Луксозно комби с електрическа мощ

Автор: Труд

Audi A6 Avant e-Tron достига пробег от 700 км

За 10 минути се зарежда енергия за 300 км

Напълно електрически комбита засега отсъстват от пазара, но имат сериозен потенциал за развитие. Те предлагат голям вътрешен обем и имат по-ниско въздушно съпротивление и тегло в сравнение с модните SUV-ове, което е от съществено значение за осигуряването на по-дълъг пробег. Стратезите на Audi явно съзират възможности за развитие в тази насока, тъй като марката възнамерява да предложи за първи път изцяло електрическо комби. Концептуалният модел носи означението A6 Avant e-Tron и като дизайн дава много конкретна перспектива за бъдещите серийни автомобили.

Новото комби е базирано на премиум платформата за електрически коли, която ще се използва от Audi и Porsche. Тя се основава на 800-волтова технология подобно на Porsche Taycan и Audi E-Tron GT и позволява зареждане с капацитет до 270 киловата. С толкова голяма мощност само за 10 минути в батерията се складира енергия за пробег над 300 км. На 100-киловатова зарядна станция 25 минути са достатъчни, за да може паднала до 5 процента от нивото си батерия да се зареди до 80 процента.

В зависимост от това какъв вариант за задвижване и мощност се използва, пробегът на Audi A6 Avant e-Tron може да бъде до 700 км. Батерията е предвидена да бъде с плоска форма и ще може да се вгражда в по-ниски автомобили като комбита. Концептуалният модел има мощност на задвижващата система в размер на 350 киловата (475 конски сили). Тягата се предава към четирите колела и е достатъчна, за да свали ускорението от 0 до 100 км/ч под 4 секунди.

С дължина 4,96 м и широчина 1,96 м електрическото комби на Audi се позиционира в луксозния клас.

Предварителната техническа информация засега е оскъдна. Идентичният модел с вътрешно горене предлага багажен обем 565 л, но тук има възможност да се използва и отделението под предния капак. Дизайнът е типичен за марката. Правят впечатление тесните изтеглени настрани фарове, голямата затворена решетка и ниските въздушни отвори за охлаждане на задвижването, батерията и спирачките. Камери заместват страничните огледала за по-ниско въздушно съпротивление. За добрата аеродинамика допринасят специалните 22-инчови джанти, спойлерът и двата големи отвора в задния дифузьор.