Plug-in хибрид е най-мощният сериен модел на Ferrari
Макар да стои повече от стабилно на пътя и на пазара, Ferrari не може да заобиколи модната тенденция да се създават супербързи и суперекологични спортни коли. Италианският производител също завива в тази посока и пуска дебютния в историята си Plug-in хибрид със зареждане от контакта. Това е не само първият модел на Ferrari с щепсел за включване в контакта, но и най-мощният сериен автомобил на марката за всички времена.
Новото Ferrari SF 90 Stradale представлява брутална електрифицирана кола с обща мощност 1000 конски сили. Този чудовищен ресурс се генерира от бензинов турбо двигател V8 със 780 коня, комбиниран с три електромотора, които добавят още 220 коня. Един от тях е вграден между V-образния блок и новата 8-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител и служи също като генератор. Целият „пакет“ се намира зад двете седалки на задния мост. Другите два електрически двигателя са инсталирани на предния мост и въртят предните колела. Така SF 90 Stradale се превръща и в първото серийно Ferrari за масовите пътища със задвижване 4х4.
Оповестените технически характеристики звучат зашеметяващо и показват огромния потенциал на електрифицираното задвижване по отношение на скоростта. Само за 2,5 секунди новият модел на Ferrari ускорява от 0 до 100 км/ч, а спринтът от 0 до 200 км/ч отнема едва 6,7 секунди. Максималната скорост е 340 км/ч. Водачът може да избира между различни режими на работа на хибридната система.
В изцяло електрически режим SF 90 Stradale се движи само на ток с предно предаване, тъй като функционират само електромоторите на предния мост. В този режим колата представлява електромобил, който не отделя никакви вредни емисии и може да измине до 25 км на ток, който идва от батерия с капацитет 7,9 киловатчаса. Двата двигателя доставят независимо един от друг тягата си на предните колела, което е продължение на концепцията за векторно разпределение на въртящия момент.
Активен заден спойлер променливо насочва въздушните потоци в горната и задната част на автомобила. Така при висока скорост автомобилът среща по-ниско челно и странично съпротивление, но аеродинамичните компоненти подпомагат спирането и промяната на посоката в завои. При скорост 250 км/ч електрическият спойлер, който се напасва автоматично към пътната сиутация, осигурява допълнително притискане от 400 кг за по-добро сцепление на задните колела.
За оптимална обтекаемост пътническата клетка е изтеглена максимално напред, надвесите са крайно къси, а височината на каросерията също е намалена. В интериора личи нов волан с интегрирани командни елементи и голям 16-инчов дисплей.
Новите пропорции променят и външния вид, без да развалят философията за агресивен дизайн с централно разположен двигател V8 зад кабината. Матричните LED фарове вече не са с типичната L-образна форма за Ferrari, а наподобяват C и са интегрирани в отворите за въздух в предната част. Задните светлини също са нови и не са кръгли, а наподобяват квадрати и подчертават мускулестия широк силует. Високо в бронята са разположени кръглите ауспухови накрайници, а под тях е масивният дифузьор.