Демографският проблем е голямото предизвикателство за образователната система в област Смолян. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на среща с директори на училища и учители в Смолян. Министър Вълчев заяви пред педагозите, че министерството ще подкрепя максимално всички училища, дори и малко деца да останат, а защитените училища са пример за това.
Продължаваме да подкрепяме всяко едно училище, нямаме желание да режем паралелки, допълни образователният министър. Той обясни пред училищните директори, че ще се направи своеобразен експеримент като са ограничи пълняемостта (на паралелките). Нямаме право да намаляваме повече професионални паралелки и професионално образование, всички профили и професии са важни, заяви Красимир Вълчев. Той припомни, че през последните години в образователната ни система има залитане към чуждите езици. Десетилетия наред в българската система на гимназиалното образование се увеличаваше езиковият профил, увеличаваха се паралелките с интензивно и разширено изучаване на език и се съкращаваха професионалните паралелки, допълни министърът.
Смолянска област е с добри образователни резултати, с добра образователна и социална среда, посочи министърът. Според него основният проблем в региона е извън системата на образование и е свързан с демографското намаление. Ако искаме дългосрочно да задържим повече деца в страната, трябва да имаме високодоходни работни места, смята министър Вълчев. Той посочи данни, че през последните 10 години много повече програмисти са влезли в България, отколкото са напуснали страната. Това потвърждава тезата, според министъра, че трябва да се работи дългосрочно за това да има повече по-високодоходни работни места.
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев съобщи още, че се предвижда значително увеличение на часовете по природни науки и математика и с над 20 % повече часове по български език и литература в гимназиален етап, според подготвяна промяна в учебния план.