Блокирани са пътните ремонти

Автор: Труд
Блокирани са пътните ремонти

Няма повече да финансираме държавата, заявиха строителните компании

Задълженията за вече извършени и одобрени дейности са 1,1 млрд. лв.

Проверките трябва да приключат до май

Извършването на ремонти по пътищата е блокирано заради огромните задължения на държавната хазна към строителните фирми за вече извършени и одобрени дейности. Абсолютно не е възможно браншът да финансира повече държавата, заяви по БНР инж. Стефан Чайков, председател на Браншовата камара “Пътища”. При задължения в размер на 1,1 млрд. лв. няма абсолютно никаква възможност да започнем да работим отново за своя сметка, при положение че няма ясна перспектива кога държавата ще се разплати, допълни той.

В парламента е внесен проект на решение, което ще даде възможност на Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) да разплати половината от задълженията към строителните фирми, но през миналата седмица беше отложено разглеждането му. Целта на разплащането на тези 50% е да може фирмите и хората да поемат глътка въздух и да може да се осигури финансиране, така че фирмите да продължат да довършват започнатите ремонти, стана ясно от думите на Стефан Чайков.

Една от точките от решението, което е предложено на Народното събрание, е да се даде възможност на Министерството на регионалното развитие, респективно на АПИ, да възлага довършването на ремонти по републиканските пътища. Без санкцията на парламента, АПИ трябва да възлага ремонтите по действащите договори, които изтичат на 30 юни и няма физическо време да се извършат тези ремонти. А в решението, внесено в парламента, се предлага удължаване на подписаните през ноември миналата година споразумения до 30 септември.

Това, което в момента е необяснимо за нас, е при готово решение, което, слушайки политиците, е минало на съгласуване в Министерски съвет, независимо че го внасят депутати, да се бавим цяла седмица заради неясни съображения, каза Стефан Чайков. Ние наблюдаваме как с процедурни хватки в парламента едно напълно разумно и обосновано решение се отлага, допълни той.

Ангажиментът, който е поет от работна група, съставена между МРРБ и Министерството на финансите, е до края на месец май проверката на извършените дейности да завърши, така че в срок до 30 юни държавата да си изпълни подписаните ангажименти и да доразплати останалите 50%, обясни Стефан Чайков. Те са оставени като някакъв резерв, така че ако се открие нещо нередно, да може да се удържи от дължимото към съответните пътностроителни фирми, допълни той.

Увеличава се рискът от катастрофи с фатален край

Излизат на протест пред парламента в сряда

И АПИ трябва да участва

Инж. Стефан Чайков

Блокирането на ремонтите по пътищата увеличава риска от катастрофи с фатален край. Затова организираме в сряда национален протест, за да стреснем малко политиците, да вземат по-бързо адекватни решения, защото говорим за ежедневна заплаха за живота и здравето на хората, заяви инж. Стефан Чайков, председател на Браншовата камара “Пътища”.

В сряда е първият работен ден на парламента за седмицата. Искаме влизайки в Народното събрание да подскажем на народните представители какъв е основният им граждански дълг, а именно защитата на живота и здравето на българските граждани, продължи той.

Не знам дали политиците си дават сметка, че с всички приказки за проверка на сертификати, на извършени дейности, те обвиняват 2000 души пътна администрация в България, че са организирана престъпна група, заяви инж. Стефан Чайков. Това би следвало да доведе до протест, включително и на пътната администрация, продължи той. Всички сертификати, които са представени за плащане, са одобрени от областните пътни управления, от районните пътни служби, от съответните държавни служители в Агенция “Пътна инфраструктура”. Искам да помоля политиците - уважавайте си администрацията, която върши ежедневната работа, защото без нея сте просто снимка от екрана, каза инж. Стефан Чайков.

Най-четени