За 10 минути се зарежда енергия за 300 км
Напълно електрически комбита засега отсъстват от пазара, но имат сериозен потенциал за развитие. Те предлагат голям вътрешен обем и имат по-ниско въздушно съпротивление и тегло в сравнение с модните SUV-ове, което е от съществено значение за осигуряването на по-дълъг пробег. Стратезите на Audi явно съзират възможности за развитие в тази насока, тъй като марката възнамерява да предложи за първи път изцяло електрическо комби. Концептуалният модел носи означението A6 Avant e-Tron и като дизайн дава много конкретна перспектива за бъдещите серийни автомобили.
Новото комби е базирано на премиум платформата за електрически коли, която ще се използва от Audi и Porsche. Тя се основава на 800-волтова технология подобно на Porsche Taycan и Audi E-Tron GT и позволява зареждане с капацитет до 270 киловата. С толкова голяма мощност само за 10 минути в батерията се складира енергия за пробег над 300 км. На 100-киловатова зарядна станция 25 минути са достатъчни, за да може паднала до 5 процента от нивото си батерия да се зареди до 80 процента.
В зависимост от това какъв вариант за задвижване и мощност се използва, пробегът на Audi A6 Avant e-Tron може да бъде до 700 км. Батерията е предвидена да бъде с плоска форма и ще може да се вгражда в по-ниски автомобили като комбита. Концептуалният модел има мощност на задвижващата система в размер на 350 киловата (475 конски сили). Тягата се предава към четирите колела и е достатъчна, за да свали ускорението от 0 до 100 км/ч под 4 секунди.
С дължина 4,96 м и широчина 1,96 м електрическото комби на Audi се позиционира в луксозния клас.
Предварителната техническа информация засега е оскъдна. Идентичният модел с вътрешно горене предлага багажен обем 565 л, но тук има възможност да се използва и отделението под предния капак. Дизайнът е типичен за марката. Правят впечатление тесните изтеглени настрани фарове, голямата затворена решетка и ниските въздушни отвори за охлаждане на задвижването, батерията и спирачките. Камери заместват страничните огледала за по-ниско въздушно съпротивление. За добрата аеродинамика допринасят специалните 22-инчови джанти, спойлерът и двата големи отвора в задния дифузьор.