По-голяма автономия и бързо презареждане
Резервоарът за водород и горивната клетка са разположени под автомобила.
Един от първите производители, които предлагат електрически ван с водородна горивна клетка, е Peugeot. Френската марка разширява своята гама от превозни средства с нулеви емисии с представянето на модела e-Expert Hydrogen.
Горивната клетка осигурява бързо презареждане, а това отваря възможност за интензивна употреба. Само три минути са достатъчни за съхранението на водород, с който може да се изминат няколкостотин километра в напълно електрически режим. Това качество ще привлече нови потребители към електрическите превозни средства.
Моделът Peugeot e-Expert Hydrogenсъчетава два източника на енергия - батерия, която може да се презарежда от електрическата мрежа и горивна клетка, захранвана с водород. В горивната клетка водородът се разгражда при химична реакция с кислорода, при която се отделя енергия за задвижване на автомобила. Единственото вещество, което съпътства тази реакция, са водни изпарения. В специален резервоар с капацитет 4,4 кг водородът се съхранява под налягане от 700 бара. Под седалките е разположена батерия с капацитет 10,5 киловатчаса. Електродвигателят е с мощност 100 киловата (136 конски сили) и въртящ момент 260 Нм.
Технологията с горивна клетка осигурява на електрическия лекотоварен автомобил по-голяма автономия и пълна товарна функционалност за превоз на големи и тежки стоки. При потегляне и при ниска скорост батерията сама осигурява на електромотора двигателната мощност. При постоянна скорост горивната клетка доставя енергия директно на двигателя.
При изкачване и ускорение батерията и горивната клетка заедно подават мощност, а при спиране батерията се презарежда.
Зареждането с водород се извършва много бързо.
В Тексас
Масово рекламираните електромобили вече се сблъскват с ограничения. В американския щат Тексас въвеждат рестрикции за зареждане на широко разпространените станции на Tesla в периода между 15 и 20 часа. Целта е да се намали огромното натоварване върху електрическата мрежа по това време, тъй като в разгара на горещото лято домакинствата ползват големи количества електроенергия за климатизация на жилищата.
Бързите зарядни станции на Tesla също са внушителни консуматори на електроенергия с висока мощност. Паралелно с ограниченията се въвеждат и 50-процентови отстъпки за зареждане в тези периоди от денонощието, когато натоварването върху електрическата мрежа е по-ниско.
По подобен начин в Калифорния неотдавна собствениците на Tesla бяха призовани да не зареждат колите си между 11 часа сутринта и 21 часа вечерта, за да не се срине електрическата мрежа.