенция противоречи на конституцията, учени от БАН изпратиха докладна до шефа си в Института за изследване на обществата и знанието (ИИОЗ). Те информират проф. Румяна Стоилова, че са получили от ЮНЕСКО грант от 24 000 долара за джендър обучение.
Целта е налагане на джендър-идеология чрез учителите. Педагозите ще бъдат обучавани как да се справят въпроса за неравенството между половете в духа на спорната Истанбулска конвенция. Проектът засяга градове с население от различна етническа и религиозна принадлежност, пишат учените.
Проектът е наречен “Форум за джендър балансиран модел в училищата: Българския случай” и има три фази.
В първата, ще се проведат обучителни курсове на учители в София, Кърджали, Гоце Делчев и Видин. След това са предвидени семинари “с цел постигане на равенство между половете в училище”.
Последната фаза е за ефективно разпространение на резултатите до подходящата аудитория - академична и неакадемична.
В проекта се отбелязва, че българските преподаватели ще минат през обучение, което ще им помогне да се справят в различни случаи на дискриминация в класните стаи на основа на пола. По време на изпълнението на проекта ще се установи “дали сблъсъкът на мнения в обществения дебат относно ратифицирането на Истанбулската конвенция засяга работната среда на учителите, има ли промени в поведението относно “традиционните семейни ценности”, както и дали момчетата и момичетата се очаква да се държат по специфични начини”.
От Института за модерна политика съобщиха пред “Труд”, че отправят запитване до ръководството на БАН и до Министерството на образованието и науката. От НПО-то питат двете институции подкрепят ли като политика джендър-идеологията и как смятат да спазят решението на Конституционния съд.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш