Бензиновият мотор служи за захранване на батерията
Сред японските производители Mazda заема специално място и често избира да върви по собствен път, когато става въпрос за задвижващи технологии. Това важи и за ванкеловия двигател, който при всички останали марки отдавна събира прах в архивите на инженерите. При Mazda обаче този мотор се завръща в серийно производство след 10-годишно прекъсване, макар и като доставчик на енергия за електрическия двигател в новия модел MX-30 e-Skyactiv R-EV.
Новият модел MX-30 e-Skyactiv R-EV на Mazda изминава 600 км на ток с едно зареждане благодарение на ванкеловия мотор.
Името е дълго и сложно като за компактен автомобил, в който разработчиците отново залагат на ванкелов двигател като част от Plug-in хибридната система. Пробегът на модела в изцяло електрически режим е 85 км с енергия от батерията, за да може да покрие повечето всекидневни пътувания на собствениците. Заедно с ванкеловия двигател и горивото от 50-литровия резервоар колата може да измине общо около 600 км.
Еднороторният ванкелов двигател е с обем 830 куб. см и генерира 75 к. д. Настройките позволяват на автомобила да отговори на текущия най-строг стандарт за въглеродни емисии в Европа. Японският производител описва изживяването от шофиране като удобно и хармонично, като в оригиналния текст се използва термин, който описва единството между кон и ездач.
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV беше представена на изложението в Брюксел.
MX-30 e-Skyactiv R-EV винаги се движи на ток и електрически двигател. Моторът с вътрешно горене не задвижва никакви колела. Системната мощност възлиза на 170 к. с., което осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 9,1 секунди. Максималната скорост на движение е ограничена на 140 км/ч. Енергията за електрическия мотор се доставя от батерия с капацитет 17,8 киловатчаса, която може да се зарежда за 90 минути с помощта на 11-киловатово устройство тип уолбокс.