665 коня само на бензин

Aston Martin Vantage е дизайнерски шедьовър, съчетан с традиционна техника – бензинов двигател V8 и задно предаване.

Aston Martin Vantage е брилянтен старомоден роудстър

Най-бързият сгъваем покрив

Все повече производители на спортни коли разчитат на допълнителна мощност чрез електрификация, традиционната британска марка Aston Martin показва, че има и друг начин. Роудстърът Vantage с двигател V8 и задно предаване определено ще развълнува почитателите на автентичната бензинова мощ.

Теглото е разпределено в почти идеалното съотношение от 49:51 между предния и задния мост.

Това е изключително стилен и елегантен отвън, но същевременно толкова старомоден като задвижване автомобил, че покорява сърцето за нула време с грохота и ръмженето на големия мотор с вътрешно горене. Той носи AMG гени от Шутгарт и генерира мощност в размер на 665 конски сили и 800 Нм въртящ момент. Германският двигател с работен обем 4,0 л и турбо пълнене звучи безсрамно силно на фона на тихите хибридни задвижвания в други спортни коли. От място дългият 4,50 м роудстър ускорява до 100 км/ч за 3,6 секунди и развива максимална скорост 325 км/ч.

Мекият сгъваем покрив предлага първокласна изолация и се отваря удивително бързо – за 6,8 секунди. Това може да се случи и в движение при скорост до 50 км/ч – рекорд сред откритите спортни модели. Водачът може да се наслаждава на всеки изминат километър под открито небе по живописни криволичещи пътища, докато 8-степенната автоматична трансмисия превключва предавките прецизно според режима на шофиране.

За по-малко от 7 секунди мекият покрив се сгъва автоматично – рекордно бързо за открит автомобил.

Почти идеално балансираното разпределение на теглото от приблизително 1,8 тона в съотношение 49:51 между предния и задния мост, заедно с високоякостната каросерия, играят важна роля за динамичното представяне на роудстъра. Електронният блокаж на диференциала умело разпределя огромната мощност между двете задни колела, докато радиусите на завоите се намаляват, което  позволява да се ускори отново по-рано преди следващата комбинация от завои. Водачът трябва да упражнява пълен контрол, тъй като целият ресурс на двигателя се изпраща изцяло към задните колела.

Най-четени