Италианец застава пред съда в Лом заради домашно насилие

Женственият син на Елизабет Хърли бе избран най-секси наследник от сп. People 17-годишният Деймиън копира майка си дори в облеклото

Вицепремиерът Николова: Индия е приоритетен партньор за България в Азиатско-тихоокеанския регион

Манфред Вебер: Мониторингът над България трябва да бъде вдигнат Постоянните усилия на Бойко Борисов и народа на България се отплащат, заяви шефът на групата на ЕНП в Европарламента

Британските власти ще изпозлват бобри в борбата с наводненията Животинките са изтребени на Острова още през 16-и век

Двоен убиец опита неуспешно да излезе предсрочно на свобода

Внесоха жалба срещу вещо лице по повторното броене на бюлетините в Сливен

Вижте кой ще връща 80 млн. лв. от незаконни заменки (СПИСЪК)

Службите демонстрираха как ще ни спасяват при ядрена авария (СНИМКИ, ВИДЕО) Главен комисар Ивайло Иванов: Институциите доказаха необходимата подготовка за реакция при извънредни ситуации

Катастрофа между тир и микробус предизвика километрично задръстване на магистрала „Тракия“

Фрегатата „Верни” се завръща от мащабно военно учение в Турция

Син на президент на Германия наръган на лекция Проф. Фриц фон Вайцзекер издъхнал на място

Издигат кандидат за волейбола до седмица

Във Варна оперират с последен модел робот Da Vinci

МО награди посмъртно разузнавача полк. Пеньо Пенев с почетния знак „Свети Георги I степен“ Министър Каракачанов: Хората, които са служили на България честно и безкористно, са герои

5 трика за отслабване без спорт и диета

В разгара на лятото, почти всеки иска да се отърве от досадните килограми бързо и лесно. И въпреки че най-здравословният начин да отслабнете, е, чрез балансирана диета и физическа активност, все пак има няколко малки хитринки, които ще ви помогнат да забързате процеса, без да полагате особени усилия.

Ето и кои са 5-те най-добри съвета:

№1 Нездравословната храна яжте в малки червени чинии

Ако ви е трудно да се откажете от пицата или пърженото пиле, може просто да намалите калориите от тях, като ги ядете в малки чинии, препоръчително червени. От една страна, по-малката чиния създава излюзия за повече храна, а от друга, червеният цвят действа подсъзнателно като знак СТОП.

Група учени от Швейцария провеждат необичайно изследване, като наблюдават количеството приета храна в различни на цвят чинии. Оказва се, че червеният цвят, който в ежедневието се използва за предупреждение или забрана, действа по същия начин на съзнанието, когато човек се храни. Същото откритие важи и за напитките, така че газирано и сокове, пийте в червени чаши, ако искате да не прекалявате с тях.

№2 Старото, но забравено правило за чаша вода преди хранене

Аква, Напитка, Ясно, Затвори, Студена НапиткаМоже да ви се струва доста клиширано, но да изпиете една чаша вода 30 минути преди хранене, има няколко ползи за процеса на отслабване. На първо място, когато изпитвате глад или жажда, до мозъка достигат едни и същи сигнали. Следователно е възможно просто да сте жадни, а не гладни.

Ако все пак е време за обяд или вечеря, приетата течност вече ще е запълнила известна част от стомаха ви, и така ще сте сигурни, че няма да прекалите с яденето. Проучване на учени от Вирджинския университет показва, че за 3 месечен период хората, които приемат по чаша вода преди хранене, отслабват с 44% повече от тези, които директно започват да се хранят.

№3 Дъвечете!

Този още по-банален съвет, всъщност е от изключително значение. В забързаното ежедневие, често се налага човек да се храни бързо или на крак, което затруднява организма и той не изпраща съответните сигнали на мозъка, че сте сити. Това пък води до преяждане и съответно трупане на още килограми.

Постарайте се да отделяте достатъчно време, поне за 3-те основни хранения през деня. Яжте седнали, без да се разсейвате от телефон/телевизор и дъвчете бавно. Така, не само тялото ви по-бързо ще разбере, че се храните, но и ще може по-ясно да прецените дали сте сити и кога да спрете да ядете.

№4 Яжте повече храни, богати на протеин

Хляб, Ham, Tight Макс, Яйце, Spiegelei, Яйца, ХранаПод „повече“ такива храни, разбирайте да увеличите приема им с 15 до 30%. Протеинът засяга и влияе на хормоните, свързани с чувството на глад и ситост – грелин и глюкагон-подобен пептид-1 (GLP-1). Учени от университета в Сиатъл провеждат изследване, в което хората, увеличили приема на протеинови храни, са приемали с 441 калории по-малко през деня. Това довело до загубата на 5кг за период от 3 месеца, като същите тези хора не са променили нищо друго в начина си на живот.

Освен в познатите млечни и месни продукти, протеин се съдържа и в редица бобови култури, някои ядки (бадеми, шам фъстък и кашу) и тиквените семки, морските дарове и др.

№5 Спете пълноценно

Недостатъчният или некачествен сън, води до липса на енергия, която най-често се набавя с големи количества нездравословна и високо калорична храна. Освен това, липсата на сън пречи на метаболизма да функционира правилно, и така дори да се храните балансирано, ще ви бъде по-трудно да отслабнете.

Превърнете 8-часовия сън в свой основен приоритет. Ако имате трудности да заспите, заради стрес и напрежение, може да си помогнете със следните трикчета: заменете телефона с кинга преди сън; пийте чай от маточина или лавандула; медитирайте 10 минути преди лягане и не се хранете поне час преди сън.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.