5 трика за отслабване без спорт и диета

В разгара на лятото, почти всеки иска да се отърве от досадните килограми бързо и лесно. И въпреки че най-здравословният начин да отслабнете, е, чрез балансирана диета и физическа активност, все пак има няколко малки хитринки, които ще ви помогнат да забързате процеса, без да полагате особени усилия.

Ето и кои са 5-те най-добри съвета:

№1 Нездравословната храна яжте в малки червени чинии

Ако ви е трудно да се откажете от пицата или пърженото пиле, може просто да намалите калориите от тях, като ги ядете в малки чинии, препоръчително червени. От една страна, по-малката чиния създава излюзия за повече храна, а от друга, червеният цвят действа подсъзнателно като знак СТОП.

Група учени от Швейцария провеждат необичайно изследване, като наблюдават количеството приета храна в различни на цвят чинии. Оказва се, че червеният цвят, който в ежедневието се използва за предупреждение или забрана, действа по същия начин на съзнанието, когато човек се храни. Същото откритие важи и за напитките, така че газирано и сокове, пийте в червени чаши, ако искате да не прекалявате с тях.

№2 Старото, но забравено правило за чаша вода преди хранене

Аква, Напитка, Ясно, Затвори, Студена НапиткаМоже да ви се струва доста клиширано, но да изпиете една чаша вода 30 минути преди хранене, има няколко ползи за процеса на отслабване. На първо място, когато изпитвате глад или жажда, до мозъка достигат едни и същи сигнали. Следователно е възможно просто да сте жадни, а не гладни.

Ако все пак е време за обяд или вечеря, приетата течност вече ще е запълнила известна част от стомаха ви, и така ще сте сигурни, че няма да прекалите с яденето. Проучване на учени от Вирджинския университет показва, че за 3 месечен период хората, които приемат по чаша вода преди хранене, отслабват с 44% повече от тези, които директно започват да се хранят.

№3 Дъвечете!

Този още по-банален съвет, всъщност е от изключително значение. В забързаното ежедневие, често се налага човек да се храни бързо или на крак, което затруднява организма и той не изпраща съответните сигнали на мозъка, че сте сити. Това пък води до преяждане и съответно трупане на още килограми.

Постарайте се да отделяте достатъчно време, поне за 3-те основни хранения през деня. Яжте седнали, без да се разсейвате от телефон/телевизор и дъвчете бавно. Така, не само тялото ви по-бързо ще разбере, че се храните, но и ще може по-ясно да прецените дали сте сити и кога да спрете да ядете.

№4 Яжте повече храни, богати на протеин

Хляб, Ham, Tight Макс, Яйце, Spiegelei, Яйца, ХранаПод "повече" такива храни, разбирайте да увеличите приема им с 15 до 30%. Протеинът засяга и влияе на хормоните, свързани с чувството на глад и ситост - грелин и глюкагон-подобен пептид-1 (GLP-1). Учени от университета в Сиатъл провеждат изследване, в което хората, увеличили приема на протеинови храни, са приемали с 441 калории по-малко през деня. Това довело до загубата на 5кг за период от 3 месеца, като същите тези хора не са променили нищо друго в начина си на живот.

Освен в познатите млечни и месни продукти, протеин се съдържа и в редица бобови култури, някои ядки (бадеми, шам фъстък и кашу) и тиквените семки, морските дарове и др.

№5 Спете пълноценно

Недостатъчният или некачествен сън, води до липса на енергия, която най-често се набавя с големи количества нездравословна и високо калорична храна. Освен това, липсата на сън пречи на метаболизма да функционира правилно, и така дори да се храните балансирано, ще ви бъде по-трудно да отслабнете.

Превърнете 8-часовия сън в свой основен приоритет. Ако имате трудности да заспите, заради стрес и напрежение, може да си помогнете със следните трикчета: заменете телефона с кинга преди сън; пийте чай от маточина или лавандула; медитирайте 10 минути преди лягане и не се хранете поне час преди сън.

Коментари

Задължително поле