Hyundai Ionic 6 харчи най-малко ток
Повечето шофьори знаят приблизително колко гориво консумира бензинов или дизелов автомобил въз основа на собствения си опит. Но много хора все още нямат представа колко ток „консумира“ една електрическа кола.
Пробегът на даден електромобил зависи от капацитета на батерията, но разбира се и от консумацията на енергия от електрическия мотор. Колкото по-ниска е консумацията, толкова по-голям е пробегът. Германският автомобилен клуб ADAC редовно тества голям брой различни електромобили с фокус върху пробега и консумацията на енергия и публикува резултатите.
При зареждането има загуби на енергия, които не се отчитат от производителите.
По-малките модели показват, че дълъг пробег не винаги може да бъде постигнат с много големи батерии. Модели като Hyundai Kona и BMW iX2 могат да стигнат изненадващо далеч със своите икономични двигатели въпреки непрекомерните размери на батерията. Шампиони по пробег в реални условия към момента са големия SUV модел BMW iX и екстравагантната лимузина Lucid Air с постижение от 610 километра. И двата автомобила се възползват от ефективното си задвижване за техния размер, но и от големите батерии с използваем капацитет от 105 kWh (BMW) и 112 kWh (Lucid).
BMW iX е един от автомобилите с най-дълъг пробег, благодарение и на голямата си батерия с капацитет 105 kWh.
Най-ниската средна консумация на енергия се постига от Hyundai Ioniq 6, който изминава 100 км средно с 15,5 kWh. Това е резултат от отлична аеродинамика и ефективност и показва, че правилното оползотворяване на енергията е също толкова важно за дългия пробег, колкото капацитетът на батерията.
Резултатите тестовете на ADAC показват колко много са се развили електрическите коли в последните години. През 2014 г. средният пробег на електромобилите е бил 151 километра, а през 2024 г. е 425 километра – почти три пъти повече.