Градският автомобил е един от най-успешните модели
Сглобява се в 8 държави
Малък отвън, голям отвътре. Така Volkswagen представя първата генерация Polo с две врати през месец май преди 50 години. От пролетта на 1975 г. ъгловатият малък автомобил допълва Passat (от 1973 г.) и Golf (от 1974 г.) във все още младото тогава поколение модели с водно охлаждане, което наследи легендарния Beetle.
Серийното производство на Polo започва през март 1975 г. в централния завод на Volkswagen във Волфсбург. До 1981 г. там са произведени 1,1 милиона екземпляра от модела. С нарастването на популярността на този автомобил се откриват производствени линии и на други места по света, включително Испания, Аржентина, Южна Африка, Словения, Китай, Бразилия и Индия. Днес може да се каже, че Polo е един от най-успешните автомобили в света, продаден в тираж от над 20 милиона броя, произведени в шест моделни поколения.
Официалната премиера на Polo се състои през март 1975 г. на автомобилното изложение в Женева. Реално това е по-опростено оборудван модел Audi 50. Базовата версия с мощност от 40 к.с. струва7500 германски марки. С дължина от 3,50 метра предлага място за четирима души плюс багаж. Първото поколение се произвежда до 1981 г., като междувременно преминава фейслифт. От него са продадени над 1,1 милиона автомобила, включително седан версията Derby с голямо товарно пространство.
През септември 1981 г. е представено второто поколение Polo с напълно преработена каросерия, която нараства на дължина до 3,66 метра. През 1987 г. е пусната нерсията Polo Coupe GT40 като ограничено издание и това най-мощният вариант дотогава със 115 к.с. По същото време дебютира и икономичен дизелов модел с 45 к.с. Втората генерация се произвежда общо 13 години и от нея са продадени повече от 2,7 милиона бройки.
През 1994 г. се появява третото поколение Polo с нова каросерия, ново шаси и двигатели, а за първи път и версия с пет врати. Увеличените външни размери осигуряват повече пространство, съчетано с модерни системи за безопасност като въздушни възглавници, обтегачи на колани и ABS. Една от най-интересните версии Polo Harlekin излиза през 1995 г. и се отличава с четири различни цветове на вратите, капака, покрива и багажника, които могат да се комбинират модулно.
От 1997 г. Polo разполага с комби версия, а през 1998 г. дебютира ограничена специална серия GTI с мощност 125 к.с. Тогава за първи път модела получава трите легендарни букви GTI. От третата генерация са произведени общо 3,5 милиона екземпляра.
Четвъртото поколение Polo е представено през 2001 г. с характерни четири големи фара отпред и с 15 сантиметра по-дълга и с 5 сантиметра по-широка каросерия. Багажникът е с вместимост до 1030 л при сгънати задни седалки. Има нови двигатели, включително трицилиндрови и турбо двигатели в Polo GTI. Стандартни са функции за безопасност като предни и странични въздушни възглавници, сервоуправление и ABS бяха стандартни. През 2006 г. излиза Polo GTI със 150 к.с. и Cross Polo с модерен офроуд външен вид.
Петото поколение Polo излиза през март 2009 г. и вече достига почти 4 метра дължина. Предлагат се пет нови двигателя, включително новия Blue Motion със среден разход от 3,3 литра дизел на 100 километра. Топверсията GTI също е част от моделната гама. Специалният модел Polo R WRC Street с 220 к.с. се представя още по-добре като динамика и предава усещането за моторни спортове от световния рали шампионат, който Volkswagen печели четири пъти от 2013 до 2016 г. Продадени са около 6,3 милиона броя от петата генерация до 2017 г., когато на пазара излиза сегашното шесто поколение на модела.
Една от най-известните туристически атракции в Германия също празнува годишнината на Polo. В миниатюрната „страна на чудесата“ в Шпайхерщат в Хамбург има много специален автовлак в мащаб 1:87. Той транспортира на 12 вагона над 70 автомобила Polo от различни години. Автовлакът минава покрай забележителности като Филхармонията на Елба, моста на Елба и пристанището на Хамбург.