КАТ преброи 2536 ранени по-малко от лекарите Разлика с над 22% между данните на МВР и Министерство на здравеопазването установи Институтът за пътна безопасност

Забраниха играчките оръжия в пакистанска провинция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в неделя, 25 февруари 2018

Сняг и паднали дървета на Шипченския проход

Въоръжен мъж се барикадира в дома си във Велинград Излезе да вземе дърва за печката и го арестуваха

„Левски“ подгони вечния съперник

Цветанов в Сандански: Усилията на ГЕРБ са насочени към реализирането на успешни политики в местната власт

“Реал” се утвърди в тройката

Салах вкара 20-и гол с левия крак

Кметът на Търново представя в спортното министерство осъвременен проект за тренировъчно футболно игрище

Израелски сателит засне най-модерния руски изтребител в Сирия

“Херта” спря “Байерн” за рекорд

Десетки ранени и загинали при самоубийствен атентат в Йемен

Над 500 души са загинали при бомбардировките в Източна Гута за седмица

Загинал и седем пострадали в катастрофа край Сливен

Поредният фалшификат на КАТ

Какви са бъдещите законотворчески планове на КАТ? И без никой да им задава този въпрос, поне веднъж месечно пътните полицаи обвяват какви ли не идеи за промени в Закона за движение по пътищата (ЗДвП). Над 90% от тях или никога не стигат до парламента, или биват отхвърлени още в комисиите.

За катаджиите няма значение – те изглежда са щастливи, че са затрупали с фалшификати българския шофьор, така че той да забрави какво точно пише в закона, коя нова идея е станала текст и коя – не. Така, от една страна, водачът ще кара по-внимателно, а от друга – при среща с патрул ще е по-склонен да се раздели с някоя банкнота, вместо да се занимава с актове, фишове, наказателни постановления и обжалвания пред съда.

Най-новият законотворчески план на пътните ченгета е да свалят номерата на колите. Бъдещата принудителна административна мярка (ПАМ) идва като допълнение на сега съществуващото временно спиране от движение на автомобила, което става по осем причини, изброени в чл. 171 ал. 2 на ЗДвП. Ето част от тях – ако пътното превозно средство е техническо неизправно или с променена конструкция, вози опасен товар, няма застраховка “Гражданска отговорност”, собственикът е употребил алкохол или е дал колата си на пиян шофьор и т.н.

Никъде нищо в закона не пречи на КАТ да прилага въпросната принудителна административна мярка. Защо тогава искат да развинтват винтчетата на предния номер? Много просто – нормалният рушвет от 20 до 50 лв. ще скочи поне от 100 до 200 лв., когато катаджията извади отвертката и я размаха пред нарушителя. От новата мярка ще намажат крадците и фалшификаторите, а предните номера на колите ще започнат да изчезват така, както преди 25 години у нас се крадяха чистачките и явлението бе възпято от покойния Тодор Колев.

Идеята на КАТ не свършва дотук – искат да спират от движение и да махат номера на колата и за неплатени глоби на шофьора. Да не би пътната полиция да е станала поделение на Националната агенция за приходите и да има задачи да събира задължения към бюджета? Щом превозното средство е технически изправно и отговаря на всички останали седем изисквания, катаджията няма мотивирано основание да налага принудителната административна мярка по чл. 171, ал. 2 – временно спиране от движение. Още по-малко може да сваля номера на колата, тъй като регистрацията на автомобила няма нищо общо с т.нар. шофьорско досие, в което фигурират глобите и точките на всеки водач. С други думи – ако някой дължи глоби и се качи да направи едно кръгче с колата на приятел, откъде накъде собственикът на автомобила (който няма глоби или всичко си е издължил), ще търпи принудителната административна мярка да остане без преден номер?

Така шумно огласената промяна в ЗДвП за сваляне на номерата още не е публикувана никъде черно на бяло. Затова прилича повече на поредната фалшива идея, произведена от КАТ, която може да бъде спряна от движение, преди да е стигнала до парламента. Да се надяваме, че и ако влезе вътре – ще катастрофира.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.