Два проекта на варненски студенти спечелиха по 10 000 лв. на финала на пилотното издание на образователната програма GEN I: ИНОВАЦИЯ ГЕНЕРАЦИЯ. Тя се проведе във Варна по инициатива на Schwarz IT България, с подкрепата на две големи търговски вериги и в партньорство с Икономически университет-Варна, Технически университет-Варна и ВВМУ.
В 3-месечното обучение участваха 25 възпитаници на трите висши училища от 18 различни специалности. Разпределени в 5 отбора, те работиха по реални бизнес каузи с помощта на ментори от корпоративния свят и по методологията „Дизайн мислене”.
При дипломирането на випуска журито отличи с голямата награда от 10 000 лв. два от петте проекта. Единият е „умна” количка за пазаруване, която свива времето за преминаване през касата на магазин до под 40 секунди, независимо колко е пълна. Другият е сензорна витрина за плодове и зеленчуци, която се управлява с помощта на изкуствен интелект.
Отличените отбори имат шанс да получат безвъзмездно и 30 000 евро, ако пожелаят да превърнат проекта си в стартъп бизнес, съобщи Михаил Петров, главен изпълнителен директор на Schwarz IT България. Според него следващото издание на програмата ще е тази есен, а стремежът е кръгът от учебни заведение партньори да се разшири.