Увреждането на слуха се оказа още една от заплахите, които дебнат професионалните геймъри. Подобно на музикантите от предишните десетилетия, които губеха слуха си заради силния звук на сцената преди да бъдат въведени тапите за уши, състезателите по видеоигри също са изложени на постоянен шум. За разлика от любителите на домашното кино, които се подлагат на звуковия „тормоз“ за собствено забавление, на геймърите се налага да усилват звука на все по-модерните си слушалки, за да чуят откъде точно идват стъпките на врага, който иска да ги застреля.
Особено вредна за ушите е CS:GO, в която тихото промъкване се редува с взривове от гранати и картечни откоси, а участниците прекарват часове наред без да свалят слушалките. Затова професионалният състезател Пьотър „Zero” Жудел е създал специален софтуер, който да „омекотява“ резките звуци и да намали шансовете за трайно увреждане на слуха.
„Вече всички са наясно, че това се превръща в огромен проблем – смята словашкият състезател на „GamerLegion“. - Диапазонът на звуците в играта наистина е много голям – някои са много тихи, но е наложително да ги чуеш, за да се представиш добре. Това обаче те кара да усилваш слушалките прекалено много и силните звуци стават направо непоносими.“
Според Zero неговият софтуер модифицира силата и честотите на звуците в играта така, че те да не „пронизват“ толкова грубо ушите на геймърите. Той е сигурен, че софтуерът няма да бъде определен като чийт от издателя Valve и на състезателите ще бъде позволено да го използват на официални турнири. Някои колеги на 23-годишния словак дори призовават компанията да включи програмата в новия пакет с ъпдейти на CS:GO, за да е достъпна за всеки, който иска да предпази слуха си. Други пък твърдят, че това ограбва автентичността на играта, която трябвало да пресъздава възможно най-реалистично истински бойни действия. Във всеки случай геймърите все още имат едно предимство пред командосите – сред тях все още няма такива, които страдат от посттравматичен стрес...