Това е първата спортна кола с дискови спирачки
Преди седем десетилетия Jaguar започва да жъне победи в легендарното състезание в Льо Ман с автомобила C-Type. В чест на предстоящата кръгла годишнина от това знаменателно събитие британският производител подготвя ограничена серия от осем екземпляра на култовата състезателна кола. Те ще бъдат произведени изцяло с ръчен труд от отдела Jaguar Classic Works в Ковънтри. Така най-запалените и заможни колекционери на легендарни спортни автомобили ще могат да закупят оригинално “продължение” на автентичния C-Type. Това е колата, която печели Льо Ман през 1953 г. с редови 4,3-литров шестцилиндров двигател с мощност 220 конски сили и иновативните са времето си дискови спирачки.
Всъщност Jaguar дебютира успешно в Льо Ман още през 1951-а, когато пилотите Питър Уокър и Питър Уайтхед триумфират с C-Type, но с барабанни спирачки. Това е първата от общо седемте победи до днес на британската марка в денонощния автомобилен маратон. На следващата година Jaguar съвместно с производителя на гуми Dunlop разработва дискови спирачки. През 1952 г. пилотът сър Стърлинг Мос зад волана на C-Type печели в Гран при на Реймс първата победа за състезателен автомобил с дискови спирачки в историята.
С допълнително подобрена дискова спирачна система Jaguar записва втори триумф в Льо Ман през 1953 г. Тогава пилотите Тони Ролт и Дънкан Хамилтън за първи път в това състезание постигат средна скорост над 100 мили в час. Заслугата е и на техническата иновация с въвеждането на дисковите спирачки, които подобряват аеродинамиката и ефективността при спиране. От този състезателен модел са произведени общо 43 броя, продадени на частни клиенти. Новото издание от осем допълнителни екземпляра е точно копие на автентичния C-Type. Направени са някои допълнителни подобрения като инсталирането на ролбар срещу преобръщане, за да може автомобилът да бъде използван в действителност, а не само да краси колекции.